| کد خبر: 165401 |

پورسیدآقایی خبرداد:

◄ افزایش 12.5 درصدی کرایه‌ها

لایحه افزایش 12.5 درصدی نرخ کرایه خطوط تاکسیرانی، اتوبوس‌رانی و مینی‌بوس‌رانی برای سال 97 تصویب شد. محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: امروزه لایحه نرخ‌گذاری کرایه‌های اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی در دستور اعضای شورای شهر تهران بود و با افزایش 12.5 درصدی کرایه‌ها موافقت شد.

تین نیوز

لایحه افزایش 12.5 درصدی نرخ کرایه خطوط تاکسیرانی، اتوبوس‌رانی و مینی‌بوس‌رانی برای سال 97 تصویب شد. محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: امروزه لایحه نرخ‌گذاری کرایه‌های اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی در دستور اعضای شورای شهر تهران بود و با افزایش 12.5 درصدی کرایه‌ها موافقت شد.

پورسیدآقایی در پایان پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تشریح لایحه افزایش نرخ اتوبوس، تاکسی و مینی‌بوس، گفت: در بخش تاکسیرانی 630 الی 640 خط در شهر تهران فعالیت می‌کنند که قاعدتاً افزایش نرخ تاکسی در سال 97 به‌طور متوسط در این خطوط اجرایی خواهد شد ضمن اینکه افزایش نرخ تاکسی‌های گردشی نیز انجام می‌شود و این افزایش از طریق تاکسی‌مترهای نصب‌شده بر روی تاکسی‌ها محقق خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه سازمان تاکسیرانی تلاش می‌کند پرداخت‌های نقدی در خطوط تاکسیرانی جمع‌آوری و پرداخت الکترونیک جایگزین آن شود ادامه داد: پرداخت الکترونیکی کرایه‌ها به‌صورت جدی در خطوط تاکسیرانی در دستورکار سازمان تاکسیرانی قرار دارد و زیرساخت‌های آن نیز فراهم‌شده است.

اعطای کارت یک‌ساله مترو به خبرنگاران فاقد طرح ترافیک

پورسیدآقایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به توزیع آرم طرح ترافیک به خبرنگاران گفت:‌ از روز گذشته نامه‌هایی برای مدیران مسئول رسانه‌ها ارسال‌شده و در نامه‌ها اسامی خبرنگارانی که می‌توانند آرم دریافت کنند اعلام‌شده تا رسانه‌ها بر اساس اولویت‌بندی خود به خبرنگاران مجوز طرح ترافیک داده شود.

او تأکید کرد: مدیران مسئول باید هر چه زودتر نام خبرنگارانی که می‌توانند طرح ترافیک دریافت کنند را در نامه‌ای در اختیار معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران قرار دهند. تعداد طرح ترافیک امسال برای دستگاه‌های اجرایی 40 درصد و برای شهرداری تهران 50 درصد کاهش پیداکرده است. ضمن اینکه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با توجه به آئین‌نامه شورای شهر تهران محدودیت‌هایی برای توزیع آرم طرح ترافیک به خبرنگاران دارد. به شکلی که باید تا سقف 2000 طرح به خبرنگاران داده شود. خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت نکنند می‌توانند از کارت بلیت یک‌ساله مترو بهره‌مند شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0


    امور تاکسيرانی فقط مستلزم فهم عميق مسائل شغلی و موانع ميدانی و فعاليت حرفه ای است و بدون فهم آن شاهد هستيم حتی سازماندهی شخصيرانی خود جوش به مراتب موفق تر و کارآمد تر است.
    زيرا تمام سواری رانها اعم از تاکسيران و شخصيران فقط در 2 ساعت صبح و 2 ساعت عصر که زمان هجوم عموم به محل اشتغالشان است و زمان بازگشت به منزل است ، حمله می کنند درست مقل اتوبوسهای بين شهری ايام تعطيلات عيد ، آنها هم فقط در ساعات هجوم مسافر هويدا ميشوند و در ساير ساعات فاقد چيزی به معنای مديريت هستيم.
    به همين خاطر تاکسی هرچه باشد حتی تاکسی خطی بايد با تاکسيمتر فعال و صحيح در هر خط و هر منطقه فعاليت کند و همچون ساير کالاها و خدمات خريدار و فروشنده بلآخره بايد بدانند هر مقدار مورد معامله از کالا و خدمات مبلغ و مقدارش در هر زمان از روز و ماه و سال چيست و مسلماً با فقدان اطلاعات اوليه مردم ناچاراً بجای راهکار منطقی مديريتی از راهکار غير منطقی نامديريتی امور مربوطه را با قوانين من درآوردی و همين اوضاع مشهود جاری ادامه بدهند.