| کد خبر: 164929 |

◄ هاشمی: جهانگیری موافق حضور من در شهرداری تهران است

بنده به ایشان (معاون اول رئیس‌جمهور) به صراحت گفته‌ام اگر با دوستان شورا به تصمیم برسیم تنها توقع و انتظارم حمایت کامل دولت و سایر دستگاه‌های موثر نظام از شهرداری برای معضلات بزرگ شهر خواهد بود.

تین نیوز

در حالی که حتی معاون اول رئیس جمهور نیز با انتخاب محسن هاشمی رفسنجانی به شهرداری تهران موافقت خود را اعلام کرده است اما اعضای شورای شهر هر یک مخالفت خود را با خروج رئیس شورا از پارلمان شهری را اعلام داشته و این نظرات کماکان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،محسن هاشمی رفسنجانی به یکی از مهم‌ترین کاندیداهای شهرداری تهران پس از کناره‌گیری محمدعلی نجفی از این سمت بدل شده است و حالا بر اساس توئیتی که هاشمی منتشر کرده، یکی از حامیان حضور او در شهرداری تهران اسحاق جهانگیری است.

‌ محسن هاشمی سال گذشته با کسب بیشترین رأی در انتخابات به شورای شهر تهران راه یافت، در توئیت خود عنوان کرده که مخالفان رسیدنِ صندلی شهرداری پایتخت به او، وظیفه او را ادامه نمایندگی به خاطر رأی مردم می‌دانند. مخالفان حضور هاشمی در راس شهرداری تهران، همچنین نمی‌خواهند یک چهره اصول‌گرا به مانند مهدی چمران پس از خالی‌شدن جای او به شورا راه پیدا کند.

اما هاشمی در توئیت خود به تشریح استدلال‌ موافقان شهردارشدنش نیز پرداخته و عنوان کرده که این موافقان می‌گویند رسیدن محسن هاشمی به شهرداری «گامی در جهت نزدیک‌شدن به انتخاب مستقیم شهردار از سوی مردم» است و ورود یک اصول‌گرا نیز به «دموکراتیک‌شدن ترکیب شورا و تشکیل اکثریت و اقلیت» می‌انجامد.

محسن هاشمی همچنین در این توئیت، از ضرورت «نگاه غیرسیاسی» به مسئله شهرداری تهران سخن گفت و عنوان کرد که «اگر ما بخواهیم فرصت محدود و کوتاه مسئولیت را صرف چانه‌زنی‌های سیاسی و کشمکش کنیم،‌ به رأی مردم خیانت کرده‌ایم.» او که تا سال 1389 مدیرعامل متروی تهران بود، گفته که برنامه‌ای نیز برای شهرداری تهران آماده در دست دارد.

هاشمی در این توئیت همچنین گفته که «هنوز به تصمیم نهایی برای قبول پست شهرداری تهران نرسیده‌ام.»

هاشمی در توئیت خود، می‌نویسد: بنده به ایشان (معاون اول رئیس‌جمهور) به صراحت گفته‌ام اگر با دوستان شورا به تصمیم برسیم تنها توقع و انتظارم حمایت کامل دولت و سایر دستگاه‌های موثر نظام از شهرداری برای معضلات بزرگ شهر خواهد بود.

براساس این گزارش محمدجواد حق‌شناس در واکنش به موضوع تبادل نظر معاون اول رئیس جمهور و رئیس شورای شهر تهران، آن‌را مداخله قوا در امور یکدیگر دانسته و گفته است: این کار مصداق بارز دخالت دولت در امور شورای شهر است و مغایر با اصل تفکیک قوا در قانون اساسی و تدبیر است.

در خبرها آمده است که شب گذشته دو نفر از چهره‌های سرشناس اصلاح‌طلب در شورای شهر تهران و از نزدیکان سید محمد خاتمی امشب مذاکرات جدی با حبیب‌الله بیطرف برای جلب نظر وی جهت کاندیداتوری شهرداری داشته‌اند.

براساس این گزارش کار به اینجا ختم نشده و اعضای شورای شهر و کسانی که مجوز معرفی فردی را یه شورا داشته‌اند نیز بیکار ننشسته و تعداد زیادی از کاندیداهایی مد نظر خود را به شورای شهر معرفی کرده‌اند، این تعداد تا صبح امروز به 28 نفر رسیده است.

اما علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران، حضور یا عدم حضور هاشمی در ساختمان بهشت را مستلزم رضایت اعضای شورای شهر برای جدا شدن هاشمی از بدنه شورا دانسته و گفته است: شهردار شدن هاشمی منوط به استعفای ایشان است که به در خواست ایشان، رای‌گیری استمزاجی صورت گرفت که نظر اعضا براین استوار شد که هاشمی در شورا به کار خود ادامه دهد و لذا استعفای وی پذیرفته نشد.

به گفته فراهانی یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران نیز، وفاق جمعی بر حضور موثر هاشمی در شورای شهر قرار گرفته و جمع‌بندی  شده تا وی به جای حضور در شهرداری به همگرائی و مدیریت شورا کمک کند.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که روزنامه کیهان، در یادداشتی از شهردار شدن محسن هاشمی دفاع کرده است. موضوعی که با ابراز شگفتی برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب و گمانه‌زنی آن‌ها از دلیل این دفاعیه و ارتباط آن با ورود مهدی چمران به شورای شهر تهران همراه شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.