| کد خبر: 164737 |

شهرداری منطقه ۲ به کمک مترو شتافت

توافقنامه همکاری بین شرکت مترو تهران و حومه و شهرداری منطقه دو امضا شد.

تین نیوز

شهردار منطقه2 تهران در مورد جزئیات همکاری بین شرکت مترو تهران و حومه  و شهرداری منطقه 2 گفت: در تهران یکی از مهم‌ترین مشکلات ترافیک و به تبع آن آلودگی هوا است که همواره رفع این دو مشکل جز مطالبات مردمی بوده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی منطقه 2، رسول کشت‌پور بابیان اینکه توسعه مترو در سطح شهر تهران و منطقه دو همواره جزء اولین اولویت‌ها قرار داشته است،  افزود: باید  بتوانیم مترو را به‌عنوان یک سیستم انبوه بر در حمل‌ونقل عمومی موردحمایت و توسعه قرار دهیم تا علاوه بر حل مشکل ترافیک ،شاهد کاهش آلودگی هوا نیز باشیم.

کشت پور در ادامه با تأکید بر لزوم حمایت از توسعه مترو گفت: ده کیلومتر از خط هفت مترو با هفت ایستگاه در منطقه دو واقع‌شده و به همین دلیل به‌طور کامل از مترو حمایت می‌کنیم  چراکه مترو هم در صورت تکمیل می‌تواند 250 تا 300 هزار نفر از جمعیت منطقه را در زیرزمین پوشش دهد و درنتیجه  تعداد زیادی از سفرهای درون‌شهری  کاهش می‌یابد و باعث روانی ترافیک و کاهش آلودگی هوا  می‌شود که قطعاً این قبیل پروژه‌ها موردحمایت تام قرار خواهند گرفت.

وی بابیان اینکه  خط هفت مترو یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اولویت‌دار منطقه دو است که امیدوارم  با حمایت همه‌جانبه تا مردادماه سال جاری به نتیجه برسد خاطرنشان کرد: در این جلسه مجموع مشکلات خط هفت را موردبررسی قراردادیم و 17 قطعه زمین در اختیار مترو قرار خواهیم داد تا برای تعبیه مکان ایستگاه،هواکش و... مورداستفاده قرار دهند و این در حالی است که  پروژه آماده فروش به ارزش 95 میلیارد تومان را به مترو واگذار کردیم که بخشی از مشکلات با پیمانکاران را حل کنند.

کشت پور بابیان اینکه مترو منطقه دو در مرحله خرید و نصب تجهیزات قرار دارد ادامه داد: حمایت کاملی از تکمیل پروژه مترو در منطقه دو خواهیم داشت.

همچنین در ادامه این جلسه علی امام مدیرعامل مترو نیز بابیان اینکه با توجه به عنایت و مساعدت شهردار منطقه دو داشتند  توانستیم امروز توافقنامه‌ای را مبادله‌کنیم که براساس آن خط هفت‌در محدوده منطقه دو نهایتاً تا مردادماه سال جاری افتتاح خواهد شد و وارد مدار بهره‌برداری خواهد رسید افزود:  خوشحالیم که شرایط ازنظر تمهیدات اجرایی مهیا است و امیدوارم  این اتفاق طلیعه‌ای باشد برای سایر مناطق که با  شرکت مترو همراهی بیشتری داشته باشند تا پروژه مترو تهران به نتیجه برسد تا در وهله اول بتوانیم خط شش و هفت را در سریع‌ترین زمان ممکن و با فازبندی وارد مدار کنیم.

وی بابیان اینکه منطقه دو پیشتاز در تأمین مایحتاج مترو است گفت: حداکثر تا مردادماه مترو در محدوده منطقه دو مورد بهره‌برداری خواهد رسید و به‌تدریج سایر ایستگاه‌ها وارد مدار می‌شوند

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.