| کد خبر: 164051 |

◄ بازگشایی مسیر شرق به غرب پل کریم‌خان

مسیر شرق به غرب پل کریم‌خان که به دلیل ایمن و بهسازی این پل از 29 اسفند مسدود بود از ساعت 6 صبح امروز بازگشایی شد و تردد خودروها در آن جریان دارد.

تین نیوز

مسیر شرق به غرب پل کریم‌خان که به دلیل ایمن و به‌سازی این پل از 29 اسفند مسدود بود از ساعت 6 صبح امروز بازگشایی شد و تردد خودروها در آن جریان دارد.

مهدی پورشاسب مدیر گروه تعمیر و مقاوم‌سازی پل‌های شهر تهران، با اعلام خبر افزود: عرشه شمالی پل کریم‌خان باهدف تغییر وضعیت به عرشه بتنی، تحت اجرای اقدامات مختلف عمرانی قرارگرفته بود صبح روز شنبه هیجدهم فروردین‌ماه سال‌جاری متعاقب اجرای شبانه عملیات روکش آسفالت، تکمیل و بهره‌برداری شد.

او بابیان آنکه اجرای اقدامات حجیم عمرانی شامل تراش کامل روکش اپوکسی عرشه، خاک‌برداری پشت کوله‌ها، نصب صفحه‌های متصل‌کننده درزهای طولی و عرضی، برچیدن هندریل‌های قدیمی و نصب هندریل‌های استاندارد  با استحکام و ارتفاع مناسب، اتصال عرشه‌های شمالی و جنوبی، نصب برش گیرهای فلزی و درنهایت آرماتوربندی و بتن‌ریزی عرشه براساس پیش‌بینی‌ها به ۳ ماه زمان نیاز داشت، یادآور شد: بهره‌گیری مناسب از ترافیک روان ایام نوروز و تلاش خستگی‌ناپذیر واحدهای اجرایی به‌صورت ۲۴ ساعته و در قالب ۳ شیفت کاری سبب شد تا مرحله تبدیل وضعیت عرشه شمالی پل کریم‌خان طی یک برنامه زمانی ۱۷ روزه و بدون ایجاد مزاحمت‌های ترافیکی برای شهروندان به سرانجام برسد.

به گزارش مهر، پورشاسب ضمن اعلام پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه مقاوم‌سازی و تبدیل وضعیت پل کریم‌خان، اقدامات باقی‌مانده این پروژه را شامل احداث عرشه بتنی در باند جنوبی این پل سواره‌رو ذکر و ابراز امیدواری کرد مجموعه اقدامات مربوط به تغییر وضعیت عرشه جنوبی اواخر خردادماه امسال و هم‌زمان با فصل تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی در دستورکار قرار گیرد.

امسال پل‌های زیادی در تهران مقاوم و به‌سازی شدند که آخرین آن‌ها پل کریم‌خان بود. بهبود کیفیت آسفالت، کاهش لرزش پل و ایمن‌سازی در برابر زلزله از مواردی بود که امسال در پل‌های سواره‌رو تهران انجام شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.