| کد خبر: 163949 |

در دیدار نوروزی معاون حمل و نقل و ترافیک با همکاران مطرح شد

◄ چهار رویکرد شهرداری برای مدیریت ترافیک پایتخت

محسن پورسیدآقایی به رسم آداب ایرانیان و به منظور تبریک سال نو با همکاران خود دیدار و گفت وگو کرد و اقدام هدفمند مبتنی برنقشه راه تخصصی را موردتاکید قرارداد.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر سیاست‌های تعریف‌شده شهرداری تهران به‌منظور مدیریت ترافیک گفت: حمل‌ونقل انسان‌محور، توسعه حمل‌ونقل مبنی بر عدالت اجتماعی، کاهش آلودگی هوا و ترافیک و ارتقای قانون مداری و فرهنگ ترافیک، در حمل‌ونقل چهار محور مورد تأکید شهرداری تهران است. 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، محسن پورسیدآقایی با تأکید بر اینکه تهران با آلودگی هوا، ترافیک و افزایش جمعیت روبرو است، خاطرنشان کرد: 80 درصد آلودگی هوای تهران را وسایل نقلیه ایجاد می‌کنند که سهم 40درصدی آلودگی هوا متعلق به تنها 10 درصد خودروی فرسوده، 10درصد ذرات معلق تهران و 18 درصد گازهای آلاینده تهران ناشی از تردد موتورسیکلت‌های کاربراتوری است.

وی تأکید کرد: نباید از آلودگی هوای تهران در نیمه نخست سال غافل شویم، اقدامات کاهش آلودگی هوا اعم از نوسازی ناوگان عمومی پایتخت، خروج خودروهای فرسوده، ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها و خودروهای شخصی، ارتقا سهم تردد با وسایل نقلیه عمومی مورد تأکید در مدیریت ترافیک است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران بابیان اینکه باید امروزه بسیاری از شهرها TODBASE ساخته می‌شود و باید تعامل حوزه شهرسازی و توسعه حمل‌ونقل در پایتخت نیز موردتوجه قرار گیرد تصریح کرد: پارامترهای شاخص توسعه در یک شهر؛ حمل‌ونقل عمومی پاک، پیاده راه‌ها و دوچرخه است و حمل‌ونقل سبز باید محور عمل باشد که این مهم نیازمند یک برنامه‌ریزی جدی است.

پورسیدآقایی بابیان اینکه جهت‌گیری‌ها و اقدامات در دست اجرا باید به گونه‌ای باشد که کاهش آلودگی هوا، ترافیک و توسعه حمل‌ونقل عمومی را به همراه داشته باشد گفت: باید برای ارتقای توسعه حمل‌ونقل عمومی به دنبال شهری مناسب برای مردم باشیم این مهم یک رویکرد و باور است که باید در تمام سطوح جامعه از لایه سیاست‌گذاران تا شهروندان به آن باور داشته باشیم. معتقدم باید به طبیعت برگردیم تا شهری در خور شان شهروندان داشته باشیم.

وی گفت: کیفیت پیاده‌روی در شهر از عناصر مهم در زیرساخت‌های یک شهر انسان‌محور است، باید تلاش کنیم آسمان آبی شهر را که به خاطر توجه به تولید خودروی بی‌کیفیت ازدست‌داده‌ایم مجدداً به پایتخت بازگردانیم.

معاون شهردار تهران در پایان تصریح کرد: گرچه می‌پذیریم تا رسیدن به نقطه ایدئال در مدیریت ترافیک و توسعه حمل‌ونقل عمومی فاصله‌داریم اما سیاست‌های شهرداری تهران برای مدیریت ترافیک با 4رویکرد حمل‌ونقل انسان‌محور، توسعه حمل‌ونقل مبنی بر عدالت اجتماعی، کاهش آلودگی هوا و ترافیک و ارتقای قانون مداری و فرهنگ ترافیک، در حمل‌ونقل مورد تأکید شهرداری تهران است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.