| کد خبر: 163644 |

بهاره آروین مطرح کرد:

◄ 3 دلیل برای «رد» استعفای نجفی در شورای شهر

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران، گفت: حداقل به سه دلیل شورای شهر نباید استعفای شهردار تهران را بپذیرد زیرا در هر سه مورد پیامدهای پذیرش استعفا به زیان اداره موثر و کارآمد شهر خواهد بود.

تین نیوز

 عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران، گفت: حداقل به سه دلیل شورای شهر نباید استعفای شهردار تهران را بپذیرد زیرا در هر سه مورد پیامدهای پذیرش استعفا به زیان اداره موثر و کارآمد شهر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، بهاره آروین با طرح این سوال که در برابر استعفای شهردار تهران چه موضعی باید گرفت؟، اظهار کرد: مهم‌ترین دلیل عدم پذیرش استعفا، عملکرد قابل قبول شهردار تهران در هفت ماه گذشته است. قاعدتا زمانی پذیرش استعفا توسط شورای شهر موجه خواهد بود که همه آن فشارها، مشکلات و مخالفت‌هایی که در متن پیش شرح دادم و به نظر می‌رسد زمینه‌ساز استعفای شهردار شده است، مشکل و خللی در اداره موثر شهر و نحوه خدمت‌رسانی به شهروندان ایجاد کرده باشد. این درحالی است که مواجهه نجفی با مسایل و مشکلات شهرداری تهران در هفت ماه گذشته، نمونه‌ای از مدیریت توانمند مجموعه‌ای از مسائل و مشکلات متعدد و درهم‌پیچیده است.

 در هفت ماه گذشته، شهردار تهران آن‌چنان توانمند و با تدبیر عمل کرده که علی‌رغم کاهش 2هزار میلیاردی بودجه محقق شده سال ۹۶ نسبت به بودجه مصوب، خللی که در اداره شهر به وجود نیامده هیچ، 6هزار میلیارد تومان بدهی هم بازپرداخت شده و با صدور بخش‌نامه‌هایی مانند بخش‌نامه ممنوعیت صدور هولوگرام جدید، الزام شوراهای معماری به ثبت آرا در سامانه شهرسازی و عزم جدی در جهت اجرای طرح جدید ترافیک، گام‌های موثری در جهت حذف فساد و رانت از شهرداری تهران برداشته شده است. با چنین عملکرد موفقیت‌آمیز و قابل دفاعی، پذیرش استعفا توسط شورای شهر با کدام منطق و استدلال می‌تواند انجام شود؟

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت ادامه کار نجفی، تصریح کرد: برخی با اشاره به افزایش روزافزون مخالفت‌ها و فشارها به شهردار تهران که نمونه‌ای از آن خود را در برخورد اخیر دادستانی تهران نشان داد، معتقدند ادامه کار نجفی، با توجه به حساسیت و مخالفتی که با شخص او وجود دارد، به صلاح اداره شهر نیست. مخالفان سیاسی‌ اصلاح‌طلبان به خوبی می‌دانند عملکرد موفقیت‌آمیز اصلاح‌طلبان در شهرداری تهران به عنوان عامل اصلی موفقیت این جریان در انتخابات‌های سالیان آینده عمل خواهد کرد و به همین دلیل، حضور نجفی در جایگاه شهردار تهران را برنمی‌تابند.

آروین یادآورشد:  دلیل برای عدم پذیرش استعفای نجفی ضرورت ثبات در دوره جدید مدیریت شهری است، در هفت ماه گذشته، مجموعه گسترده شهرداری تهران در حال از سر گذراندن تغییرات مدیریتی در سطوح بالا و میانی پس از 12 سال ثبات مدیریتی بوده است و از این رو گسترش جو بی‌ثباتی و احتمال تغییرات مجدد در سطوح بالا و میانی مدیریت که با تغییر مجدد شهردار رخ خواهد داد، شیرازه سازمانی شهرداری تهران را سست خواهد کرد.

عضو شورای شهر تهران، خاطرنشان کرد: عدم پذیرش استعفای نجفی توسط شورای شهر تهران، ضرورت حفظ اجماع و انسجام در شورای پنجم خواهد بود، حفظ اجماع و انسجام شورا بر سر عدم‌ پذیرش استعفای نجفی امکان‌پذیرتر از شکل‌گیری مجدد اجماع بر سر جایگزین‌ نجفی است به نظر می‌رسد در صورت پذیرش استعفای نجفی و احتمال بسیار کم برای جایگزینی که بتواند بار دیگر اجماع 21 نفره را در انتخاب خود حاصل کند، انتخاب شهردار آینده نقطه عطفی از رودررویی‌های طیف‌های مختلف جریان اصلاح‌طلبی خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.