| کد خبر: 163577 |

یک کارشناس مدیریت شهری عنوان کرد

◄ شرط مشارکت سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری

یک کارشناس مدیریت شهری، پایداری مدیریت در شهرداری تهران را از عوامل و عناصر جلب مشارکت سرمایه‌گذاران برای همکاری در پروژه‌های شهری دانست.

تین نیوز

یک کارشناس مدیریت شهری، پایداری مدیریت در شهرداری تهران را از  عوامل و عناصر جلب مشارکت سرمایه‌گذاران برای همکاری در پروژه‌های شهری دانست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، کوروش عابدینی با اشاره به این‌که سرمایه‌گذاران در دو بخش خارجی و داخلی تنها با تکیه بر پایداری و اظمینان از بازگشت سرمایه خود حاضر به ریسک هستند، اظهار کرد: به عقیده بسیاری از صاحب نظران، عدم ثبات عامل اصلی گریز سرمایه است بنابراین سرمایه‌گذران در جایی حضور خواهند یافت که ریسک‌پذیری پایین همراه با آینده‌ای روشن و سودی مشخص برای آنها وجود داشته باشد. در غیر این صورت مدیریت شهری باید برای تامین هزینه‌های خود دست به اقدامات غیر کارشناسی مانند فروش تراکم و افزایش عوارض بزند که نتیجه آن در مدیریت گذشته شهرداری به خوبی قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد: پیچیدگی وظایف شهرداری، انتخاب فرد مناسب برای تصدی این پست را با حساسیت‌های زیادی همراه می‌کند و جدا از شرایط و ضوابط احراز شرایط سمت شهرداری باید ویژگی‌ها و شاخص‌های فردی و مدیریتی بسیاری را در نظر گرفت. پس از انتخاب شهردار باید با در نظر گرفتن کاستی ها و برطرف کردن آنها از او حمایت کرد و این‌که یک شهردار باید به برخی از نکات توجه بیشتری را معطوف کند و یا مدیرانش پیش از هرگونه رخداد یا تساهل، به وظایف خود کاملاً آگاه بوده و عمل کند امری است مشخص و از جمله مسائل مهم است و لذا نباید مسائل پیرامونی را به شهردار نسبت داده و سعی در حذف او از عرصه کرد.

کارشناس مدیریت شهری با صحه گذاشتن بر عملکرد موفق نجفی طی 7 ماه حضور در ساختمان بهشت، یادآور شد: بهره‌گیری از کارشناسان مجرب در تهیه اسناد لازم برای تحول اساسی در شهر، تهیه برنامه لازم برای توسعه شهری، آشنایی با وضعیت مالی و نیروی انسانی موجود و طرح مسائل کارشناسی از جمله شاخصه‌های شهردار تهران است که در مدت اخیر شاهد آن بودیم.

به گفته وی، ضرورت بازنگری در برخی از حوزه‌های اجرایی و یا استفاده از نیروهای باتجربه در زمینه مدیریت شهری در برخی معاونت‌های حساس از موضوعاتی است که باید به آن توجه کرد. شهرداری تهران به عنوان بسترساز ارائه خدمات به شهروندان با ایجاد شرایط مناسب و برقراری ارتباط تنگاتنگ با سازمان‌های دولتی و خصوصی در حوزه شهری و فراهم ساختن عوامل انگیزشی بهره‌گیری از تمام ظرفیت این نهادها برای خدمت رسانی به شهروندان را مدیریت کند و امکانات، انرژی و اهداف سازمان‌های دولتی و زیرمجموعه‌های شهرداری را در راستای جلب رضایت مردم کانالیزه کند تا با صرف کمترین هزینه بیشترین خدمات رسانی به مردم انجام شود.

عابدینی با تاکید بر این نکته که، اقدامات 7 ماهه نجفی در 20 سال اخیر شهرداری تهران کم‌سابقه بوده است، افزود: با حمایت مردم و تلاش همه جانبه کارکنان، می‌توان شاهد تهرانی آباد، پویا و توسعه یافته در اینده نزدیک بود.

کارشناس امور شهری به مسائلی چون حمل‌ونقل عمومی و مبلمان شهری نیز اشاره و خاطرنشان کرد: قطعاً پایداری در مدیریت نقطه اطمینانی است که می‌تواند سرمایه‌گذاران را جذب مشارکت در پروژه‌های شهری کرده و سرمایه لازم را در اختیار مدیریت شهری در توسعه و نوسازی از جمله ناوگان حمل‌ونقل شهری قرار دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.