| کد خبر: 162428 |

حمایت شهرداری تهران از 6 هزار زن سرپرست خانوار

زنان در همه جوامع و از جمله کشور ما از بسیاری از حقوق انسانی و اجتماعی محروم هستند و تبعیض زدایی از حقوق زنان در بخش‌های مختلف از جمله اجتماعی و اقتصادی صورت نگرفته است.

تین نیوز

سرپرست اداره‌کل امور بانوان شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره نمایشگاه زنان و تولید ملی که صبح امروز با حضور محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران، ولی‌الله شجاع پوریان معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در بوستان گفت‌وگو برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدا از برگزارکنندگان پرتلاش نمایشگاه های زنان و تولید ملی در سال‌های گذشته تشکر می‌کنم و این درحالی است که حضور بانوان در مراکز کوثر اقدام قابل توجهی بوده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،  فاطمه راکعی از افرادی که از برندهای داخلی و تولیدات زنان در عرصه پوشاک حمایت می‌کنند تشکر کرد و گفت: در حال حاضر 6 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران حضور دارند.

سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری تهران بیان کرد: آنچه مهم است زنان در همه جوامع و از جمله کشور ما از بسیاری از حقوق انسانی و اجتماعی محروم هستند و تبعیض زدایی از حقوق زنان در بخش‌های مختلف از جمله اجتماعی و اقتصادی صورت نگرفته است.

راکعی با اشاره به این‌که این تبعیض ها همچنان وجود دارد گفت: اقداماتی در خصوص رفع این تبعیضات انجام شده اما شاهد هستیم که این تبعیض ها همچنان باقی است.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان شهرداری تهران گفت: زنان در تمام حوزه‌ها و احزاب سیاسی کشور حضور فعالی دارند و این در حالی بود که زنان حقشان بود به کابینه دولت دوازدهم راه پیدا کنند.

وی با بیان اینکه «اقتصاد در حوزه‌های مختلف از جمله تولید در اختیار مردان است»، گفت: زنان نیمی از جمعیت پویای فعال کشورند و باید به این موضوع ببالیم و زمینه حضور آنها در عرصه‌های مختلف را فراهم کنیم. چرا که در حال حاضر ظرفیت فعالیت زنان تنها در سطح خانواده محدود شده است.

سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری تهران خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته زنان در تمام حوزه‌ها و احزاب سیاسی کشور حضور فعالی دارند و این درحالی است که زنان حقشان بود که به کابینه دولت دوازدهم راه پیدا کنند که البته در این خصوص رئیس جمهور درباره عدم حضور زنان پاسخگو نبوده است که ما نیز دلایل آن را می‌دانیم.

راکعی ادامه داد: در دوره جدید مدیریت شهری اقدامی در راستای تجمیع فعالیت‌ها در حوزه زنان انجام شده است و در حال حاضر یک واحد مسئولیت این کارها را برعهده گرفته است.

وی با اشاره به حضور زنان در عرصه های مدیریت شهری بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته شهردار تهران نیز نگاه ویژه‌ای به ظرفیت و پتانسیل زنان در حوزه شهری دارد و از آنها نیز استفاده کرده است.

سرپرست اداره‍کل امور بانوان شهرداری تهران در ادامه با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره نمایشگاه زنان و تولید ملی در بوستان گفت‌وگو گفت: این نمایشگاه از 14 تا 25 اسفند برپا خواهد بود.

راکعی با اشاره به اهداف درنظر گرفته شده برای برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی بیان کرد: ارائه توانمندی زنان، زمینه آشناسازی برندها، شبکه‌سازی بین کارآفرینان، اعتمادسازی بین برندهای داخلی و ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی از اهداف این نمایشگاه محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.