| کد خبر: 161440 |

◄ سنگینی بار بدهی ۳۰هزار میلیاردی شهرداری سابق بر دوش مدیریت جدید

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با یادآوری بدهی سی هزارمیلیاردی به‌عنوان مهم‌ترین مشکل اقتصادی مدیریت جدید شهری از تلاش نمایندگان مجلس برای ایجاد منابع پایدار جهت کمک به این نهاد در جهت اداره پایتخت خبر داد.

تین نیوز

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با یادآوری بدهی 30 هزارمیلیاردی به‌عنوان مهم‌ترین مشکل اقتصادی مدیریت جدید شهری از تلاش نمایندگان مجلس برای ایجاد منابع پایدار جهت کمک به این نهاد در جهت اداره پایتخت خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، پروانه مافی در رابطه با مواردی که باید در جهت تسهیل روند بهره‌مندی شهروندان پایتخت‌نشین از وسایل نقلیه عمومی در لایحه کرایه‌های تاکسی و اتوبوس پیشنهادی شهرداری لحاظ شود گفت: آنچه مهم بوده این است که مدیران شهری باید در تدوین این لایحه نفع مردم را مدنظر قرار دهند، چراکه بیشتر مسافران وسایل نقلیه عمومی از قشر متوسط و کم‌درآمد جامعه بوده که مخاطب اصلی این لایحه هستند، بنابراین لازم است این لایحه به‌گونه‌ای تنظیم شود که این افراد را تحت‌فشار قرار ندهد.

وی با اشاره به کمبود منابع شهرداری به‌عنوان مهم‌ترین مشکل مدیران جدید شهری تصریح کرد: درست است که شهرداری تهران با مشکلات اقتصادی متعددی ناشی از بدهی 30 هزارمیلیاردی که از دوره مدیریت سابق این نهاد باقی‌مانده مواجه شده است،  اما باید شورای شهر و شهرداری تهران به دنبال ایجاد منابع پایدار باشند، چراکه افزایش هزینه‌های ارائه خدمات عمومی نمی‌تواند این مهم را تحقق بخشد، بنابراین نباید مسئولان این نهاد با تحت‌فشار قرار دادن مردم که در مسیر زندگی با مشکلات معیشتی جدی مواجه شده‌اند، مشکلاتشان را حل کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خاطرنشان کرد: تأمین منابع شهرداری از طریق افزایش نرخ خدمات عمومی کوتاه‌ترین، آسان‌ترین و درعین‌حال بدترین اقدام است، بنابراین مدیران شهری باید با روشی خلاقانه در جهت ایجاد منابع پایدار شهرداری راهکار ارائه دهند.

پیش از این محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران، با اشاره به انباشت بدهی از دوره قبل شهرداری در تهران، گفته بود: بدهی 460 میلیارد تومانی شهرداری به سازمان تأمین اجتماعی نیز جزو بدهی به ارث مانده از شهرداری سابق است و شهردار سابق  را مسئول بدهی میلیاردی به تأمین اجتماعی دانست.

 همچنین به گفته محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در دوران شهرداری سابق حق بیمه از حساب کارکنان کسر می‌شد اما به‌حساب تأمین اجتماعی ریخته نمی‌شد و این اعداد از مرز 400 میلیارد تومان عبور کرده است که مدیریت شهری فعلی باید با تأمین اجتماعی در این زمینه ماجرا را حل‌وفصل کند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.