| کد خبر: 161345 |

◄ پشت پرده ناکارآمد خواندن شهردار تهران

هفته گذشته بود که عضو سابق شورای شهر تهران محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی پنجم را مورد خطاب قرار داده و خواسته بود تا محسن هاشمی به این سوال پاسخ دهد، که آیا تا پیش از این براین نکته واقف نبوده که نجفی به علت بیماری از مسولیت پیشین خود در ریاست جمهوری استعفا کرده است؟

تین نیوز

هفته گذشته بود که عضو سابق شورای شهر تهران، محسن هاشمی رئیس شورای پنجم را مورد خطاب قرار داده و خواسته بود تا به این سوال پاسخ دهد، که آیا تا پیش از این براین نکته واقف نبوده که نجفی به علت بیماری از مسولیت پیشین خود در کابینه استعفا کرده است؟

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، پرویز سروری که در شورای چهارم نیز اثربخشی زیادی از خود به یادگار نگذاشت، طی اظهار نظری گفته است، شهرداری تهران فاقد کارآمدی است و کارنامه 6 ماهه نجفی را علیرغم تمامی مشکلات و کاستی‌های به جا مانده از مدیریت قبل بدون انسجام توصیف کرده و گفته است: حوادث اضطراری اخیر نشان داد مدیریت شهر تهران چابک و فعال نیست بلکه به جای تمرکز بر فعالیت‌های مهم شهری، نگاهی ستادی به عرصه‌های عملیاتی و میدانی دارد در حالی‌که نگاه ستادی اساساً با نیازهای شهری به‌خصوص در زمان اضطرار همخوانی ندارد، اما به این مهم اشاره نکرده که بارها وبارها شاهد چنین اتفاقاتی در دوره دوازده ساله مدیریت گذشته بوده و «دم» بر نیاورده است.

سروری گفته، با گذشت ۶ ماه از جایگزینی مدیریت جدید هم‌چنان روند،اهداف؛ برنامه‌ها و چینش نیروی انسانی در شهرداری واضح نیست! ام به این موضوع اشاره نکرده که چینش به روایتی 13 و بنا بر آماری دگر 6 هزار نفری که در روزهای پایانی شهرداری گذشته به هر شکل به استخدام این نهاد درامده‌اند چندان ساده نیست، که اگر چنین بود در دوزاده سال مدیریت قبل جذب نیروی با این وسعت صورت می‌گرفت.

وی در جایی نیز به افزایش نارضایتی شهروندان از سوء مدیریت و عملکرد ضعیف شهرداری، اشاره کرده و گفته است: اعتراضات مردمی در فضای مجازی به عملکرد شهرداری بسیار افزایش یافته به‌نحوی که اعتراضات دیگر در دایره جناح‌های سیاسی قرار نمی‌گیرد که باید به این عضو شورای شهر جهارم گفت، چرا این سوالات در دوره گذشته وجود نداشت؟

در پی این اظهارنظر اعضای شورای اسلامی شهر پنجم در واکنش به سخنان سروری هر یک به تنهایی و در آخر سر با نماینده قرار دادن سخنگوی شورا، از گفته‌های عضو سابق شورا برائت جسته و عملکرد نجفی را مورد تقدیر قرار داده‌اند.

حسن رسولی یکی از اعضای شورای شهر است که به عنوان ناراضی از او یاد شده در واکنش به اظهارات سروری گفته است:یکی دیگر از گلوگاه‌های فساد را بستیم.

خزانه‌دار شورای شهر تهران، ری و تجریش، اظهار داشته: اطمینان می‌دهم محمدعلی نجفی بر اساس قول و قراری که گذاشته ایم، عالمانه، آگاهانه و با تعهد کامل این مسئولیت سنگین را با هدف ارائه تجارب چندین ساله مدیریتی خود به حوزه مدیریت شهری پایتخت پذیرفته است و با اطلاعات موثق و با قول و قرار و تعهدی که بین او و ۲۱ نفر از اعضای شورای شهر تهران بسته شده، انجام وظیفه خواهد کرد.

به گفته وی، دلیل این شایعات این است که نجفی  روی گلوگاه‌هایی که در گذشته به دور از چشم مدیریت شهرداری به انواع فساد مدیریتی و اداری مبتلا شده بود، دست گذاشته و منافع برخی‌ها را به خطر انداخته است.

او افزود: تصور می‌شود، به صورت سازمان‌یافته تولید و انتشار این شایعات صورت می‌گیرد و من شخصاً چون از برخی پشت پرده‌های این شایعات مطلع هستم، هر زمان شایعات بیشتر می‌شود، خدا را شکر می‌کنم چون در همان مقطع شدت یافتن شایعات یکی از گلوگاه‌های فساد را بسته‌ایم.

زهرا صدراعظم نوری نیز با نابجا توصیف کردن برخی شایعات در خصوص ناکارآمدی مدیریت شهری، گفته است: اقدامات شهردار، شجاعانه و قابل دفاع است زیرا، منافع عده‌ای به خطر افتاده است.

 عضو شورای شهر تهران تاکید دارد که: طبیعی است با اقداماتی که شورای شهر در راستای مبارزه با این رویه‌ها انجام داده و با رویکرد راهبردی آقای نجفی، شهردار ‌تهران به عنوان فردی که نماینده تفکر مبارزه با رانت است، مخالفت‌ها و مقاومت‌هایی صورت گیرد و واکنش‌هایی از سوی ‌کسانی که منافع‌شان به خطر افتاده و طی سال‌ها با کدر بودن موضوعات شهری به منافعی دست پیدا کرده‌اند، صورت گیرد.‌

نوری، افزوده است: شفافیت عملکرد نجفی، دلیل شایعه‌سازی برای برکناری اوست.

 علی اعطاء سخنگوی شورای شهر تهران نیز درباره دروغ‌پردازی برخی رسانه‌های خاص تاکید دارد: آقای نجفی منتخب هر ۲۱ عضو و مورد حمایت شورا است.

ناهید خداکرمی، با اعلام این که یکی از وظایف مدیریت شهری توجه به نیازهای عمرانی همه شهروندان به خصوص زنان و کودکان است، افزود:‌ سلامت و پویایی نسل آینده به سلامتی و پویایی امروز زنان گره خورده است.

وی با اشاره به این که شهرداری نه تنها به بانک ها و پیمانکاران، بلکه به زنان نیز بدهکار است، اضافه کرد: امروز زنان تهران سهم خود را از شهر طلب می کنند و می‌خواهند در برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و اداره شهر نقش پررنگی ایفا کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.