| کد خبر: 161132 |

◄ موتور سیکلت‌های کاربراتوری ۵ برابر خودرو آلودگی تولید می‌کنند

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با تأکید بر اینکه اقدامات نمادین تأثیری در رفع آلودگی هوا ندارد، حل مشکلات پایتخت را تنها از طریق مدیریت صحیح شهری امکان‌پذیر دانست.

تین نیوز

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با تأکید بر اینکه اقدامات نمادین تأثیری در رفع آلودگی هوا ندارد، حل مشکلات پایتخت را تنها از طریق مدیریت صحیح شهری امکان پذیر دانست.

به گزارش تین نیوز، عبدالرضا هاشم زایی در واکنش به این خبر که 20 کلان شهر دنیا ازجمله تهران برای داشتن شهری بدون دوده متعهد شده اند، گفت: رفع مشکلات پایتخت به ویژه آلودگی هوا نیازمند عزمی ملی است که باید حتی با یک تعیین بودجه ارزی برای آن چاره اندیشی شود، ضمن اینکه دولت نمی تواند به تنهایی در جهت رفع این معضل اقدام کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه تنها اتکا به اقدامات نمادین نمی تواند در رفع مشکلات شهری راهگشا باشد ادامه داد: در مورد آلودگی هوا سال هاست که به دنبال خروج خودروهای فرسوده از چرخه تردد بوده ایم اما تاکنون در این زمینه موفق عمل نکرده ایم، چراکه برنامه جامعی نداشته ایم.

هاشم زایی در ارائه راهکار برای رفع مشکل آلودگی هوا تصریح کرد: بی تردید هرکدام از موتورسیکلت هایی که کاربراتوری هستند بین 3 تا 5 خودرو آلودگی ایجاد می کنند، بنابراین یکی از گام های مهم در جهت رفع مشکل آلودگی هوا جمع آوری این نوع موتورسیکلت هاست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اعمال محدودیت برای واردات خودرو بدون توجه به عدم ارتقای کیفیت خودروهای داخلی خاطرنشان کرد: بستن ثبت سفارش ها باوجود دریافت تعرفه های صددرصدی به بهانه حمایت از تولیدکنندگان داخلی یکی از مشکلات موجود در مسیر رفع آلودگی هوا است، چراکه خودروهای مدرن وارداتی به دلیل برخورداری از تجهیزات لازم نقش مهمی در حل این معضل خواهند داشت.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، تأکید کرد: البته خودروسازان داخلی نیز می توانند با کنترل فیلترهای لازم و تجهیز خودروهای داخلی مطابق با استانداردهای بین المللی نقش مؤثری در کاهش آلودگی هوا داشته باشند.

پیش از این  سید محسن پورسیدآقائی معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از ارائه پیشنهاد به مجلس برای جایگزینی موتورسیکلت های برقی با نوع بنزین سوز آن ها خبر داد و گفته بود:  طبق آماری که شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به ما داده است، روزانه حدود 600 هزار موتورسیکلت تنها به منطقه 12 شهر تهران وارد می شوند و علاوه بر این، پیمایش سالانه موتورسیکلت ها در تهران، در مجموع چهار هزار و 700 میلیون کیلومتر است که برابر با 13 درصد کل پیمایش وسایل نقلیه پایتخت است.

 همچنین ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران با اشاره به سهم بالای موتورسیکلت های کاربراتوری در تولید آلایندگی صوتی و هوا در تهران گفته بود: در شهر تهران بالغ بر 2.5 میلیون موتورسیکلت تردد می کنند و به علت کاربراتوری بودن هیچ گونه پایداری برای رعایت استاندارد ها ندارند. حدود ۲۰ درصد از الایندگی هواز تهران مربوط به تردد موتورسیکلت های کاربراتوری است که همین موارد باعث ایجاد آلودگی و مشکلات در شهر تهران هستند که باید برای این موضوع برنامه ریزی کرد.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.