| کد خبر: 160664 |

معاون شهردار تهران:

◄ ۲ هزار میلیارد هزینه‌های فاقد سند در دوره قبلی شهرداری

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران گفت: مدارک هزینه‌های فاقد سند به‌صورت محرمانه به شورا داده‌شده است، و این شورا است که دیگر باید تصمیم بگیرد، چه سازوکاری در خصوص آن اتخاذ شود.

تین نیوز

 حسن رباطی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، در رابطه با هزینه‌های فاقد سند در دوران قالیباف که معاونت برنامه‌ریزی میزان آن را 2000 میلیارد تومان اعلام کرده است، افزود: بخشی از این هزینه‌ها مربوط به پیمانکارانی است که بدون قرارداد و هیچ‌گونه سندی برای شهرداری پروژه انجام داده‌اند. متأسفانه برخی پروژه‌هایی متعلق به سال 90 وجود دارد که هنوز تعهدات آن پرداخت‌نشده است و پیمانکار با دستور مدیریت کار را آغاز کرده بدون آنکه قراردادی وجود داشته باشد.

به گزارش تین‌نیوز، رباطی در پاسخ به این سؤال که این هزینه‌های فاقد سند به‌ غیر از موارد بالا آیا شامل هزینه‌های انتخاباتی می‌شود یا خیر؟ افزود: گزارشی مکتوب به شورای شهر ارائه داده‌شده و شهرداری تشخیص داد که این گزارش باید محرمانه باشد. در این گزارش هزینه‌های فاقد آورده شده و این شورا است که باید تصمیم بگیرد، چه سازوکاری در خصوص آن اتخاذ شود.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به تخلف برخی کارکنان شهرداری در نابودی باغات تهران گفت: شهرداری در این زمینه  مصمم است و این مسئله را در گزارش 500 صفحه‌ای تحویل و تحول خود نیز نشان داده است

رباطی در واکنش به این سؤال که چه تعداد کارکنان متخلف به حراست شهرداری و قوه قضائیه معرفی‌شده‌اند، تصریح کرد:‌ یک تعدادی معرفی‌شده‌اند اگر کارکنان رسمی باشند و تخلف کرده باشند به سازمان تخلف اداری معرفی می‌شوند، اما اگر تخلف قضایی باشد باید به دستگاه قضایی معرفی شوند و تعداد و آمارشان در دست سازمان بازرسی و حراست شهرداری است.

معاون شهردار بابیان اینکه وظیفه نظارت بر شهرداری به عهده شورای شهر است، بااین‌حال فرمانداری‌ها هم از طریق نظارت بر مصوبات می‌توانند در این راستا اقدام کنند؛ خاطرنشان کرد:‌ فرمانداری‌ها مکلف‌اند مصوبات شورا را تائید یا رد کنند که اگر فرماندار نظریه کمیسیون تطبیق را تائید کند به‌منزله تائید مصوبه است درنتیجه فرماندار می‌توانست با مصوبه برج باغ‌ها موافقت نکند.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تهران در ادامه به انتقاداتی که در خصوص دو بخشنامه ضد فساد شهرداری  وارد می‌شود پاسخ داد.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران گفت: شهردار اصرار دارد امور در شهرداری بر اساس سیستم مشخص صورت گیرد درنتیجه هر اقدامی که شهردار منطقه و شورای معماری مناطق می‌خواهند انجام دهند باید ثبت شود و مسیر قانونی خود را طی کند.

او بابیان اینکه بخش‌نامه هولوگرام‌ها نیز در راستای راستی‌آزمایی صادر شد، افزود: صدور هولوگرام‌ها از همان ابتدای کار شهردار ممنوع شد، چراکه مبنای درآمد برخی از کارگزاری‌ها شده بود. شهردار تهران با رانت مخالفت دارد به همین دلیل هم این هولوگرام‌ها را قطع کرد، اقدامی مناسب که امیدوار هستیم با سازوکار جدیدی که در حال تهیه است این مسئله پایان یابد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.