| کد خبر: 160428 |

پیام معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پی تصویب طرح ترافیک جدید

طرح ترافیک جدید، عدالت‌ در همگانی کردن فضاهای شهری است

محسن پورسیدآقایی در پیامی از کارشناسان، دانشگاهیان و فعالان مدنی خواسته که این طرح را «نقد» کنند و از رسانه‌ها نیز درخواست کرده تا به تشریح مزایای این طرح برای افکار عمومی بپردازند.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پیامی که به بهانه «تصویب طرح ترافیک جدید» صادر کرده، این اقدام را «گامی مهم در جهت عدالت‌محوری و همگانی کردن فضای شهری» خوانده است. 

محسن پورسیدآقایی در این پیام از کارشناسان، دانشگاهیان و فعالان مدنی خواسته که این طرح را «نقد» کنند و از رسانه‌ها نیز درخواست کرده تا به تشریح مزایای این طرح برای افکار عمومی بپردازند.

متن پیام معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به این شرح است:

خدای متعال را سپاسگزارم که ما را در برداشتن یکی از قدم‌های دشوار اما ضروری برای مدیریت بهتر شهر تهران یاری کرد. تصویب پیشنهاد شهرداری در خصوص تغییر شیوه پرداخت و صدور مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک، گامی مهم در جهت عدالت‌محوری و همگانی کردن فضاهای شهری بود. مهم‌تر از آن، تصمیم تیم جدید مدیریت شهری در رها کردن ابزار قدرت خود، همراهی عموم مسئولان امر در حذف سهمیه‌هایی که از آن بهره‌مند بودند و نیز حمایت قابل توجه اجتماعی از این طرح بود. اینها همه نشانه‌هایی از بلوغ فکری کسانی بود که قرار است تصمیمات آنها فردای شهر را به نحوی متفاوت با گذشته بسازد. این تجربه می‌تواند همه ما را به پیمودن گام‌های بعضاً دشوارتر بعدی امیدوار کند و عزم مدیران در رفع  اشکالات و تبعیضات گذشته را محکم‌تر سازد.

اینجانب به سهم خودم از  شورای محترم  ترافیک تهران که با حمایت خود اراده شهرداری را در بهبود روش‌های اداره شهر مستحکم کردند، از اعضای محترم شورای شهر تهران که با جدیت و اعتماد و بررسی کارشناسی زمینه‌ساز تحقق این تغییر مهم شدند؛ از کارشناسان و دانشگاهیان و فعالان مدنی که با نقدها و نظرات خود به تکمیل و همه‌جانبه‌نگری در این طرح کمک کردند و از رسانه‌ها که در تشریح ابعاد موضوع برای افکار عمومی همراهی داشته‌اند و خواهند داشت، و بالاخره از همه همکاران خود در شهرداری که با مطالعات و بررسی‌های دقیق و تخصصی به تدوین و تصویب این طرح در مراحل مختلف یاری رساندند، تشکر می‌کنم.

حوزه حمل و نقل شهرداری در زمینه‌های متعددی همچون ایجاد فرصت‌های برابر برای همه شهروندان و به ویژه اقشار ضعیف جامعه، تغییر جهت به سمت ساختن شهری انسان‌محور که در آن تردد پیاده و پاک بر استفاده مفرط از خودروهای شخصی ترجیح داشته باشد و همچنین رفع آلودگی هوا و تقویت حمل‌و‌نقل عمومی و توسعه دسترسی و پوشش همگانی آن، نیاز به همفکری و همراهی رسانه‌ها، صاحبنظران و مسئولان دارد و امیدواریم که با در پیش گرفتن این رویکردها، دغدغه‌های شهروندان به ویژه در خصوص ترافیک و آلودگی هوا را تا حد امکان برطرف کنیم و آسایش و آرامشی را که شهروندان مستحق آن هستند، برایشان رقم بزنیم.

  محسن پورسیدآقایی            

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.