| کد خبر: 159950 |

کاهش سهمیه مجوز طرح ترافیک

معاون نظارت شورای شهر تهران، ری و تجریش جزئیات و آخرین تغییرات طرح ترافیک جدید پایتخت را تشریح کرد.

تین نیوز

معاون نظارت شورای شهر تهران، ری و تجریش جزئیات و آخرین تغییرات طرح ترافیک جدید پایتخت را تشریح کرد.

افشین حبیب زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تغییرات طرح ترافیکی جدید در شورای ترافیک پایتخت گفت: طرح پیشنهادی معاونت حمل و نقل با طرحی که در شورای ترافیک مصوب شد، تفاوت‌هایی دارد.

وی در تشریح تفاوت‌های طرح پیشنهادی و طرح ترافیک مصوب با بیان اینکه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیشنهاد داده بود که زون زوج و فرد حذف و تبدیل به زون دوم شود، گفت: بر این اساس طرح ترافیک نیز به زون مرکزی تبدیل می‌شد و هر خودرویی با ورود به زون زوج و فرد باید عوارضی با یک ضریب مشخص پرداخت می‌کرد و با ورود به زون طرح ترافیک، عوارضش بیشتر می‌شد که این پیشنهاد معاونت حمل و نقل در شورای ترافیک تغییر کرده است.

محدوده "زوج و فرد" بدون تغییر

به گفته معاون نظارت شورای شهر تهران،  در شورای ترافیک پایتخت مقرر شد که زون زوج و فرد همچنان به قوت خود باقی بماند و تغییری نکند.

وی همچنین گفت: پیشنهاد شده است که در مرحله اول تا سه ماه طرح ترافیک جدید تنها در محدوده طرح ترافیک اجرا شود و در صورت موفقیت، به زون زوج و فرد هم تسری یابد.

وی با بیان اینکه عوارض از خودروها براساس یک فرمول تعیین می‌شود، گفت: در این فرمول یک عدد ثابت وجود دارد که عدد پیشنهادی معاونت حمل و نقل 20 هزار تومان است و همچنین ضرایب دیگری همچون ضریب مکان، زمان، آلایندگی و ... نیز وجود دارد.

حبیب زاده با بیان اینکه یکی از ضریب‌ها در فرمول تعیین نرخ عوارض ، منطقه ترافیکی است گفت: بر این اساس ورود به محدوده زوج و فرد ضریب "0.5" دارد و ورود به زون طرح ترافیک ضریب 1.5 دارد. همچنین برای تعیین ضریب زمان، زمان به سه قسمت "قبل از ساعت 10"، "10 تا 16" و "بعد از ساعت 16" تقسیم شده و ملاک نیز در این ضریب ساعت ورود و خروج است.

وی با بیان اینکه در تعیین ضریب آلایندگی، افرادی که معاینه فنی برتر دارند ضریب کم و افرادی که معاینه فنی عادی دارند ضریب بالاتری پرداخت می‌کنند، گفت: نرخ ضرایب در بدترین حالت به حدود 36 هزار تومان می‌رسد.

کاهش سهمیه‌ها به 63 هزار

حبیب زاده با بیان اینکه در تغییر دوم پیشنهاد معاونت حمل و نقل این بود که مجوزهای ورود یا همان سهمیه‌ها حذف شود،‌ گفت: در حال حاضر حدود 105 هزار سهمیه داده شده که پیشنهاد شده است این عدد سهمیه‌ها به 63 هزار مجوز کاهش یابد هرچند که پیشنهاد معاونت حمل و نقل شهرداری این بود که کلا سهمیه‌ها حذف شود.

وی با بیان اینکه براساس طرح فعلی تا سقف 125 هزار خودرو می‌توانند وارد محدوده شوند که به غیر از چند روز خاص این سقف پر نشده است گفت: این در حالی است که که 105 هزار سهمیه سالانه و روزانه وجود داشت و حدود 10 هزار کارت شناور نیز منتشر شده بود که در مجموع 125 هزار خودرو می‌توانستند وارد محدوده شوند که در شورای ترافیک تصویب شد که به دلیل آنکه برخی خودروها الزام به ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند این مجوزها باقی بماند اما عددش به 63 هزار سهمیه کاهش خواهد یافت.

تعیین نرخ عوارض طرح ترافیک جدید در هفته آینده

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه در طرح جدید ترافیک سعی شده است که عدالت رعایت شود گفت: در طرح جدید افرادی که مجوز دارند در پرداخت عوارض و میزان آن فرقی با افرادی که مجوز ندارند، نداشته و تنها مجوزی برای ورود به محدوده خواهد بود.

وی با بیان اینکه تعیین نرخ عوارض طرح ترافیک جدید در جلسه هفته آینده شورای شهر به صحن خواهد آمد گفت: امیدواریم بتوانیم با اجرای این طرح عدالت را اجرایی کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.