| کد خبر: 159790 |

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد:

◄ 6 پروژه شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از سند پیشنهادی شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا رونمائی کرد.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از سند پیشنهادی شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا رونمائی کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مجسن پورسیدآقائی با اشاره بر عزم جدی و گفتمان ملی شکل گرفته بین دولت، مجلس و شهرداری در موضوع کاهش آلودگی هوا، اظهار کرد: برنامه پیشنهادی شهرداری تهران برای کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوا تهران ، طی 4 سال و بر اساس کاهش نشر آلاینده ها از منابع متحرک تنظیم شده است.

وی با تاکید بر این مهم که، آلودگی هوا معضلی است که تنها شهر تهران با آن مواجه نشده بلکه سایر کشورهای پیشرفته و در حال توسعه دنیا نیز با آن مواجه بوده‌اند، تصریح کرد: همایش ملی آلودگی هواو صدا بستری مناسب برای تبادل تجربیات موفق در موضوع کاهش آلودگی هوا است لذا اعتقاد شهرداری بر این است بدون همفکری و استفاده از دانش جهانی در کاهش آلودگی هوا موفق نخواهیم شد .

معاون شهردار تهران با اشاره به این‌که آلودگی هوا معضلی قابل حل بوده که با تنظیم سیاست‌های صحیح و برنامه‌ریزی هدفمند شاهد کاهش آلودگی هوای پایتخت خواهیم بود، گفت: اگرچه اقدامات موثری از جمله ، ارتقاء کیفیت سوخت در کشور صورت گرفته و در حال حااضر مشکل گازهای سمی در هوای تهران وجود ندارد اما طی این سال‌ها هزینه‌های زیادی در شهر انجام شده که چنان‌چه اندکی از این هزینه با اولویت منابع آلاینده هزینه  و از سوی دیگر به سرنوشت و سلامت شهروندان توجه می‌شد، وضعیت آلودگی هوای تهران امروز بهتر از حال موجود بود .

به گفته پورسیداقایی، به رغم اقدامات صورت گرفته برای کاهش آلودگی هوا، اقدامی موثر در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ، خروج خودروهای فرسوده و موتورسیکلت های کاربراتوری و... صورت نگرفته است .

معاون شهردار تهران با بیان این‌که «6 پروژه به عنوان سیاست‌های پیشنهادی کاهش آلودگی هوای تهران تهیه شده است»، تصریح کرد : نوسازی و بهسازی اتوبوس‌های شهر تهران شامل نوسازی و بهسازی ناوگان کامیون باری، جایگزینی موتورسیکلت‌های بنزینی با برقی، جایگزینی مینی‌بوس فرسوده ، نوسازی ناوگان سواری کاربراتوری و فرسوده و تعویض کاتالیست تاکسی از جمله سیاست‌های تعیین شده در سند پیشنهادی شهرداری تهران برای مقابله با آلودگی هوا است.

به گفته پورسیداقائی، در این توسع و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل برنامه 3 هزار دستگاه اتوبوس عمومی و 3 هزار دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در 2 سال اینده نوسازی خواهند شد و هم‌زمان برای تجهیز 2 هزار دستگاه اتوبوس به فیلتر دوده اقدام خواهد شد که با اقدامات فوق 9 درصد کاهش انتشار آلاینده ذرات معلق را شاهد خواهیم بود .

معاون شهردار تهران به اجرای طرح ترافیک به‌عنوان یکی از طرح‌های غیر موثر در آلودگی هوا اشاره داشته و گفت: محدوده طرح ترافیک در ابتدا به منظور کاهش آلودگی هوای هسته مرکزی شهر شکل گرفت، این درحالی است که با محدود کردن خودروها، اکنون تغییر مد حمل و نقل در محدوده مذکور شکل گرفته به گونه‌ای که شاهد تردد تعداد بسیار بالای موتورسیکلت در این محدوده و البته در شهر تهران هستیم.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تهرانخاطرنشان کرد: این سند پیشنهادی جهت دریافت نظرات کارشناسان ، متخصصین ، سیاست گذاران ملی و شهری و عموم مردم تنظیم و ارائه شده است. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.