| کد خبر: 159781 |

◄ تذکر نسبت به نرخ متفاوت مراکز خدماتی شهرداری

یک عضو شورای شهر تهران نسبت به نرخ گذاری سلیقه ای در مجموعه های شهرداری تهران تذکر داد و گفت: این موضوع وظیفه قانونی شورای شهر تهران است.

تین نیوز

یک عضو شورای شهر تهران نسبت به نرخ گذاری سلیقه ای در مجموعه های شهرداری تهران تذکر داد و گفت: این موضوع وظیفه قانونی شورای شهر تهران است.

به گزارش تین‌نیوز، حسن خلیل آبادی با اشاره به وظیفه اعضای شورای شهر تهران در خصوص تعیین نرخ عوارض در مراکز خدماتی شهر تهران گفت: در حال حاضر مجموعه هایی مانند برج میلاد، سورتمه و عوارضی عباس آباد هر کدام هزینه های متفاوتی از شهروندان دریافت می کنند.

متن تذکر خلیل آبادی به شرح زیر است:

«در اجرای بند ۲۶ ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵/۳/۱ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن تصویب نرخ خدمات ارائه شده توسط شهرداری و سازمان‌های وابسته به آن از وظایف انحصاری شورای اسلامی شهرها بوده و رأی شماره ۷۷/۳۰۸ مورخ ۱۳۸۰/۴/۲۰ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مؤید همین موضوع می‌باشد، لیکن بر اساس بررسی های انجام شده موارد متعددی از قبیل مجموعه های خدماتی، فرهنگی و گردشگری برج میلاد، شهدای خلیج فارس (چیتگر)، اراضی عباس آباد، باغ موزه قصر، مجتمع تفریحی سورتمه و سایر اماکن... بدون رعایت دستورالعمل مربوطه و اخذ مجوز از شورای  اسلامی شهر تهران و با هزینه های متفاوت از شهروندان و گردشگران مبادرت به دریافت هزینه می نمیاند که در این موضوع بعضا موجبات اعتراض آنان را نیز باعث می گردد. بنابراین ضروری است نسبت به رسیدگی به این موضوع و انجام مراحل قانونی در زمینه تعرفه کلیه مراکزی که در شهرداری انجام می گردد اقدام لازم به عمل آید.»


 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.