| کد خبر: 159776 |

◄ طرح ترافیک جدید از فروردین 97 اجرا می‌شود

شهردار تهران در واکنش به شکایت پلیس از شهردار از اجرای طرح ترافیک جدید در فرورین سال 97 خبر داد.

تین نیوز

شهردار تهران در واکنش به شکایت پلیس از شهردار از اجرای طرح ترافیک جدید در فرورین سال 97 خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدعلی نجفی در حاشیه ششمین همایش ملی «مدیریت آلودگی هوا و صدا» و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: انشالله طرح ترافیک جدید از فروردین سال آینده اجرا می‌شود و در حال حاضر شورای حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران آن را به تصویب رسانده، طرح تصویب شده با طرح اولیه متفاوت است.

وی در ادامه سخنان خود با ضروری دانستن همراهی با طرح ترافیک جدید، گفت: با اجرای این طرح بر اساس پیش بینی ما 20 تا 25 هزار دستگاه ورودشان به محدوده طرح کاهش پیدا می‌کند که به تبع آن درآمد شهرداری از این محل کاهش پیدا می‌کند.

نجفی در خصوص اجرای طرح LEZ هم در جمع خبرنگاران، یادآور شد: براساس طرح L.E.Z هر وسیله نقلیه‌ای که وارد این محدوده می‌شود و فاقد گواهی معاینه‌فنی باشد، باید طبق قانون با دارنده خوردو برخورد شده و امیدواریم با هماهنگی نیروی انتظامی این طرح از سال آینده برای خودروها اجرایی شود.

وی  بااشاره به مساله آلودگی هوای تهران نیز،تاکید کرد: شهرداری تهران ضمانت می‌کند در صورت ایجاد منابع لازم ظرف مدت پنج سال تا 50 درصد نشر آلودگی‌ها و تا 25 درصد غلظت آلودگی‌ها را کاهش دهیم. اگر 7500 میلیارد تومان یعنی در حقیقت سالی 1500 میلیارد تومان بودجه لازم برای این کار فراهم شود بی تردید ما 50 تا 55 درصد نشر آلودگی هوا و 20 تا 25 درصد از غلظت آلودگی هوا را ظرف مدت چهار تا پنج سال کاهش خواهیم داد. امیدواریم امروز که بودجه سال آینده در مجلس در حال بررسی است بودجه لازم برای این موضوع اختصاص پیدا کند.

وی در خصوص بودجه اختصاص پیدا کرده به بخش حمل‌ونقل در بودجه سال آینده شهرداری تهران نیز در پایان سخنان خود، ابراز داشت: در بودجه شهرداری تهران اولویت به بخش حمل‌ونقل عمومی به ویژه مترو داده شده اما می‌دانیم کافی نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.