| کد خبر: 159662 |

‏معاون شهردار تهران؛

◄ پرداخت یارانه برای جایگزینی ٢ هزار موتورسیکلت برقی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: شهرداری برای خرید 2 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در راستای اجرای طرح جایگزینی موتورهای کاربراتوی، یارانه پرداخت می کند.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: شهرداری برای خرید 2 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در راستای اجرای طرح جایگزینی موتورهای کاربراتوی، یارانه پرداخت می کند.

به گزارش تین‌نیوز، محسن پورسید آقایی افزود: اجرای فرایند جایگزینی خودروی برقی از سوی دولت بسیار کند است، به طوری که صدور مجوز تردد خودروی برقی تا ١٨ ماه نیز طول می کشد.

وی اظهار کرد: ٦٠ درصد درآمد ناشی از جرائم راهنمایی و رانندگی باید به شهرداری داده شود که تاکنون یک ریال از این مبلغ را نیز دریافت نکرده ایم.

معاون شهردار تهران افزود: درهمین ارتباط، یارانه مربوط به بلیت مترو و اتوبوس نیز از سوی دولت به شهرداری تهران پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اجرای طرح ترافیکی کاهش «lEZ» در تهران و برخی از کلانشهرهای کشور گفت: مقرر شده درآمد ناشی از اجرای این طرح نیز صرف اقدامات مرتبط با کاهش آلودگی هوا شود.

پیش از این محسن پورسیدآقایی با بیان اینکه طرح LEZ، طرح بسیار خوبی است که حتما با جدیت ادامه یابد، گفته بود: در نظر داریم دامنه اجرای این طرح را از محدوده طرح ترافیک به منطقه زوج و فرد تسری دهیم و قصد توسعه حدود اجرای طرح LEZ را داریم.

پورسیدآقایی با بیان اینکه مشکل آلودگی هوای تهران را حل شدنی است، تصریح کرد: موفقیت در زمینه کاهش آلودگی هوای کلانشهر تهران به عنوان یک کار مهم و بزرگ، نیازمند همکاری و همراهی جدی تمامی دستگاهها است.

وی گفت: درهمین ارتباط، سازمان حفاظت محیط زیست باید هرچه سریعتر با همراهی سازمان استاندارد در خصوص تعیین تکلیف سن خودروهای فرسوده اقدام کند.

وی با بیان اینکه سن فرسودگی کامیون ها در شهر تهران با توجه به آلودگی شدید هوا باید به ١٥ سال کاهش داده شود، اظهار کرد: سن فرسودگی خودروها در کلانشهر تهران باید از دیگر شهرهای کشور کمتر باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.