| کد خبر: 159661 |

◄ «پلاسکو»های دیگر تهران در کدام مناطق هستند؟

مدیرعامل سازمان اتش‌نشانی و خدمات ایمنی از پلمپ 7 ساختمان تجاری در مناطق یازده و دوازده خبر داد.

تین نیوز

روز گذشته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران در سالروز آتش‌سوزی پلاسکو که به فروریختن این ساختمان انجامید، از وجود ۲۴۳ ساختمان «ناایمنِ» مشابه پلاسکو در پایتخت ایران خبر داده بود. به گفته دولت‌آبادی ۲۴۳ ساختمان شرایطی مانند پلاسکو دارند که تاکنون هفت ساختمان پلمب شده‌اند. با توجه به اظهارات مسوولان سازمان آتش‌نشانی تهران ساختمان‌های «پر خطر و میان‌خطر» بر اساس ۲۴ شاخص ارزیابی شده‌اند که جمعیت، ‌طبقات، راه‌های خروج و فرار، و سیستم اعلام و اطفای حریق از جمله این شاخص‌ها هستند.

سال گذشته، پیروز حناچی دبیر وقت شورای عالی شهرسازی و معماری ایران عنوان کرده بود که «۲۵۶ برج در تهران وجود دارند که هیچگونه اطلاعاتی از آنها در شهرداری تهران موجود نیست و اگر در یکی از آنها بنا به هر دلیلی، اتفاقی همچون حادثه پلاسکو رخ دهد، به فاجعه‌ای در شهر تهران مبدل خواهد شد.

با این که در اظهارات مسوولان سازمان اتش‌نشانی و خدمات ایمنی این موضوع به روشنی مشخص نشده که «ساختمان‌های پلمپ شده» در چه مناطقی هستند؛ اما مدیرعامل این سازمان به «تین‌نیوز» می گوید: این ساختمان‌ها تجاری و در مناطق 11 و 12 بوده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مهدی داوری دولت‌آبادی عنوان کرده که «در جریان پلمپ این ساختمان‌ها، سیاست سازمان آتش‌نشانی توقف کسب‌وکار نیست.» بلکه این سازمان «به دنبال آن است که «با آغاز به‌کار نصب سیستم ایمنی و تجهیزاتی که با تمهیدات این سازمان به مالکان ابلاغ شده است، ساختمان مورد نظر فک پلمپ شده و آمد و شد در آن مجاز شود.»

داوری با تاکید بر توجه ویژه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بر حفظ و صیانت از جان و مال مردم، افزود: تعداد 243 ساختمان در بررسی‌های سازمان شناسائی شدند که پراکندگی آنها در تمامی مناطق شهرداری گزارش شده که به همگی مالکان آنها اخطار تجهیز ساختمان ابلاغ شده و با جدیت آن‌ را دنبال می‌کنیم.

وی دلیل شروع پلمپ ساختمان‌ها از مناطق 11 و 12 را قدمت این ساختمان‌ها عنوان کرد و گفت: فعالیت تجاری در منازل مسکونی با عمر بالا و تراکم جمعیت در بافت این مناطق سازمان را بر آن داشت تا بیش از دیگر مناطق نسبت به آنها حساسیت نشان دهد.

داوری در ادامه در پاسخ به این پرسش که تمهیدات آتش‌نشانی در مواجهه با خطرات احتمالی بازار تهران به کجا انجامید، گفت: فعالیت‌های زیادی در بازار انجام شده و دو ایستگاه نیز به تازگی به منظور مقابله با آتش‌سوزی در آن راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل سازمان اتش‌نشانی و خدمات ایمنی در پایان سخنان خود بااشاره به مذاکرات خود با هیات امنای بازار بزرگ تهران، خاطرنشان کرد: در این جلسات مقررشد تا اقداماتی از سوی مسئولان به جهت ایمن‌سازی تمامی سطح بازار انجام بگیرد اما، این مهم تنها با همراهی کسبه بازار ممکن خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    اول برن سراغ علاالدین!
    مگه قرار نبود زیر زمین با بتن پر شود؟
    مگه قرار نبود طبقه 6 تخریب شود؟
    مگه ساکنین اش نگفتن لوله های اطفا حریق استاندارد نصب نشده و غیر فعاله!؟
    مگه نگفتن راه فرار کمه و مردم راه خروج را پیدا نخواهند کرد؟