| کد خبر: 159656 |

◄ نیمی از اتوبوس‌های تهران فرسوده‌اند

استاندار تهران گفت: ٣ هزار و ٥٠٠ دستگاه از مجموع ٦ هزار و ٥٠٠ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران، فرسوده و آلوده کننده محیط زیست هستند.

تین نیوز

استاندار تهران گفت: ٣ هزار و ٥٠٠ دستگاه از مجموع ٦ هزار و ٥٠٠ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تهران، فرسوده و آلوده‌کننده محیط‌زیست هستند.

به گزارش تین‌نیوز ، محمدحسین مقیمی افزود: ٧٠ درصد آلودگی هوای تهران ناشی از تردد اتوبوس‌های فرسوده و موتورسیکلت‌های غیراستاندارد در سطح شهر است.

استاندار تهران بر تلاش برای فرهنگ‌سازی گسترش استفاده از خودروهای هیبریدی و موتورسیکلت‌های برقی تأکید کرد و گفت: باید فضا را برای جذب سرمایه در تولید این نوع وسایل حمل‌ونقل مناسب باهدف کاهش میزان آلودگی هوای کلان‌شهر تهران، بیش‌ازپیش فراهم کرد.

مقیمی همچنین با اشاره به فرایند زباله‌سوزی در سطح شهر تهران، اظهار کرد: زباله ‌سوزها و پسماندها یکی از عوامل عمده آلوده‌کننده هوا هستند که در این زمینه فرمانداران و دهیاران مکلف به مقابله با این کارشده‌اند که البته باید محلی نیز برای سوزاندن پسماندها مشخص شود.

وی یکی دیگر از دلایل آلودگی هوای شهر تهران را فعالیت واحدهای شن و ماسه و ریز گردهای ناشی از آن عنوان کرد و گفت: باهدف مقابله با این معضل در گام نخست، فرمانداری و دهیاری‌ها مکلف به برنامه‌ریزی برای توسعه درختکاری و ایجاد فضای سبز شده‌اند که در این راستا یک هزار هکتار فضای سبز در شرق، ٢٠٠ هکتار در غرب و ١٠٠ هکتار در جنوب استان تهران ایجاد خواهد شد.

پیش‌ازاین مهرداد بائوج لاهوتی معاون سازمان محیط‌زیست با اشاره به اینکه  هشت سال است اتوبوس نو وارد ناوگان اتوبوس‌رانی نشده است گفته بود: بیش از 80 درصد اتوبوس‌های قدیمی و فرسوده تهران تعویض شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    فک کنم از این 3500 دستگاه ، خیلی هاشون بدنه سالمی دارند و فقط تعویض موتور ، گیربکس و کاتالیزور ها کافی است!
    با اینکار هزینه کمتری لازم هست