| کد خبر: 159587 |

مجوز تشکیل کارگاه وحصارکشی پلاسکو داده شده است

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران گفت: از امروز مجوزهای لازم برای تشکیل کارگاه و حصارکشی را به بنیاد مستضعفان داده‌ایم و درصورتی‌که مقدمات انجام شود شهرداری صدور مجوز ساخت‌وساز پلاسکو را در اولویت کار خود قرار می‌دهد.

تین نیوز

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران گفت: از امروز مجوزهای لازم برای تشکیل کارگاه و حصارکشی را به بنیاد مستضعفان داده‌ایم و درصورتی‌که مقدمات انجام شود شهرداری صدور مجوز ساخت‌وساز پلاسکو را در اولویت کار خود قرار خواهد داد.

به گزارش تین‌نیوز از مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، مهدی حجت گفت: بر اساس جلسات برگزارشده با بنیاد مستضعفان به‌عنوان مالک ساختمان مقرر شد ساختمانی حدود 10 طبقه جای پلاسکو ساخته شود.

حجت افزود: از ابتدا اعلام شد که 5 طبقه زیرزمین به‌عنوان پارکینگ و بین 9 تا 10 طبقه روی زمین ساخته خواهد شد.

معاون شهردار تهران اظهار کرد: صحبت‌های روز گذشته رئیس بنیاد مستضعفان نیز مؤید این نکته است که پلاسکوی جدید در 5 طبقه زیرزمین و 8 طبقه روی زمین بنا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی برای ارائه مجوز ساختمان پلاسکو از سوی شهرداری وجود ندارد، تصریح کرد: آن‌گونه که رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرده مجوز احداث این ساختمان داده نشده است و شهرداری با بنیاد در کمال هماهنگی قرار دارد و آمادگی لازم برای شروع پروژه فراهم است.

حجت در توضیح اینکه چرا مجوز ساختن پلاسکو داده نشده است، عنوان کرد: به دلیل اینکه شهرداری اجازه ساخت‌وساز در محدوده را بدهد باید کارهای مقدماتی انجام شود؛ بدین معنا که بنیاد در ابتدا باید حصارکشی و تجهیز کارگاه کند و در مرحله بعد اسناد ملک توسط شهرداری بررسی شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پاسخ به اینکه چرا بر اساس اظهارات پیشین کلنگ ساختمان پلاسکو در سالگرد این واقعه به زمین نخورد، تأکید کرد: تصور بنیاد مستضعفان این است کلنگ زنی این ساختمان شکل جشن دارد و آتش‌نشان‌ها هم در تاریخ مذکور ختم عزیزانشان را برگزار می‌کنند؛ ازآنجاکه تقارن این دو موضوع با یکدیگر مناسب نیست، بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت تا در دهه فجر هم‌زمان با ایام جشن و شادی کلنگ پلاسکو را به زمین بزند.

بر اساس آخرین توافقات صورت گرفته ساختمان پلاسکو در 13 طبقه شامل 5 طبقه زیرزمین، 1 طبقه همکف و 7 طبقه روی زمین احداث می‌شود.

پلاسکو در روز پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ پس از ۵۴ سال از زمان ساخت براثر آتش‌سوزی فروریخت و ۵۶۰ واحد تجاری در آن نابود شد.پلاسکو در حالی بعد از ۳٫۵ ساعت سوختن، فروریخت که هنوز تعداد زیادی آتش‌نشان در حال مهار آتش‌سوزی، در بیرون و داخل ساختمان بودند. پلاسکو با ارتفاع ۴۲ متر در زمان اتمام ساخت در سال ۱۳۴۱ بلندترین ساختمان تهران بود و در کنار ساختمان آلومینیوم از اولین آسمان‌خراش‌های تهران شمرده می‌شد.مالکیت پلاسکو متعلق به بنیاد مستضعفان بود، این بنیاد یک‌نهاد حکومتی تحت نظر رهبر ایران محسوب می‌شود و به هیچ دستگاهی جز او پاسخگو نیست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.