| کد خبر: 159434 |

اخذ عوارض از بزرگراه ها در دستور کار شهرداری نیست

معاون عمرانی شهردار تهران گفت: اخذ عوارض از بزرگراه ها در دستور کار نیست و هنوز در این رابطه به پیشنهاد روشنی دست پیدا نکرده ایم.

تین نیوز

معاون عمرانی شهردار تهران گفت: اخذ عوارض از بزرگراه ها در دستور کار نیست و هنوز در این رابطه به پیشنهاد روشنی دست پیدا نکرده ایم.

به گزارش تین‌نیوز، پیروز حناچی معاون فنی وعمرانی شهرداری تهران در این رابطه توضیح داد: همان طورکه فایل صوتی و تصویری مصاحبه اخیر اینجانب موجود بوده و از شبکه های مختلف رادیو و تلویزیون نیز به کرات پخش شده  است،  در بخشی از گفتگو به این موضوع اشاره داشتم که یکی از راهکارهای تأمین هزینه های نگهداشت معابر حمل و نقلی در اکثر کلانشهرهای دنیا،   اخذ عوارض تردد از خودروها است. در شهر تهران اما چنین رویه ای موسوم نبوده و نیست.

حناچی افزود: اینکه ما امروز بابت تردد خودروها از بزرگراه هایی که ساخته شده است ولو به صورت ناچیز عوارض بگیریم تا برای نگهداری از معابر و انجام سرویس های منظم دوره ای مانند ترمیم آسفالت، به روز کردن خط کشی ها، تأمین روشنایی مناسب وسایر سرویس های دیگر، هزینه ها از خود بزرگراه ها تأمین شود، بهترین حالت است. اما در حال حاضر به پیشنهاد روشنی در مورد آن دست پیدا نکرده ایم و چنین چیزی در دستور کار نیست اما به هر حال می توانیم به آن فکر کنیم.

وی ادامه داد: در مورد پروژه های بزرگراهی که ازاین پس کار ساخت آنها راشروع خواهیم کرد، می توانیم چنین نگاهی را از ابتدا داشته باشیم وبه راحتی این کار امکان پذیر است اما به هر حال این یک پیشنهاد صرف است و تصمیم گیری در مورد اجرایی شدن آن فقط بر عهده شهرداری ها نیست. البته در این قضیه هم بیشتر منظورمان بزرگراه هایی است که به طور کامل در داخل شهر واقع نشده اند اما در شبکه حمل و نقلی می توانند مؤثر واقع شوند و یک امکان جدید برای تسهیل تردد در محدوده های اطراف پایتخت به حساب می آیند. مثلا بزرگراه شهید شوشتری که کار احداث آن هنوز شروع نشده است را می توان به عنوان یک طرح مطالعاتی در این زمینه مورد بررسی قرار داد.

به گفته حناچی امروزه موارد متعددی در اقصی نقاط جهان قابل مثال زدن است که مدیریت شهری کلانشهرهای پرجمعیت و پرتردد، در کنار بزرگراهها و مسیرهای عادی که محل تردد عامه مردم است، برای احداث معابر ویژه به استفاده از سرمایه های بخش خصوصی روی آورده و به منظور بازگشت سرمایه اولیه و همچنین  انجام سرویس ادواری، عوارض تردد از خودروها دریافت می نمایند.

همان طور که پیشتر عنوان شد، طرح این موارد همه در حد پیشنهاد بوده و اجرایی شدن آن مستلزم موافقت دستگاه های ذی مدخل و همچنین بررسی های جامع است.

وی تاکید گرد " با عنایت به تمام آن چه مجددا توضیح داده شد، انتظار می رود برخی از زحمتکشان اصحاب رسانه در انتقال مفاهیم و گفته ها دقت عمل بیشتری به خرج دهند تا در موارد اینچنینی، شاهد انتشار تیترهایی از قبیل : فروش بزرگراه های درون شهری به بخش خصوصی و پیمانکاران، درآمدزایی از معابر، پولی کردن بزرگراه های شهر، اخذ عوارض از بزرگراههایی که در دوره جدید ساخته می شوند، تأمین بودجه اداره شهر از جیب مردم، ورود پولی به بزرگراههای تهران و... نبوده و بی دلیل اذهان عمومی را مشوش نسازیم.

    

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.