| کد خبر: 159380 |

◄ جای خالی یک «گزارش مردم‌پایه» در جمع‌بندی حادثه پلاسکو

در آستانه اولین سالگرد حادثه پلاسکو اما، هنوز گزارش کاملی از جزئیات حاادثه و چگونگی به وقوع پیوستن آن به شورای شهر ارائه نشده و مقصر و یا مقصران اصلی این حادثه دلخراش که جان تعدادی همشهریان و آتش‌نشانان فداکار را گرفت به مردم و خانواده‌های داغدار داده نشده است.

تین نیوز

در آستانه اولین سالگرد حادثه پلاسکو  هنوز گزارش کاملی از جزئیات حادثه و چگونگی به وقوع پیوستن آن به شورای شهر ارائه نشده و مقصر و یا مقصران اصلی این حادثه دلخراش که جان تعدادی همشهریان و آتش‌نشانان فداکار را گرفت به مردم و خانواده‌های داغدار داده نشده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، احمد مسجدجامعی با بیان این مطلب اظهار کرد: ⁣با گذشت یک سال از حادثه تلخ پلاسکو، گزارش پشت گزارش است، حالا بعد از یک سال، گزارشی به شورای شهر داده شود تا همه بدانند وظایف مختلفی را که هیات ویژه رئیس‌جمهور برای دستگاه‌های مختلف در این زمینه تعیین کردند به کجا رسیده و چه اقداماتی انجام شده است؟

وی در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که، «دولت بلافاصله پس از این اتفاق دستور رسیدگی سریع به علت حادثه را صادر کرد»، گفت: در واقع پلاسکو بعد از بازار تهران مهمترین ظرفیت پوشاک کشور را داشته و هزاران نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با آن در ارتباط بودند.

مسجد جامعی اظهار کرد: نظر این کاسبان در جمع‌بندی گزارش باید دیده شود و به همین دلیل معتقدم جای گزارش مردم‌پایه در جمع‌بندی حادثه  پلاسکو لازم است.

عضو شورای اسلامی شهر تهرانبا اشاره به دیدار با دو خانواده آتش‌نشانان پلاسکو، خاطرنشان کرد: مدل شهرسازی تهران به گونه‌ای است که امکان کمک را به حداقل می‌رساند، شهرسازی اگر غلط باشد هزینه‌ها را تا حد بسیار زیادی بالا خواهد برد لذا باید در این زمینه ورود جدی داشته باشیم تا از ترجبه دوباره چنین حادثه تلخی جلوگیری شود.

به گزارش تین‌نیوز، آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو حادثه‌ای بود که صبح روز پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ (۱۹ ژانویه ۲۰۱۷) در چهارراه استانبول واقع در مرکز تهران رخ داد، در پی وقوع این آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو بطور کامل فرو ریخت. ساختمان پلاسکو در حالی پس از ۳٫۵ ساعت سوختن، فروریخت که تعداد زیادی مأمور آتش‌نشانی درحال مهار آتش‌سوزی، در بیرون و داخل ساختمان بودند و عده‌ای از آن‌ها زیر آوارِ ناشی از فروریختن ساختمان ماندند.

آخرین آمار اعلامی از تعداد مصدومان این حادثه ۲۳۵ نفر بوده‌است، ۱۸۰ نفر از مصدومان به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و ۵۵ نفر دیگر نیز به بیمارستان منتقل شدند؛ که یک نفر از آن‌ها فوت کرد. ۵۲ نفر نیز پس از بستری در بیمارستان و دریافت خدمات لازم، ترخیص شدند.[۲]آمارهای متفاوتی در مورد مفقود شدگان وجود دارد اما اکثر این آمار بین ۲۰ تا ۳۰ تن است.[۳] یکی از آتش نشانان حاضر در زمان تخریب به علت شدت سوختگی در بیمارستان درگذشت. همچنین پیکر ۱۶ آتش‌نشان و ۶ شهروند عادی نیز تاکنون از زیر آوار خارج شده‌است و با این حساب مجموع قربانیان اعلام شده از طرف پزشک قانونی تاکنون ۲۲ نفر می‌باشد

۱۲۰۰ واحد در پلاسکو وجود داشت که بر اساس آمارها ۵۶۰ واحد از آن فعال بودند. بر اساس این گزارش، ۱۵ هزار میلیارد ریال خسارت به این واحدها وارد شده‌است و سه هزار کارگر نیز بیکار شده‌اند که تنها نیمی از این کارگران بیمه هستند.

آواربرداری ساختمان پلاسکو جمعه ۸ بهمن ۱۳۹۵ به پایان رسید، ۱۷۰۰ کامیون نزدیک به ۲۰ هزار تن نخاله ساختمانی جابه‌جا کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.