| کد خبر: 159238 |

در اولین نشست خبری معاون فنی و عمرانی شهردار ترهان عنوان شد:

◄ شکایت از پیمانکار تونل توحید / پل طبیعت 2 در پارک چیتگر ساخته می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در الوین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، از شکایت شهرداری از پیمانکار تونل توحید در پی نوفذ آب به داخل این تونل خبر داد.

تین نیوز

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، از شکایت شهرداری از پیمانکار تونل توحید در پی نفوذ آب به داخل این تونل خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، پیروز حناچی اظهار کرد:  تونل ها صد سال ضمانت ساخت دارند اما شهرداری با هزینه خود نسبت به ایمن سازی تونل جهت جلوگیری از مخاطرات احتمالی اقدام کرد. 

وی تصریح کرد: ساخت پل طبیعت 2 در پارک چیتگر در دست بررسی است، پیش از انقلاب هفت پل در تهران به طور موقت و برای پوشش بازی های آسیایی ساخته شده بود که استفاده از آن پس از انقلاب نیز ادامه پیدا کرد و حالا لازم است که آنها مقاوم سازی شده و یا برچیده شوند که در حال بررسی این موضوع هستیم.

حناچی در نشست خبری که به منظور تشریح عملکرد معاونت فنی و عمرانی پس از حضور خود برگزار شد، گفت: احداث پل بوستان چیتگر در دستور بررسی و انجام مطالعات است، بر اساس طرح قبلی مقرر شده بود که با احداث یک پل دو طبقه دریاچه و پارک چیتگر به یکدیگر متصل شوند اما، حالا در حال بازبینی هستیم که ببینیم آیا می شود شرایطی را ایجاد کرد که پلی جاذب همچون پل طبیعت ایجاد کنیم.

وی در مورد سرانجام برچیده شدن پل گیشا نیز با تاکید بر این نکته که مطمئن نبودیم که با ایجاد محدودیت های ترافیکی و کمبود اعتبارات بتوانیم این پل را به در موقع مقتضی جمع اوری کرده و احداث کنیم، یاداور شد: : در حال بررسی کامل طرح به منظور اجرا هستیم که آیا ممکن است با اجرای چنین پروژه ای پل گیشا را برای عابرین پیاده در نظر گرفت و آیا عبور از زیر آن برای استفاده عابران و خودروها امکان پذیر هست یا خیر؟

حناچی در مورد سرانجام ساخت بزرگراه شوشتری نیز گفت: دقت داشته باشید که قبل از شروع به کار مدیریت فعلی قرارداد ساخت بزرگراه شوشتری به پیمانکار ابلاغ شده بود و مدیریت جدید به دلیل مشکلات و ابهامات زیست محیطی، هماهنگی با سازمان ها و تامین منابع مالی، دستور توقف ساخت بزرگراه شوشتری را صادر کرده و تا پایان بررسی نیز شروع بکار ممکن نخواهد بود..

وی در مورد آب بندی تونل توحید در پاسخ به خبرنگار تین نیوز،  یادآور شد: پروژه آب بندی تونل توحید به مرز ٩٨ درصد رسیده است،  آبی که به درون تونل نشت کرده است مورد آزمایش قرار گرفت و مشخص شد که متاسفانه آب شرب منطقه به دلیل برخی مشکلات و شکست لوله به داخل تونل نفوذ یافته است، اما اقدامات به منظور جلوگیری از ادامه ریزش آب به موقع صورت گرفت و در حال حاضر ریزش ابی در این تونل گزارش نشده است.

معاون شهردار تهران در ادامه با بیان این که «شکایت از پیمانکار تونل توحید در جریان است»، افزود: تونل ها صد سال ضمانت دارند اما شهرداری با هزینه خود نسبت به ایمن سازی تونل جهت جلوگیری از مخاطرات احتمالی اقدام کرد.

به گفته وی،  معاونت فنی و عمرانی در حال حاضر 1585 پرسنل دارد که 206 نفر از آنها را بانوان تشکیل می دهند، بیش از 300 کیلومتر معابر شریانی در پایتخت ساخته شده که 40 کیلومتر دیگر نیز در دست اقدام است، 369 پل و تقاطع غیر هم سطح تا کنون در تهران ساخته شده است که 49 مورد دیگر آن نیز در دست ساخت است.

حناچی در ادامه گفت:، تا کنون 22 کیلومتر تونل در پایتخت ساخته شده که 6 کیلومتر دیگر نیز در دست ساخت است. 16 پل هم تا کنون در تهران مقاوم سازی شده که مقاوم سازی هفت پل دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به پروژه های در دست اقدام معاونت فنی و عمرانی، به تقاطع غیر همسطح بزرگراه امام علی (ع)، صیاد شیرازی و ارتش هم گفت: طول این پروژه و رمپ و لوپ آن سه کیلومتر برآورد شده و حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی را در آن شاهد هستیم.

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تونل آرش اسفندیار به طول 1.3 کیلومتر، به پیشرفت 90 درصدی پروژه و تجهیز شده و احداث بزرگراه حکیم و تقاطع های مرتبط با آن نیز پیشرفت 62 درصدی داشته است. همچنین پیشرفت بزرگراه دولت آباد و تقاطع های آن نیز  79 درصد بوده است.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهردار تهران،  احداث ادامه بزرگراه یادگار امام به بزرگراه فتح به طول 500 متر در دستور کار قرار دارد،   این پروژه 64 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، پیشرفت فیزیکی ساماندهی آبریز مسیل کن  44 درصد است  کهاین پروژه به منظور ساماندهی آب های سطحی آزادگان در منطقه 18 انجام خواهد شد.

حناچی در پایان سخنان خود در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، خاطرنشان کرد: پروژه احداث پارکینگ طبقاتی نیایش تا کنون 42 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و از آنجایی که این پروژه به صورت مدل از بالا به پایین اجرا می شود، خاص محسوب شده، ضمن اینکه قرار است در 9 طبقه و با در نظر گرفتن 80 واحد تجاری ساخته شود که امکان دسترسی از تونل نیایش به پارکینگ و خروج از همین مسیر نیز پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.