| کد خبر: 159157 |

شهردار تهران در جمع خبرنگاران عنوان کرد:

◄ سلب مالکیت از صاحبان املاک نجومی از طریق مراجع قضایی

شهردار تهران از سلب مالکیت با توسل به قانون از مالکان غیر قانونی خبر داد.

تین نیوز

شهردار تهران از سلب مالکیت با توسل به قانون از مالکان غیرقانونی خبر داد.

در حاشیه برگزاری جلسه شورای شهر، شهردارتهران با حضور درجمع خبرنگاران با تشریح سند تحویل وتحول شهرداری تهران که امروز بخشی از آن در صحن علنی از سوی وی قرائت شد، گفت: شهرویور ماه در شورای شهر تهران لایحه‌ای مبنی بر ارائه گزارش 100 روزه توسط شهردرای تهران و در قالب وضعیت موجود و آنچه که تحلیل مدیریت شهری عنوان شد به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، نجفی با اشاره به این نکته که، در همین راستا شهرداری تهران در فرصت 100 روزه در بخش‌های مختلف به تهیه گزارشی درباره وضعیت موجود و تغییر مدیریت شهری پرداخت و در زمان مقرر آن‌را به شورای شهر تحویل داد، اظهار کرد: گزارش ارائه شده علاوه بر اعلام صورت وضعیت شهر و شهرداری در هنگام تغییر مدیریت شهری، می‌تواند نقطه‌عطف سیاست‌گذاری‌های آینده  شهر باشد.

وی  با تاکید بر این‌که،  تهیه این سند در برنامه‌ریزی‌های آینده به ما در مدیریت شهری کمک می‌کند و به مردم این امکان را می‌دهد که تشخیص دهند که در حال حاضر دقیقاً با چه چالش‌ها و ظرفیت‌هایی مواجه هستند، افزود: ظرف 100 روز گذشته برای تهیه این گزارش 16 گروه کارشناسی تشکیل شد که از آنها از نظرات کارشناسان متعدد در حوزه‌های مختلف بهره گرفته شد و این گزارش در قالب 500 صفحه آماده و به شورای شهر ارائه شد، به شکلی که این گزارش می‌تواند امروز برای مراکز دانشگاهی و علمی به عنوان اعلام صورت وضعیت قابل استفاده باشد و نقاط ضعف و قوت شهر تهران را  مشخص کند.

شهردار تهران با اشاره به تهیه خلاصه‌گزارش سند تحویل و تحول شهرداری تهران در 60 صفحه و تحویل آن به هیات رئیسه شورای شهر، یادآور شد: گزارش کوتاه‌تری در قالب پاور پوینت امروز در صحن علنی شورا برای برخی اعضای شورا ارائه شد که بیشتر در این گزارش به نقاط ضعف اشاره کرده‌ایم تا چنانچه در گذشته اشتباهاتی در سیاستگذاری‌های عملیاتی وجود داشته در آینده این  اشتباهات تکرار نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در اشاره به محتوی سند تحویل، گفت: در سند تحویل و تحول شهرداری تهران نقاط ضعف و قوت اشاره شده اما در فرصت یک ساعته امروز نمی‌توانستیم به همه این موارد اشاره کرد، بی‌تردید شهر تهران ظرفیت‌های خوبی دارد که اگر به درستی مدیریت کنیم می‌توان به رتبه بین‌المللی قابل قبولی برسیم، زیرا در حال حاضر همان‌طور که در سند اشاره شده  درحوزه‌های مختلف و در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی شهر تهران وضعیت مناسبی ندارد به همین منظور باید به جهت دستیابی به نقطه دلخواه به همراهی دولت و مجلس امیدوار باشیم.

نجفی در پاسخ به این پرسش که تا چه میزان از پروژه‌های واگذار شده در مدیریت شهری گذشته از طریق مناقصه انجام شده است، افزود: کمتر از 50 درصد از پروژها از طریق مناقصه به اجرا گذاشته شده  و بیش از 50 درصد آن نیز بدون انجام مناقصه واگذار شده است، اصلی‌ترین راه سلامت یک سیستم  شفافیت در آن است. هرگاه به سمت پنهان‌کاری حرکت شود در سیستم شاهد وقوع فساد خواهیم بود.

وی در ادامه به نقش نظارتی چهارمین دوره شورای شهر تهران اشاره کرد و گفت: تخلفاتی که در این دوره انجام شده است،  به نظر می‌رسد شورای چهارم نظارت کافی بر این بخش نداشته و باعث شده این میزان از بدهی‌ و این همه خطاو اشتباه در مدیریت‌شهری روی دهد، به نحوی که ظرف مدت سه ماه تغییر در مدیریت شهری بیش از 13 هزار نفر به پرسنل حقوق بگیر شهرداری تهران اضافه شده و کسی نیز به آن اعتراض نکرده است.

به گفته نجفی،  در ارائه خلاصه سند تحویل وتحول شهرداری تهران از برنامه صحبت‌ نشده و بیشتر به نقاط ضعف اشاره شده است و لذا این سند از این پس  مبنایی جهت انعقاد قراردادها خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود  به حوزه حمل‌ونقل اشاره کرد و گفت:  آنچه که در لایحه بودجه سال آینده در دست بررسی برای حمل‌ونقل عمومی شهر تهران کافی نیست ولی در بررسی بودجه سال آینده کشور نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظر مثبت خوبی برای توسعه حمل‌ونقل عمومی دارند که امید می‌رود، در بودجه سال 97  توسعه حمل‌ونقل عمومی کلان‌شهرها با دریافت بودجه خوبی همراه باشد، پیشنهادات دیگری وجود دارد که در کمیسیون تلفیق مجلس به تصویب رسیده و چند پیشنهاد نیز باید در صحن مجلس مورد بررسی قرار بگیرد تا در توسعه این بخش به‌کار گرفته  شود.

وی با بیان این مطلب که «بیشترین تخلفات ظرف سال‌های 1392 تا 1394 صورت گرفته و  بخش مالی بالاترین سهم را در این میان دارد»، گفت:  درمورد استخدام‌های بی رویه فراوانی انها در سه ماه منجر به تغییر مدیریت‌شهری روی داده و برخی تخلفات حتی در مرداد و تیرماه اتفاق افتاده است.

وی در خصوص عدم اعلام اسامی متخلفان شهرداری نیز، یادآور شد: به دلیل ملاحظات اخلاقی حتی هنگامی که تخلف برای ما محرز شده باشد از نامبردن افراد خودداری خواهم شد و گزارش را به دستگاه‌های زیرصلاح ارائه می‌شود اما،شورای شهر در علنی شدن نام این افراد مختار است.

شهردار تهران در ادامه به واگذاری املاک نجومی نیز اشاره داشته و ابراز کرد: این املاک به مجموعه‌ای از نهادها و افراد واگذار شده بود که برخی از آنها ضابطه‌مند و برخی بی‌ضابطه بودند، در دوره مدیریت جدید و در ابتدا با این افراد و نهادها گفت‌گو خواهد شد تا املاک از طریق مسالمت‌‌امیز به بدنه شهرداری بازگردانده شده و یا تسویه حساب صورت بگیرد و در غیر این صورت با توسل به مراجع قضائی در سلب مالکیت از این افراد اقدام خواهد شد.

شهردار تهران در پایان سخنان خود در جمع خبرنگاران، خاطرنشان کرد: به بخشی از تخلفات در سند تحویل و تحول شهرداری تهران اشاره شد اما، نمی‌توان همه تخلفات را احصا کرد، هیچ یک از تخلفات به قوه قضاییه ارسال نشده اما در 4 یا 5 مورد در حال تهیه و ارسال گزارش‌هایی در خصوص تخلفات انجام شده به قوه قضاییه هستیم و قطعا تا به نتیجه رسیدن آن موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.