| کد خبر: 159103 |

◄ راه‌اندازی مراکز معاینه‌فنی سیار در مناطق مختلف

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران از اخذ مجوز تاسیس 2 مرکز معاینه فنی جدید با چهار خط و هفت خط معاینه فنی سیار در تهران خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل ستاد معاینه‌فنی شهرداری تهران گفت: اولین خط معاینه‌فنی سیار که امکان استقرار در مناطق مختلف شهر تهران را دارد؛ در مرحله بهره‌برداری است.

به گزارش تین‌نیوز، سید نواب حسینی منش در خصوص اینکه این مرکز اولین معاینه‌فنی سیار کشور است که با توان مهندسان داخلی ساخته‌شده، ادامه داد: این مرکز در روز 29 دی‌ماه و روز هوای پاک در ستاد معاینه‌فنی به بهره‌برداری خواهد رسید. معاینه‌فنی سیار این امکان را دارد که در عرض یک ساعت این خط معاینه‌فنی را از یک منطقه به منطقه دیگر انتقال دهد.

به گزارش فارس حسینی‌منش با اشاره به اینکه از 22 منطقه تهران تنها 10 مرکز معاینه‌فنی وجود دارد، تصریح کرد: در طرح آمایش خطوط معاینه‌فنی سیار با اطلاع‌رسانی قبلی، به‌صورت موقت یک‌ماهه یا دوماهه در مراکز مناطقی که برخوردار نیستند، مستقرخواهند کرد.

سید نواب حسینی منش گفت: در حال حاضر با مراجعه به سایت ستاد مرکزی معاینه‌فنی خودروی تهران می‌توان کوتاه‌ترین طول صف را از بین مراکز مختلف انتخاب کرد. در این سایت گزینه‌ای وجود دارد که رنگ سبز نشان‌دهنده طول صف کمتر از نیم ساعت، رنگ زرد مابین یکتا سه ساعت و رنگ قرمز بیش از 3 ساعت طول صف را نشان می‌دهد.

حسینی‌منش در ادامه  گفت: به دلیل اینکه اکثر مراکز معاینه‌فنی تا ساعت 12شب در دو نوبت خدمات‌دهی می‌کنند باوجود ا افزایش 38 درصدی مراجعات نسبت به سال گذشته  طول صف به یک ساعت هم نمی‌رسد.

وی در ادامه گفت: گرفتن برگه معاینه‌فنی مصوبه مجلس  است و بر اساس قانون هوای پاک، داشتن برگه معاینه‌فنی برای خودروهای مشمول در مراکز تعویض پلاک الزامی شده است. پلیس راهور در زمان تعویض پلاک خودرو حتماً معاینه‌فنی آن را چک می‌کند و هر خودرویی که اعتبار معاینه‌فنی‌اش ساقط‌شده باشد، باید نسبت به گرفتن معاینه‌فنی خود اقدام کند.

مدیرعامل ستاد معاینه‌فنی شهرداری تاکید کرد: معاینه‌فنی به پلاک خودرو کاری ندارد و در VIN  خودرو می‌نشیند بنابراین خودرویی که معاینه‌فنی دریافت کرده است در زمان فروش حتی در صورت تعویض پلاک نیز  نیازی به دریافت مجدد آن ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.