| کد خبر: 158779 |

◄ «پلاسکو»ی جدید در 10 طبقه ساخته می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران گفت: عملیات اجرایی احداث ساختمان جدید پلاسکو 29 دی ماه آغاز و بر اساس برنامه ریزی انجام شده ظرف مدت 3 سال تکمیل و به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران گفت: عملیات اجرایی احداث ساختمان جدید پلاسکو 29 دی ماه آغاز و بر اساس برنامه ریزی انجام شده ظرف مدت 3 سال تکمیل و به بهره برداری می رسد.

به گزارش تین نیوز، مهدی حجت افزود: با توجه به طرح تفصیلی، مدرسه ژاندارک ( که ثبت میراث است) و حقوق مکتسبه، ساختمان جدید پلاسکو در 10 طبقه احداث خواهد شد.

وی اظهار کرد: تعداد پارکینگ های موردنیاز برای ساختمان پلاسکو 2300 واحد است که با توجه به مسائل فنی امکان ایجاد و تأمین 1300 پارکینگ در ساختمان جدید وجود دارد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه همچنین قرار است یک خط ال آر تی(اتوبوس رانی) از خیابان جمهوری(مقابل ساختمان پلاسکو) عبور کند، خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز هماهنگی های لازم با بنیاد مستضعفان به عنوان مالک ساختمان پلاسکو انجام شده است.

  تراکم فروشی برای کسب درآمد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ادامه به موضوع درآمدهای شهرداری اشاره و اظهار کرد: از مجموع ۱۸ هزار میلیارد تومان درآمد شهرداری، ۱۱ هزار میلیارد آن مربوط به حوزه معماری و شهرسازی بوده که نشان دهنده حجم وسیع تراکم فروشی است.

حجت تصریح کرد: مردم تهران آمادگی این رادارند که مخارج زندگی خود را تا حدی پرداخت کنند که تاکنون در حوزه مدیریت شهری به این موضوع توجه نشده است.

وجود 340 گود رهاشده

معاون شهرسازی و معماری با اشاره به اینکه بیش از ۳۴۰ گود رهاشده در تهران وجود دارد گفت: گود کنار برج میلاد و گود فرهنگ (کنار کتابخانه ملی) ۲ گود خطرناک رهاشده هستند که مقررشده در خصوص گود برج میلاد که مشکلات حقوقی نیز دارد در جهت تثبیت اقدام شود.

وی اضافه کرد: گود فرهنگ نیز در حال انجام نیلینگ است که تا خردادماه سال آینده این گود به نحوی تثبیت شود که نگرانی ها در مورد آن برطرف شود.

پیش از این مهدی حجت، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، در خصوص احداث ساختمان جایگزین پلاسکو عنوان کرده بود: این ساختمان با توجه به حقوق مکتسبه، ضوابط شهرسازی و مجاورت در حریم بافت میراثی دارای شرایط ویژه ای است و سعی بر آن داریم با رعایت تمام جوانب مجوز لازم و قانونی برای احداث این بنا صادر شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.