| کد خبر: 156226 |

معاون شهرداری تهران خبر داد

گره‌گشایی معضل زمین‌های رها شده راه آهن/تهاتر زمین‌های راه آهن قطعی شد

سالهاست که موضوع انتقال خط راه آهن تهران_تبریز به زیر زمین و رها سازی زمین‌های سطح آن خبرساز شده است، قرار بود خط راه آهن به زیر زمین برود و بعد از آن زمین هایی که آزاد می شود به نفع عموم مورد بهره برداری قرار گیرد که نشد!

تین نیوز

سالهاست که موضوع انتقال خط راه آهن تهران_تبریز به زیر زمین و رها سازی زمین‌های سطح آن خبرساز شده است، قرار بود خط راه آهن به زیر زمین برود و بعد از آن زمین هایی که آزاد می شود به نفع عموم مورد بهره برداری قرار گیرد که نشد!

 

خطوط راه آهن به داخل تونل رفت، اما زمین ها نه تنها به فضای سبز و.. بدل نشد بلکه بلای جان اهالی محل نیز شد و عدم روشنایی مناسب، خاکی بودن زمین و... موجب شد این چندهکتار زمین به فضای بی دفاع شهری بدل شود که آسایش اهالی محل را مختل کند، با اینکه بارها و بارها مسئولان امر در مدیریت قبلی شهرداری به اهالی محلات منطقه 17 و 18قول بهبود اوضاع را دادند؛ اما هیچ اتفاق مثبتی رخ نداد و حالا معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران که پیش از این مدیرعامل شرکت راه آهن بوده است، خبرهای خوبی از رخدادهای مهم در این حوزه می دهد.

محسن پورسید آقایی در گفت وگو با ایسنا، در مورد زمین های چندهکتاری رها شده خط راه آهن تهران_تبریز در منطقه 17  و 18 گفت: از روابط و ارتباطم در شرکت راه آهن و وزارت راه استفاده خواهم کرد تا هرچه سریعتر مشکلات ایجاد شده در پی این مهم، رفع شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه شهردار تهران نیز بر روی این موضوع حساس بوده و دستور پیگیری داده اند تصریح کرد: با محوریت بنده و با همکاری مابقی معاونین جلسه‌ای با مسئولان شرکت راه آهن در زمینه تعیین تکلیف زمین های رها شده خواهیم داشت تا به جمع بندی و تفاهم در مورد زمین‌های منطقه 17 و 18 برسیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری تهران کلیت انجام تهاتر با شرکت راه آهن را پذیرفته است، گفت: در شهرداری موضوع تهاتر حل شد اما اینکه به چه مقدار و کجا باشد باید مورد مذاکره قرار گیرد که در جلسه آتی با مسئولان راه آهن این مهم بررسی می شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.