| کد خبر: 155048 |

◄ مشارکت مردم در توسعه حمل‌ونقل عمومی با پرداخت عوارض خودرو

مدیرکل تشخیص وصول درآمد معاونت مالی شهرداری تهران، از ارسال پیامک به مالکان خودروهایی که عوارض نپرداختند خبر داد و خواست تا کسانی که پیامک دریافت می‌کنند در اولین فرصت اقدام به پرداخت عوارض خودرو خود کنند.

تین نیوز

مدیرکل تشخیص وصول درآمد معاونت مالی شهرداری تهران، از ارسال پیامک به مالکان خودروهایی که عوارض نپرداختند  خبر داد و درخواست کرد کسانی که پیامک دریافت می‌کنند در اولین فرصت اقدام به پرداخت عوارض خودرو خود کنند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مهدی رزمی اظهار کرد: در راستای فرهنگ‌سازی پرداخت به هنگام عوارض شهری و لزوم مشارکت شهروندان و ممانعت از تبعات عدم پرداخت عوارض خودرو، علاوه بر تبلیغات محیطی و مجازی، پیامک اطلاع‌رسانی نیز برای مالکان خودرو در تهران ارسال می‌شود تا دارندگان خودرو به موقع اقدام به پرداخت عوارض وسیله‌نقلیه خود کنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که «طی هماهنگی‌های به‌عمل آمده برای مالکان خودروهای شهر تهران که تاکنون عوارض خودروی خود را پرداخت نکرده‌اند و بدهی سال قبل خودرو آنها هنوز پرداخت نشده است، پیامک زده می‌شود»، گفت: در این پیامک از مالک خودرو درخواست می‌شود جهت پرداخت عوارض خودروی خود علاوه بر مراجعه به سامانه Tehran.ir ، دفاتر خدمات الکترونیک شهر و یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

مدیرکل تشخیص وصول درآمد مالی شهرداری تهران، افزود: با این کار شهرداری قادر است در ارائه خدمات به مردم راحت‌تر عمل کند ، بنابراین با توجه به تبصره 6 ماده 42 قانون مالیات بر ارزش افزوده مبنای محاسبه مبلغ عوارض سالیانه خودروهای سواری تولید داخل، قیمت فروش کارخانه و برای خودروهای وارداتی، مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی می‌باشد که همه ساله براساس آخرین مدل خودروها توسط سازمان امور مالیاتی کشور به شهرداری‌ها ابلاغ و اجرا می‌شود.

به گفته رزمی، اگر شهروندان به هر دلیلی که امکان پرداخت عوارض خودرو از طریق غیر حضوری برای آنها میسر نشد، می‌توانند به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر و یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و نسبت به پرداخت عوارض خودرو خود از این طریق اقدام کنند.

مدیر کل تشخیص و وصول درآمد در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: شهروندان تهرانی با مشارکت در پرداخت به موقع عوارض پایدار به خصوص در پرداخت عوارض خودرو، در آبادانی و توسعه حمل‌ونقل عمومی شهر خود، سهیم بوده و مدیریت‌شهری را نیز در رسیدن به اهداف شهری کمک کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.