| کد خبر: 152213 |

شهردار تهران خبرداد

استفاده از سرمایه‌گذاری و فناوری بین‌المللی در 100 پروژه بزرگ تهران

شهردار تهران رویکرد خود را «برقراری ارتباط وسیع بین‌المللی بین تهران و سایر شهرها همچنین ایجاد ارتباطات اقتصادی بین تهران و سرمایه گذاران» ذکر و اظهار کرد: حداقل 100 پروژه بزرگ در تهران وجود دارد که می‌توان از سرمایه گذاری‌ها و فناوری‌های بین المللی برای پیشبرد آن‌ها استفاده کرد.

تین نیوز

شهردار تهران رویکرد خود را «برقراری ارتباط وسیع بین‌المللی بین تهران و سایر شهرها همچنین ایجاد ارتباطات اقتصادی بین تهران و سرمایه گذاران» ذکر و اظهار کرد: حداقل 100 پروژه بزرگ در تهران وجود دارد که می‌توان از سرمایه گذاری‌ها و فناوری‌های بین المللی برای پیشبرد آن‌ها استفاده کرد.

به گزارش ایسنا ، محمد علی نجفی در پاسخ به سوالی درباره تفاوت دیدگاه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان برای اداره جامعه، تصریح کرد: ما اصلاح طلبان و افراد دیگر به عنوان اصولگرا مجموعه‌ای از ارزش‌های مشترک را داریم. به عنوان مثال درباره اصل انقلاب اسلامی و پیروزی انقلاب هیچ اختلاف نظری با یکدیگر نداریم همچنین درباره اینکه دین اسلام اصولی را مشخص کرده که برای جامعه امروز هم قابل فهم و استفاده است با یکدیگر اتفاق نظر داریم اما درباره فرعیات و برداشت‌هایی که از این اصول داریم تفاوت دید زیادی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه اصلاح‌طلبان معتقد هستند که ما باید اصل را بر این بگذاریم که با همه دنیا روابط دوستانه‌ای را برقرار کنیم و همکاری داشته باشیم همچنین ضروری است اختلاف‌ها و تنازع‌ها با کشورهای دیگر در مواردی باشد که ما به آن مجبور شده باشیم و یا بر ما تحمیل شده باشد.

شهردار تهران در ادامه تصریح کرد: ما اصلاح‌طلبان معتقد هستیم بر مسایل اجتماعی و فرهنگی باید حداقل محدودیت و تحمیل برای مردم وجود داشته باشد همچنین درباره مسایلی همچون آزادی و حقوق بشر معتقد هستیم اسلام زمینه را بسیار باز گذاشته و انسان در محدوده اصول و ارزش‌های اسلامی برای انتخاب نوع زندگی خود آزاد است.

وی نگاه اصلاح طلبان به سیاست خارجی را «باز بودن راه همکاری با همه دنیا» دانست و گفت: ما معتقدیم باید با تمامی دنیا همکاری و روابط دوستانه داشته باشیم، مگر در جایی که آن کشور بر ما چیزی را تحمیل می کند - همانند شرایطی که امروز درباره ترامپ ایجاد شده است - در حالی که شاید این نگاه درباره اصولگرایان وجود نداشته باشد.

نجفی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر تحریم های غرب بر اداره شهر تهران و زندگی مردم اظهارکرد: شهر تهران ارتباطات بین المللی بسیار ضعیف و کمی دارد بنابر این تحریم‌ها خیلی نتوانست روی زندگی شهری تهران اثرگذار باشد.

شهردار تهران در ادامه گفت: ارتباطات بین‌المللی تهران از نظر اقتصادی در گذشته عمدتا در همکاری با چین خلاصه می‌شد، در نتیجه تحریم‌های آمریکا تاثیر آنچنانی بر خود تهران نداشته است البته تاثیرات غیر مستقیمی بر زندگی همه ایرانیان وجود داشته که شهروندان تهرانی را هم شامل می‌شود.

نجفی که با یک روزنامه کره‌ای گفت و گو می‌کرد، درباره شیوه تامین منابع مالی برای پروژه‌های تهران گفت: تهران مشکلات زیادی دارد و یکی از مشکلات آن است که منابع مالی به اندازه کافی برای حل این مشکلات ندارد بنابراین هر قسمتی که قصد همکاری در زمینه پروژه های شهری تهران را دارد باید منابع مالی آن را نیز تامین کند؛ البته تهران از ظرفیت‌های بسیار مناسبی برخوردار است اما منابع مالی آن در حال حاضر به صورت آماده وجود ندارد.

شهردار تهران تصریح کرد: یکی از اهداف سفر من به سئول نیز این بود که شهرداری سئول و شرکت‌های کره ای را به همکاری و حضور در پروژه‌های شهر تهران تشویق کنیم.

وی ادامه داد: درباره همکاری با شرکت‌های کره ای امیدوار هستم که آنها بتوانند در پروژه های تهران حضور داشته باشند.

شهردار تهران یادآور شد: در حال حاضر اگزیم بانک کره در سقف 8 میلیارد دلار آماده فاینانس است که این رقم برای همه کشور است؛ برای این گشایش اعتباری نیز محدودیت زمانی تعیین نشده است، از این رو اگر بتوانیم هر چه زودتر پروژه‌های مورد قبول شرکت‌های کره ای را پیشنهاد دهیم، می توان در مدت زمان کوتاهی این سقف را پر کرد.

بر اساس اعلام سایت شهرنوشت، نجفی در پایان درباره چشم‌انداز توسعه شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها در پایتخت خاطر نشان کرد: در چهار سال گذشته و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید پشتیبانی‌های خوبی از شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها صورت گرفته است. در آینده نیز امیدوار هستیم که چند منطقه مشخص را برای این حوزه تعیین کنیم تا از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها حمایت شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.