| کد خبر: 151813 |

هاشمی: ممنوع‌التصویری نجفی را پیگیری می‌کنیم

◄ دلیل ممنوع‌التصویری شهردار تهران چیست؟

این موضوع به قدری دارای اهمیت شده که امروز، رئیس شورای شهر تهران طی اظهارنظری، گفته است: «ممنوع التصویری شهردار تهران را پیگیری می‌کنیم»

تین نیوز

هفته گذشته و در جریان نشست مطبوعاتی محمدعلی نجفی، شهردار تهران، تکرار موضوع ممنوع‌التصویری یکی از شخصیت‌ها خبرساز شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، چهارشنبه گذشته و پیش از سفر محمدعلی نجفی شهردار تهران به کشور کره جنوبی، اولین نشست خبری وی پس از حضور 50 روزه او در ساختمان بهشت برگزار شد و اینجا بود که با سوال یکی از خبرنگاران، ممنوع‌التصویری او خبرساز شد.

براساس این گزارش، برخلاف انعکاس دقیق اخبار مربوط به شهردار سابق تهران، این روزها کمتر تصویری از نجفی در قاب تلویزیون‌ به چشم می‌خورد، این موضوع اما باعث ایجاد حساسیت بین برخی افراد و اصحاب رسانه‌شده که بازتاب آن در نشست خبری شهردار تهران نمود پیدا کرد.

این موضوع زمانی به واقعیت نزدیک‌تر شد که اولین سفر محمدعلی نجفی در کسوت شهردار تهران به کره جنوبی، انعکاسی در رسانه‌ ملی نداشت و این سفر مهم که با توجه به دستاورده‌های آن سفیر کره جنوبی را به فرودگاه برای استقبال از نجفی کشاند را بدون پوشش رسانه‌ای که  از آن انتظار می‌رفت، به خود واگذاشت.

این موضوع از دو منظر مورد توجه محافل خبری قرار گرفته به‌گونه‌ای که عده‌ای مدعی عدم پخش و برخی معتقد به انعکاس اخبار شهردار با تصاویر وی در رسانه ملی شده‌اند.

در نشست خبری نجفی که نمایندگان بیش از 200 مرکز خبری به همراه عکاس حضور داشتند، شهردار  به خبرنگاران گفت که در صداوسیما ممنوع‌التصویر شده است و خود وی نیز چنین چیزی را باور ندارد و باید دلیل آن‌را از عسگری رئیس رسانه ملی جویا شود.

نجفی در این نشست خبری در واکنش به این خبر و با به استناد به دیداری با فرماندهان ناجا داشته و به گفته او این دیدار در سیما پخش نشده است، گفت:  نشستی با فرماندهان نیروهای انتظامی داشته و حتی مصاحبه‌ای با شبکه‌های تلویزیونی انجام دادم اما این مصاحبه پخش نشد و با وجود این مساله شایعه ممنوع‌التصویری‌ام را شنیده‌ام اما دلیل آن برای من مشخص نیست.

اظهارات شهردار تهران مبنی بر ممنوع‌التصویر بودنش در رسانه‌‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشت و برخی با مفروض دانستن ممنوع‌التصویری محمدعلی نجفی، به نقد و تحلیل این موضوع پرداختند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، این موضوع به قدری دارای اهمیت شده که امروز، رئیس شورای شهر تهران طی اظهارنظری، گفته است: «ممنوع التصویری شهردار تهران را پیگیری می‌کنیم» با این گفته محسن هاشمی رفسنجانی ادعای کسانی که عنوان می‌کردند انعکاس اخبار شهردار تهران در رسانه ملی کامل و در چند نوبت صورت گرفته است قویا رد می‌شود و لذا باید به دنبال دلیل قانع کننده‌ای بود که چرائی عدم پوشش خبری اقدامات 56 روزه شهردار تهران از سوی رسانه ملی پاسخ داده شود.

به نظر می‌رسد وجود اختلاف‌نظرهای سیاسی میان طیف طرفدار شهردار کنونی تهران و سازمان صداوسیما در اتفاقات اخیر بی‌تاثیر نبوده است. موضوعی که می‌تواند در آینده به زیان شرایط زیستی پایتخت تمام شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی 0 1

    دروغ که شاخ و دم نداره. همین هفته پیش، چند بار بخش خبری 18:30 شبکه تهران، نجفی رو نشون داد.