| کد خبر: 147662 |

سلامت اجتماعی با انتخاب شهرداران زن ‌

‌هرکس در هر جایی که کار می‌کند باید از حق رشد و ارتقا بهره‌مند شود. این اصل باید در هر محیط کاری برقرار شود. ما قائل به این هستیم که ۳۰درصد پست‌ها باید در اختیار خانم‌ها قرار بگیرد.

تین نیوز

‌هرکس در هر جایی که کار می‌کند باید از حق رشد و ارتقا بهره‌مند شود. این اصل باید در هر محیط کاری برقرار شود. ما قائل به این هستیم که ۳۰درصد پست‌ها باید در اختیار خانم‌ها قرار بگیرد.

در برخی وزارتخانه‌ها خانم‌ها تا 50درصد پست‌های کارشناسی را در اختیار دارند اما پست‌های مدیریتی‌شان به 5درصد هم نمی‌رسد. انتخاب شهرداران زن اقدام خوبی بوده و از آقای نجفی شهردار تهران به جز این انتظار نمی‌رفت. ایشان تاکنون در هر جایی که کار کردند‌ روش‌هایشان عاقلانه، ‌منطقی و سنجیده بوده و من به‌عنوان نماینده تهران در مجلس از ایشان تشکر می‌کنم و برای این شهرداران خانم هم آرزوی موفقیت دارم.

اما از دید مردم هم باید به موضوع نگاه کرد. شهروندان یک شهر را هم زنان و هم مردان تشکیل می‌دهند و باید مسائل را از زاویه نیازها و سلیقه‌های آنها بررسی کرد. وقتی می‌گوییم شهر ما خانه ما، خانه‌های ما را زنان ما زیبا و قابل زیست می‌کنند، پس حضور آنها در شهر و در پست‌های مدیریتی لازم است. با شهردار یکی از نواحی تهران که یک خانم است دیدار داشتم و از نزدیک شاهد تسلط و مدیریت ایشان در مواقع بحرانی بوده‌ام. 30درصد حضور خانم‌ها حداقل میزان سهمی است که تأثیرگذار است و کمتر از آن نقشی ندارد. 50درصد افراد جامعه زنان هستند و حضور آنها در سمت شهرداران مناطق می‌تواند منجر به افزایش مشارکت اجتماعی زنان و به‌ویژه زنان خانه‌دار شود، نیازهای زن و خانواده را درنظر می‌گیرند و از نیروهای مردمی برای بهترشدن شرایط شهر می‌توانند کمک بگیرند.

در تهران هم‌اکنون اقشار خاصی توانایی استفاده از مجتمع‌های ورزشی و تفریحی را دارند و به‌دلیل هزینه آنها بسیاری از خانواده‌ها حتی فعالیت‌های ورزشی که برای سلامت‌شان لازم است را از سبد مصرفی‌شان خارج کرده‌اند. بوستان‌ها و مراکز ویژه زنان نیز در شهر و برای استفاده همه اقشار توسط شهرداری احداث شده اما باید تعداد آنها در مناطق مختلف تهران افزایش یابد تا خانواده‌ها و به‌ویژه زنان بیشتری بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

با حضور زنان بیشتر در بدنه شهرداری و پست‌های مدیریتی می‌توان این مسئله را جدی گرفت و برایش فکری کرد. با وجود این پدیده آپارتمان‌نشینی که در تهران جدی است، باید بیشتر به فکر زنان و کودکان بود و به توسعه امکانات عمومی با هزینه اندک، بیشتر پرداخت. توسعه امکانات ورزشی و تفریحی موجب سلامت و نشاط زنان می‌شود و اگر زنان شاد و سالم باشند می‌توانند خانه‌شان را به یک بهشت برای اعضای خانواده بدل کنند، اگر بیمار باشند خانه‌شان به غمکده تبدیل خواهد شد. مسائل زیاد است و من امیدوارم آقای نجفی با دید وسیع‌شان بتوانند این دردها را دیده و برایش راه‌حل ارائه دهند.

سهیلا جلودارزاده-نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس

 

منبع: سايت خبری همشهری آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.