| کد خبر: 144183 |

◄ شهر در انتظار ابلاغ وزارت کشور / شهردار یا سرپرست ؟

با توجه به پایان یافتن ماموریت محمدباقرقالیباف و عدم صدور حکم نجفی از سوی وزارت کشور، در حال حاضر تهران نه شهردار دارد و نه سرپرستی که امور این کلان‌شهر را مدیریت کند.

تین نیوز

با توجه به پایان یافتن ماموریت  محمدباقرقالیباف و عدم صدور حکم نجفی، شهردار جدید تهران از سوی وزارت کشور، در حال حاضر پایتخت نه شهردار دارد و نه سرپرستی که امور این کلان‌شهر را مدیریت کند.

به گزاش خبرنگار تین‌نیوز، براساس قانون و در صورت صادر نشدن حکم  شهردار منتخب از سوی وزارت کشور، به ناچار جلسه اضطراری تشکیل و سرپرست شهرداری تا زمان صدور حکم، با انتخاب اعضای شورای شهر راهی ساختمان بهشت می‌شود.

این اتفاق که تاکنون سابقه نداشته، موجب شده تا شهر به هر دلیلی برای اولین بار بدون ریاست روز خود را آغاز کند.

پیش از این محسن هاشمی‌رفسنجانی، رئیس شورای اسلامی  شهر تهران، در واکنش به موضوع صادر نشدن حکم محمدعلی نجفی، شهردار منتخب دوازدهم تهران، گفته بود: در صورتی که صدور حکم شهردار تهران  از سوی وزارت کشور انجام نگیرد، ناگزیر به انتخاب سرپرست، تا زمان ابلاغ حکم شهردا تهران خواهیم بود.

 وی هم‌چنین یادآور شده بود: برای گزینه سرپرستی، رایزنی‌هاصورت گرفته و به مردم اطمینان داده می‌شود اداره شهر بدون متولی نخواهد بود. ‌

به گزارش تین‌نیوز، سه شنبه گذشته بود که اعضای شورای شهر، در اولین جلسه شورای اسلامی پنجم شهر پس از انتخاب هیات رئیسه، اقدام به انتخاب و  رای گیری برای انتخاب شهردار کردند که، محمدعلی نجفی با کسب 21 رای، به سمت شهرداری تهران انتخاب شد، اما با تاخیر در صدور حکم وی از سوی وزرات کشور، ورود وی به ساختمان شهرداری هنوز به صورت رسمی صورت نگرفته است.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.