| کد خبر: 143867 |

ساماندهی و ثبت‌نام شبه‌متکدیان و فروشندگان چهارراه‌ها

مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران با تشریح جزئیات مرحله سوم طرح ساماندهی دستفروشان گفت: در این مرحله دستفروشان ساکن تهران مدنظر قرار گرفتند تا از مهاجرت به تهران برای دستفروشی جلوگیری شود.

تین نیوز
مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران با تشریح جزئیات مرحله سوم طرح ساماندهی دستفروشان گفت: در این مرحله دستفروشان ساکن تهران مدنظر قرار گرفتند تا از مهاجرت به تهران برای دستفروشی جلوگیری شود.

ابوالقاسم چیذری گفت: ما تجربیات خوبی از مرحله دوم طرح داشتیم که در پی آن موفق شدیم در شب عید 17هزار دستفروش را ظرف 15روز ساماندهی کنیم. همچنین در بررسی‌هایی که داشتیم متوجه شدیم نزدیک به 40درصد از کسانی که مسکن آنها خارج از تهران بود برای دستفروشی به تهران می‌آمدند.

از همین رو در این مرحله برای جلوگیری از مهاجرت، از دستفروشان واقعی که در سطح شهر تهران دستفروشی می‌کنند و منزل آنها هم در تهران است ثبت نام کردیم. به‌گفته وی، افرادی هستند که در پیاده‌راه‌ها بساط می‌کنند که برای اینها روز بازارها را درنظر گرفته‌ایم تا در آنجا ساماندهی شوند.

وی با اشاره به شبه متکدیان و افرادی که پشت چراغ‌های راهنمایی فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: کار این افراد کاملا غیرقانونی است و از فروشندگی اینها در این محل‌ها جلوگیری می‌شود. آنها هم ثبت نام شده‌اند تا در محل‌های بیست‌گانه جانمایی شوند.البته بعضی از افرادی که در پیاده‌روها و پشت چراغ فعالیت می‌کنند با جانمایی مخالف هستند؛ زیرا معتقدند شرایط کاسبی آنها در مکان‌های خودشان بهتر است.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهر تهران در مورد هزینه‌ای که برای در اختیار قرار گرفتن فضا از دستفروش‌ها گرفته می‌شود، گفت: این فضاهایی که برای ساماندهی مشخص شده‌اند توسط پیمانکار مدیریت می‌شوند و این کار هزینه دارد. البته شهرداری 70درصد از هزینه‌ها را پرداخت می‌کند و تنها 30درصد مبلغ از دستفروش‌ها گرفته می‌شود و آن هم مبلغ زیادی نیست و برای هر میز 15هزار تومان است.

در سال‌های گذشته میزهای جلوتر را گران‌تر می‌فروختند که از این کار هم جلوگیری کرده‌ایم و قیمت تمام میزها یکسان است. چیذری در مورد اینکه با افرادی که مایل به ساماندهی نیستند چه برخوردی می‌شود، اظهار کرد: براساس تکلیفی که دادستان داده است این افراد متمرد محسوب می‌شوند و نیروی انتظامی در کنار شهرداری مکلف به برخورد با آنهاست. وی با اشاره به فیلم‌هایی که از درگیری با دستفروشان توسط مأموران در فضای مجازی پخش می‌شود، عنوان کرد:

اینها مربوط به دستفروشان متمرد است که ابتدا با تذکر و دستور مقام قضایی با آنها رفتار می‌شود. امیدوارم با طرح ساماندهی که انجام می‌شود دیگر این مسائل را شاهد نباشیم. مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران در پاسخ به این سؤال که چقدر به معاش دستفروشان توجه می‌شود، گفت: در سال 89 قانونی در مجلس تصویب و ستاد توجه به مشاغل خانگی تشکیل شد که شهرداری جزو آن نیست، ولی با این حال نگاه ما توجه به صرفه و معاش دستفروشان است؛ این در حالی است که شهرداری تکلیف به رفع دارد نه ساماندهی.

 

منبع: سايت خبری همشهری آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.