| کد خبر: 143556 |

سرپرست معاونت نظارت بر امور مناطق سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران:

◄ حمایت قانونی از فعالیت غیرقانونی

روز گذشته بود که پس از گذشت ماه‌ها حرف و سخن پیرامون چگونگی پرداخت مالیات از سوی خودروهای اسنپ و تپسی سرانجام رئیس سازمان امور مالیاتی آب را بر آتش آن ریخت و گفت، این خودروها در ردیف تاکسی‌ها قرار دارند و پرداخت عوارض و مالیات آنها نیز همطراز ناوگان تاکسیرانی خواهد بود.

تین نیوز

روز گذشته بود که پس از گذشت ماه‌ها حرف و سخن پیرامون چگونگی پرداخت مالیات از سوی خودروهای اسنپ و تپسی سرانجام رئیس سازمان امور مالیاتی آب را بر آتش آن ریخت و گفت، این خودروها در ردیف تاکسی‌ها قرار دارند و پرداخت عوارض و مالیات آنها نیز همطراز ناوگان تاکسیرانی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، با به روی کار آمدن دو شرکت اسنپ و تپسی که به صورت هوشمند اقدام به جابه‌جائی و حمل مسافر می‌کنند، میزان درآمد تاکسی‌ها در سایه حمایت برخی سازمان‌ و ارگان‌ها، از فعالیت غیررسمی این دو مرکز کاهش چشمگیری پیدا کرد، اما صحه گذاردن بر عملی غیر قانونی از سوی یک مرکز دولتی، چندان مطلوب نظر نمی‌تواند باشد.

سرپرست معاونت نظارت بر امور مناطق سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران اما، با ابراز گلایه از چنین اعلامی آن‌را مغایر با نص صریح قانون دانست.

مهدی اسماعیل بیگی در گفت‌وگو با این شبکه خبری، با اشاره به این مطلب که با استناد به چه قانونی رانندگان اسنپ و تپسی از پرداخت عوارض و مالیات معاف شده‌اند، اظهار داشت: معافیت تاکسی‌ها براساس قانونی است که سال‌های زیادی است بر این بخش حاکم بوده و بنا به میل شخصی افراد پرداخت نمی‌شود و این‌که رانندگانی که اقدام به حمل غیر قانونی مسافر می‌کنند در زمره آنها قرار بگیرد، قطعا اجحافی است بزرگ.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: براساس قانون فعالیت دو شرکت اسنپ و تپسی غیرقانونی است و توقف کار آنها خواست بسیاری از شهروندان و مراکزی است که از این رهگذر متضرر شده‌اند، مطابق قانون تنها دو پلاک تاکسی (ت) داخل و (ع) در خارج از شهر مجاز به حمل و جابه‌جائی مسافر هستند، اما این روزها خودروهائی از شهرستان‌ها به تهران وارد شده و با عضویت در این دو شرکت اقدام به مسافرگیری می‌کنند وکسی هم در قبال مسائلی که آنها به‌وجود می‌آورند پاسخگو نیست.

اسماعیل‌بیگی با تاکید بر نقش دارای اهمیت تاکسی‌های کرایه (آژانس‌ها) و فعالیت قانونی آنها، یادآور شد: خلاف نخست در فعالیت اسنپ و تپسی، فعالیت غیرقانونی آنها و دیگری معافیت این بخش از پراخت مالیات است که، ادامه این روند آینده خوبی را برای حمل‌ونقل مسافر در تهران رقم نخواهد زد.

وی با بیان این نکته که «به نظر می‌رسد که دست‌های پشت پرده حمایت ویژه و خاصی از فعالیت این دو مرکز می‌کنند»، افزود: بر ما مشخص نیست چنین حمایتی از فعالیت بخشی که با امنیت و جان مردم در تماس نزدیک است برای چه هدفی صورت می‌گیرد، اما هرآنچه هست ارمغانی جز ناامنی به همراه نخواهد داشت.

سرپرست معاونت نظارت بر امور مناطق سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران با اشار به عوارض استفاده از این قبیل خودروها که بارها ازسوی سازمان‌های مختلف بر آن تاکید شده بود، گفت: ناامنی‌های گسترده، نارضایتی اجتماعی و ایجاد شغل‌های کاذب تنها مواردی است که این روزها شروع به رخ‌نمائی کرده و بخش‌های مختلف و دلسوز جامعه در خصوص بروز و ظهور آنها در جامعه پیشتر هشدار داده بودند.

وی به جلوگیری از اشاعه دستفروشی از سوی برخی ارگان‌ها پرداخت و گفت: همان‌گونه که گسترش دستفروشی مانعی بر سرراه کسب و کار مغازه دارانی است که مالیات وعوارض پرداخت می‌کنند و باعث حرج و مرج در بازار کسب و کار می‌شود، قطعا وجود اسنپ و تپسی و یا هر مرکزی که در بخش حمل‌ونقل مسافر به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کند نیز موجد بسیاری از ناهنجاری‌ها است که به تدریج به آنها پی خواهیم برد.

اسماعیل‌بیگی اولین پیامد فعالیت اسنپ و تپسی را پشت کردن به امنیت و آرامش خیال و فدا کردن آنها به منظور دریافت خدمات کمی ارزان‌تر اعلام کرد و ابراز داشت: با این تفاسیر باید به دستفروشان  نیز در کنار مغازه‌داران اجازه فعالیت داده شود.

سرپرست معاونت نظارت بر امور مناطق سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران، خاطرنشان کرد: تبعات این کار در آینده گریبانگیر جامعه ما خواهد شد و نکته جالب این‌که، در اقدام به برخی حمایت‌ها به قانون نیز استناد می‌شود حا کدام قانون بر ما پوشیده است.

اسماعیل‌بیگی در پایان خواهان معافیت مالیاتی تاکسی‌ها براساس اعلام روز گذشته سازمان امور مالیاتی کشور شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی 1 1

    نه تنها مشکلی به وجود نمیارن بلکه از این مقام مسئول در تاکسیرانی میخوام که به دروغ از زبان مردم عنوان نکنن که مردم خواهن تعطیلی این شرکت ها هستند چرا که مردم با توجه به نرخ کرایه و فراوانی ماشین های در دسترس بسیااااار هم راضی هستن و تا حالا یک نفر رو هم ندیدم که تعریف نکنه از این شرکت ها . مردم یادشون نمیره تاکسی هایی رو که در سطح شهر فقط دنبال دربستی بودن و قیمتهای سرسام آور هم میدادن و خون مردم رو تو شیشه کرده بودن .

  • ناخناسور 0 0

    «حرج و مرج» نه!! هرج و مرج...

  • ا-فیضی 0 0

    اینها نتیجه بی کفایتی مدیران تاکسیرانی است
    همانطور که بیمه رانندگان را خوردند وکسی پاسخگو نیست

  • علیرضا مدیحیان 0 0

    واقعا متاسفام مگه یک شهر چندتا حمل ونقل داره پس خانواده های ماچیکار کنند

  • محمود حاتمی 0 0

    تاکسی وتاکسیرانی مرده،کسی نیست براش گریه کنه،کار از ریشه خرابِ

  • عبا س محمدی 0 1

    بیاییدماهم انقدر به کارپینو وسعت بدهیم که شرکتهایی مثل اسنپ وتپسی جایی برای مانور به هیچ عنوان نداشته باشند

  • قاسم 0 0

    اهمیت اتحادیه ها و سندیکاها فقط در مواردی که شغل ودرامدواعتبار اعضا اتحادیه به چالش کشیده میشود مشخص میشود.
    که متاسفانه ما تاکسیرانان چنین حمایتی را از سازمانمان ندیدیم.
    دست مریزاد

  • مرتضی جعفری پور 0 0

    مملکت شیر تو شیر باشه بهتر از این نمیشه

  • ناظم فلاح 0 0

    سلام با توجه به اینکه شرکتهای اسنپ و تپسی از یک گروه خاص حمایت میشود خود شهرداری هم از این شرکتها حمایت میکند !!!!اگر شهرداری به این رانندگان طرح ترافیک نفروشد کار شرکتهای اسنپ وتپسی میخوابد

  • Reza 0 0

    خدا خیرتون بده واقعا ما تاکسی دارهاحقمون
    ازبین رفته تور بخدایه کمکی به این بیچارها بکنیدتمامی تاکسی ها بدهکار بانکها هستند چطوری اقساطشان راپرداخت کنند

  • بینوایان 0 0

    با توجه به فعالیت این دو شرکت آیا انصاف است که ما تاکسیرانان مالیات پرداخت کنیم عوارض شهرداری و هزینه های مربوط به اداره تاکسی رانی را پرداخت کنیم، سوخت آزاد، هزینه های تعمیر خودرو با توجه به عدم کیفیت قطعات و هیچ امتیازی که دریافت نمی کنیم با توجه به هزینه های زندگی از جمله اجاره منزل مسکونی این چنین هم از سوی این دو شرکت اسنپ و تپسی ضربه بخوریم و هیچ مدیریتی در این دولت به فکر تاکسیرانان نباشد. آیا واقعا این بی عدالتی و ظلم در برابر خانواده ما نیست. چه کسی این را میپذیرد که ما بپذیریم.

  • علیرضا منجمی 0 0

    به نظر بنده به عنوان یک راننده تاکسی بیچاره که دیگه از عهده تعهدات و هزینه های معمولی زندگیمون بر نمیایم
    این گفته ها دردی از ما دوا نمیکنه.
    اگر فقط حرف میزنین و هیچ عملی توی کارتون نیست لطفآ با عنوانهای رنگارنگ نمک به زخم ما رانندگان تاکسی نپاشین
    اگه نظرتون کمک به ماست
    یک هفته فراخوان کلی بدین تا همه تاکسیها با اعتصاب و کار نکردن تو هیچ جایی از تهران به شهروندان و مسئولین صدای اعتراضشونو برسونن
    وگرنه حرف خالی هیچ تآثیری به اون بی وجودهای پشت پرده نداره
    اون نامردا حتی عرضه معرفی خودشونم ندارن که مردم بشناسنشون.
    مسئولین محترم لطفآ یک حرکتی بکنین .

  • علی حاجیلو 0 0

    پس مجوز تاکسیرانی را به چه منظوری بما دادند؟ چرا ناوگان تاکسیرانی را با وام 16درصد نوسازی کردند؟ تهران پر شده از ماشینهای شهرستان. شغل مارا نابود کردند.

  • جوادمشهدی رمضانی 0 0

    من یه جوانم که با دو تا دختر محصل و یه مادر پیر مریض و همسرم و مستاجر و تنها درامدم مسافرکشی با تاکسی قسطی از اوموقع که این شرکتا شروع بکارکردن زندگیم فلج شد چه حکومتی که بفکر ما قشر ضعیف و زحمتکش نیست از خدا می خوام که کسای که ما رو شرمندی زن و خانوادمون کرد انشالاه ازقدرت برکنار بشن چون کسی نداریم که به داد ما مردم برس از این حرج ومرج تر وجود دار ه پس چرا ما رو نبیبیند کجای دنیا با راننده تاکسی این کار رومی کنند
    دیگه نمی تونم حرف بزنم چون اگر بیشتر حرف بزنم بجاهای یاریک میرسه و از شخصیت من بدور از خدا فقط می خوام که دش ب داد ما برسه چون کسی دیگر نمانده و نیست همی مسولین بفکر سود شخصی خودشون هستندد و بس

  • داود اکبرشاهی 0 1

    سلام من یک سوال دارم از مدیران تاکسیرانی که چرا جلوی تاکسیهایی که در اسنپ وتپسی فعالیت میکنند نمی گیرد چون نیمی از مسافران داخل طرح رو تاکسیها جابه جا میکنند اقایان که مسولیت ما تاکسیها رو دارید ترا به خدا جلوی تاکسیهای ... که دارند با دشمن هم چون اسنپ وتپسی همکاری میکنند بگیرید ما به خدا توی هزینه ها زندگی اجاره قسط دانشگاه قسط بیمه ماشین قسط لاستیک و…

  • نادر 0 0

    به نظر می رسه سازمان تاکسی رانی اصلان قدرت واعتباری در شهرداری ومجلس ندارد چون به راحتی بیمها را قطع کردند این یعنی تاکسی رانی صاحب نداره مشکل ما هم مثل مشکل بنا و کارگران ساختمان است که افغان ها به جای انها کار می کنند. فقط از ما رای میخواهند

  • مسعود 0 0

    سلام
    یعنی هنوز هیچ مقام مسئولی متوجه این همه ترافیکی که اضافه شده ویا پلاکهای شهرستان و حومه تهران و حتی بعضیاشون پلاک تهران خریداری کردند نشده؟
    چرا که نشده همه هر روز میبینند اما بروی مبارک نمیارن وگرنه این افرادی که کنار خیابون مخصوصا نزدیکهای پایانه و ایستگاه تاکسی ایستادن برای جذب نیرو وباعث ترافیک شدن جمع آوری میکردن .
    منو شما اگه ی جعبه بذاریم کنار خیابون گل ویا سیگار و یا جوراب بفروشیم به یک ربع نشده شهرداری میاد و مامور کلانتری و هزارجور حرف وحدبث اما در طول روز میبینید که همچنان مشغول هستند.
    علت اصلی اینکه مهاجرت از شهرستان به تهران کمه و خیابانها خالی از اتومبیل این افراد آمدند که زیادی خلوت نباشه.
    از جناب اسماعیل بیگی هم تشکر میکنیم که بفکر رانندگان تاکسی هستند اما یک سوال دارم از ابشون رانندگان تاکسی در مخارج روزمره خود دست بگریبان هستند چگونه انتظار دارید که ماشینهای خودشونو تعویض کنند ؟
    دقیقا قوز بالای قوز
    مسئولین تاکسیرانی ی فکر اساسی کنید مهر ماه نزدیک است و با این حجم ترافیک که امسال اضافه شده و درآمد کم تاکسیرانها بزودی در ایستگاهای تاکسی مسافرین صف میکشند و رانندگان اون موقع هست که فقط صدا میزنند دربست .
    ضمنا این تهدید نبست واقعیت است که باید قبول کرد
    به امید روزی که قانون در مورد همه چیز اجرا بشه نه اینکه اون روز که رسید بگوید مطابق قانون با راننده خاطی برخورد میشه .
    اگر قانونی هست باید ی اختلافی با رانندگان تاکسی و این شرکتها باشه.
    با تشکر

  • علی اکبری زاده . 0 0

    راننده تا کسی تهران .

  • ناشناس 0 0

    مگه فرقی هم داره که کسی نظر بدهد .تو مملکت هر کسی که پول داره.زور.داره.پارتی .داره.هر کاری که دوست داشته باشد انجام میدهد .بس این دفتر دستک را جم کنید .و خودتان را سر کار بزارید ... آره بابا ......؟

  • عباس 0 0

    تاکسیرانی بایددراین زمینه برنامه ریزی هائی بکنه که نتواندبااین شرکتها رقابت کنه نه به این معنی که دودش توچشم رانندگان تاکسی بره بلکه ازطریقی که با برنامه ریزی صحیح بدست می آید بااین شرکتها رقابت کند