| کد خبر: 142363 |

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران:

رونمایی از سامانه صدور پروانه‌های شهرسازی و نقشه یک هزارم تهران

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: درگذشته سیستم های شهرسازی در زمینه صدور گواهی و پروانه ها کاملا جزیره ای بود و ما به مدداطلاعات مکانی این ارتباط را در شهر تهران یک پارچه کردیم.

تین نیوز

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: درگذشته سیستم های شهرسازی در زمینه صدور گواهی و پروانه ها کاملا جزیره ای بود و ما به مدداطلاعات مکانی این ارتباط را در شهر تهران یک پارچه کردیم.

پژمان پشمچی زاده ، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در مراسم بهره برداری از سامانه صدور پروانه های شهرسازی نقشه یک هزارم شهر تهران و آیین رونمایی از کتاب " تهران از بالا" که صبح امروز با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران برگزار شد، اظهار کرد: در سال های گذشته حلقه های تکمیلی زنجیره ای برای نظارت پذیری کار ما افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه این سامانه برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان فراهم شده است،عنوان کرد: در گذشته سیستم های شهرسازی در زمینه صدورگواهی و پروانه ها کاملا جزیره ای بود و ما به مدد اطلاعات مکانی این ارتباط را در شهر تهران یک پارچه کردیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تصریح کرد:دستاورد این اقدامات تفاوت های چشمگیر در صدور پروانه و گواهی ست که با گذشته بسیار متفاوت است که در این زمان و هزینه قابل توجهی صرف شده است.

وی در خصوص چگونگی صدور پروانه ها در سال های 85 و 86 بیان کرد: فقط در بحث آرشیو260 میلیون برگ پرونده های مناطق 22 گانه را آرشیو کردیم و مسائلی که در ادامه آن دستور نقشه هوشمند که مبتنی به مباحث طرح تفصیلی است و پس از آن که حدود 100 صد هزار پرونده صادر کردیم.

پشمچی زاده ادامه داد: هر سال برای 80 هزار واحد مسکونی و 1200 پارکینگ پروانه صادر کردیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران انجام تمام این خدمات را به مدد خدمات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست و افزود: در آینده اتکای ما به نقشه های یک هزارم و طرح تفصیلی به ما کمک می کند با دقت بیشتری عمل کنیم و بسیاری از بازدید ها با اتکا به این نقشه ها حذف می شود.

پشمچی زاده از اجرای بیش از 10 هزار طرح اجرایی در سال های گذشته خبر داد و گفت:مبنای ما برای صدور پروانه ها طرح ها و نقشه های بودند و با اتکا با این نقشه ها طرح های اجرایی اصلاح می شوند.

به گقته وی صدور پروانه های دو مرحله ای به شفافیت کار کمک می کنند و در این مسیر شوراهای معماری به حداقل می رسد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به اینکه در آغاز ورودم به شهرداری بحث اصلاح صدور پروانه را داشتم،افزود: امروز در این مسیر می توانیم بخش عمده کار را به دفاتر خدمات الکترونیک بسپاریم و مداخله های بسیاری که که در غالب شوراهای معماری پیش می آمدند را به حداقل رساندیم و به مالکین اجازه می دهیم شرایط مالی شان را مدیریت کنند.

پشمچی زاده خاطر نشان کرد: این خدمات و برنامه ها در کنار مدیریت بهتر برای شهرداری موجب می شود آنها نیز مدیریت و تصمیم گیری بهتری داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.