| کد خبر: 142351 |

شهرداری باید ارتباطی نزدیک با قوا و مردم داشته باشد

منتخب شورای پنجم برای شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران تنها مجموعه ای است که برای اداره صحیح باید با قوا و مردم رابطه نزدیک داشته باشد.

تین نیوز
منتخب شورای پنجم برای شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران تنها مجموعه ای است که برای اداره صحیح باید با قوا و مردم رابطه نزدیک داشته باشد.

محمد علی نجفی در تشریح برنامه ها و اولویت هایش برای اداره شهرداری تهران افزود: مهمتر از اولویتها رویکردهاست و یکی از مهمترین رویکردها مسئله جلب مشارکت مردم در اداره شهر و احساس مسئولیت است. البته برای به نتیجه رسیدن این رویکردها باید اعتماد مردم جلب شود و احساس کنند شهرداری مجموعه ای مردمی است تا به آن اطمینان کنند که لازمه آن شفافیت سازی در امور اداره شهر است.

وی گفت: یکی از اصلی ترین اولویت ها ایجاد سامانه ای برای شفاف سازی همه برنامه ها و تصمیمات در شهرداری است که باید از طریق فضای مجازی میسر شود و مردم به این وسیله به برنامه ها و تصمیمات دسترسی داشته باشند.
منتخب شورای پنجم برای شهرداری تهران افزود: اولویت بعدی در سال 96 ساماندهی منابع است زیرا بودجه ای که برای شهرداری در نظر گرفته شده 10 درصد کمتر از سال 95 است و با توجه به تورم سالانه، قدرت مالی شهرداری 20 درصد کاهش خواهد یافت پس باید به گونه ای برنامه ها را اجرا کنیم تا خدمت رسانی به مردم آسیبی نبیند.
نجفی با اشاره به مشکلات عمده پایتخت گفت: در زمینه معضلی همچون ترافیک نمی شود شش ماهه مشکلات را حل کرد اما برای اینکه وضع بهتر شود باید ناوگان حمل و نقل عمومی نوسازی، مترو تجهیز و در کنار آن معابر اصلاح شود، از طرفی شهروندان نیز باید به مقررات پایبند باشند.
وی افزود: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و افزودن وسایط نقلیه برقی به ناوگان حمل و نقل از دیگر برنامه های شهرداری برای حل معضل ترافیک خواهد بود.
منتخب شورای پنجم برای شهرداری تهران با بیان اینکه در شهر تهران باید به سوی اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم اضافه کرد: اگر بتوانیم فعالیت های آلوده کننده را به تدریج از شهر تهران خارج کنیم و به جای آن فعالیت های مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان را جایگزین کنیم، کار بزرگی صورت گرفته و سلامتی شهروندان تهرانی را تضمین کرده ایم.
نجفی با اشاره به تعاملات لازم برای موفقیت در اجرای برنامه ها و طرح ها گفت: در 14 سال گذشته هیچگاه تعامل خوب و هماهنگی میان شهرداری و دولت وجود نداشته، البته نمی خواهم بگویم تقصیر دولت بوده یا شهرداری. در صورتی که اتفاقاً باید رابطه خوبی میان شهرداری و دولت وجود داشته باشد.
وی سازمان حفاظت محیط زیست، بخش هایی از وزارت دارایی که در زمینه تخصیص مبالغ واریز شده به خزانه می تواند یاری رسان شهرداری باشد همچنین مجلس شورای اسلامی که در زمینه وضع قوانین امکان بهبود وضعیت شهر و تأمین منابع مالی شهرداری را دارد از دیگر مجموعه هایی دانست که باید شهرداری با آنها تعامل داشته باشد.
نجفی افزود: حتی به دنبال این هستیم که از قوه قضائیه بخواهیم دادگاه های ویژه ای برای پرونده های مطرح در شهرداری تشکیل دهد تا رسیدگی به یک پرونده 15 سال به طول نینجامد.
وی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا را نیز از دیگر مجموعه های مرتبط با شهرداری دانست و گفت: تا کنون قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران همکاری خوبی با شهرداری تهران داشته و طرح های بزرگی برای شهرداری اجرا کرده است.
منتخب شورای پنجم برای شهرداری تهران افزود: بنده اطلاع دارم این قرارگاه از شهرداری مبالغ کلانی طلب دارد اما برای وصول آن به شهرداری فشار نمی آورد.
نجفی برنامه های کوتاه مدت خود را برای اداره امور شهر نیز استفاده از خرد جمعی دانست و گفت: نخست باید تصمیمات را با مشارکت افراد صاحبنظر در جامعه بگیریم و بانک ایده حل مشکلات شهر باید ایجاد شود.
وی افزود: امیدوارم در کوتاه مدت تغییراتی ایجاد شود که مردم متوجه شوند شهرداری به دنبال ارائه خدمات مطلوب به آنان است.
 
حضورم در جلسات هیأت دولت منوط به تصمیم رئیس جمهور است
منتخب شورای پنجم برای شهرداری تهران گفت: تصمیم درباره حضور در جلسات هیأت دولت به عهده رئیس جمهور خواهد بود.
محمدعلی نجفی افزود: تعامل میان دولت و شهرداری تهران لازم است و حضور بنده در جلسات هیأت دولت می تواند کارساز باشد اما تصمیم در این زمینه به عهده رئیس جمهور است.
وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه کدامیک از بخش های خبری سیما را می بینید گفت: با توجه به مشغله های کاری امکان دیدن بخش های خبری 20:30 و 21 بیشتر برای بنده وجود دارد. بخش خبر ورزشی را نیز با توجه به اینکه بنده سابقه ورزش کردن البته به شکل غیرحرفه ای را در دوران دانشجویی داشتم و عضو تیم والیبال و فوتبال دانشگاه بودم دنبال می کنم و به بخش های خبری ورزشی علاقه مند هستم.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.