| کد خبر: 135297 |

پایان۱۲ سال مدیریت قالیباف!

اگر اختلاف رأی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در انتخابات شورای شهر مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد، این نتیجه حاصل خواهد شد که مردم خواهان تغییر جدی در مدیریت شهری و تحول در ترکیب مدیران شهری شده‌اند.

تین نیوز

اگر اختلاف رأی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در انتخابات شورای شهر مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد، این نتیجه حاصل خواهد شد که مردم خواهان تغییر جدی در مدیریت شهری و تحول در ترکیب مدیران شهری شده‌اند.

 

مدیرانی که در طول سه دوره شهرداری، تهران را به محلی برای آزمون و خطای خود تبدیل کرده بودند و شرایط فعلی شهر تهران را به وجود آوردند، حالا به پایان دوره خود نزدیک می‌شوند. تهران، خسته از دود و ترافیک و مالامال از مشکلات اجتماعی، به اصلاح‌طلبان سپرده شده تا آنها از مشکلات آن کاسته و شهری درخور شهروندان ایجاد کنند؛ وظیفه سنگینی که با نظارت دقیق بر نحوه مدیریت شهر تهران امکانپذیر است.

 

مدیریت اصلاح‌طلبانه

 اگر با دیدی بسته و جناحی به نحوه مدیریت فعلی شهر تهران نگاه کنیم و تنها نقاط سیاه عملکرد قالیباف را مطرح کنیم و تجربیات مثبت او در اداره شهر تهران را نادیده بگیریم، بدون شک چهار سال دیگر نمی‌توان پاسخگوی مردم تهران بود. اصلاح‌طلبان از تجربیات تمام مدیران و ارگان‌های مختلف استفاده خواهند کرد تا بتوانند اندکی از مشکلات کلانشهر تهران بکاهند. کارمندان پاکدست شهرداری تهران که دغدغه مدیریت علمی شهر تهران را دارند، در طول چهار سال آینده در بهسازی تهران نقش مهمی خواهند داشت. با این همه، تردیدی وجود ندارد که برخی مدیرانی که بی‌توجه به شایسته‌سالاری وارد شهرداری شده‌اند، باید کنار گذاشته شوند.

 

تغییر مدیران قالیباف

 برخی مدیران شهرداری تهران که از سوی محمدباقر قالیباف به مجموعه مدیریتی شهرداری اضافه شده و طی 12 سال گذشته بر اساس ملاک‌های مدنظر قالیباف تهران را اداره کرده‌اند نیز در اولین فرصت باید کنار گذاشته شوند، زیرا شیوه مدیریت اصلاح‌طلبانه با مدیریت مدنظر قالیباف تفاوت‌های آشکاری دارد. مدیر اصلاح‌طلب نظارت‌پذیر و پاسخگوست؛ مواردی که در بین مدیران منصوب‌شده از سوی قالیباف مشاهده نمی‌شود.

 

اراده تغییر

 سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در مورد پیام حضور مردم در انتخابات شورای شهر به خبرنگار «آرمان» گفت: پیام مردم در انتخابات شورای شهر و تغییر نمایندگان شورای شهر با رأی قاطع آنها کاملا مشخص است. مردم از مدیران فعلی شهری کاملا خسته و دل‌آزرده شده‌اند و خواهان تغییرات جدی در ترکیب مدیران شهری درکلانشهرها هستند. وی افزود: اینکه لیست 21‌نفره امید در شهر تهران به صورت کامل رأی می‌آورد، نشان‌دهنده خواست مردم نسبت به تغییر و تحول در شهرداری تهران، در 12 سال گذشته است. شریعتی ادامه داد: این تغییرات باید در سطح مدیران قالیباف باشد که طی12 سال گذشته مدیریت شهر تهران را برعهده داشتند. به نظر می‌رسد تغییرات باید در حدی باشد که از نظر مردم شیوه و مشی اداره شهر تهران تغییر کند.

 

اعتقاد به معیار

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهارکرد: چنین تغییرانی نیازمند هماهنگی در شورای شهر است که با انتخاب شهردار آغاز خواهد شد و پس از آن اعضای شورای شهر باید مرجعی برای کمک به شهردار منتخب خود باشند تا بتوان از نیروهای اجرایی اصلاح‌طلب و معتقد به معیارهای اصلاح‌طلبانه در شهرداری تهران استفاده کرد. وی گفت: مردم هر چهار سال یک بار واکنش خود را در رأی خود نشان می‌دهند. در نتیجه اداره شهر تهران باید به گونه‌ای باشد که شهروندان در اداره شهر مشارکت داشته باشند و رضایت خود را در اداره شهر نشان دهند. در نتیجه هر نوع کوتاهی در جهت تحقق خواست اکثریت اعضای شورای شهر منجر به بروز و ظهور نارضایتی مردم تهران خواهد شد.

 

استثنا

 سعید شریعتی گفت: البته منظور از تغییر مدیران شهر، تغییر شصت تا هفتاد‌هزار نیروی انسانی شهرداری تهران نیست. به عبارت بهتر سونامی تغییر در شهرداری تهران به‌وجود نخواهد آمد، بلکه تغییرات باید شامل مدیران منصوب‌شده از سوی آقای قالیباف و هیات‌مدیره‌ شرکت‌های بزرگ شهرداری تهران باشد، زیرا باقی ماندن این افراد به ضرر مدیریت اصلاح‌طلبانه است. افرادی که دوازده سال با مشی اصولگرایانه قالیباف تهران را اداره کردند، با یک چرخش نمی‌توانند برنامه‌های اصلاح‌طلبان را دنبال کنند. شریعتی در پایان گفت: اخلاقی‌تر این است که مدیران قالیباف از ادامه همکاری با جریان رقیب خود انصراف دهند. در نتیجه شورای‌ شهر تهران باید این مدیران را به نیابت شهردار معلق کند، تا شخصی که به مدیریت شهر تهران انتخاب می‌شود، مشکلی با عزل مدیران شهری نداشته باشد و بتواند با دست باز مدیران اصلاح‌طلب را به مردم معرفی کند.

 

در نهایت...

 تغییرات در مدیریت شهری تهران خواست رأی‌دهندگان به لیست امید است و مدیریت اصلاح‌طلبانه باید جایگزین مدیریت فعلی شود. باید به سوی شهرداری شیشه‌ای حرکت کرد که شعار برخی از نامزد‌های شورای شهر پنجم بوده است. مردم نیز از اصلاح‌طلبان همین شفاف‌سازی را توقع دارند و باید در انجام آن کوشش کرد تا پیروز واقعی صحنه سیاسی بود.

 

منبع: روزنامه آرمان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.