| کد خبر: 12052 |

◄ هزینه نگهداشت معابر تهران در سه سال گذشته ثابت مانده است

تین نیوز | مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران با تشریح بخشی از دستاوردهای استقرار سامانه مدیریت روسازی معابر در پایتخت، گفت: این اقدام موجب شده که با وجود افزایش تقریبا سه برابری هزینه های تامین قیر و آسفالت در طول سه سال گذشته، هزینه های نگهداشت معابر پایتخت در طول این مدت ثابت بماند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، منصور نویریان با بیان اینکه پیشینه موضوع استقرار سامانه تعمیر و نگهداری و مدیریت روسازی معابر بزرگراهی به سال 1390 باز می گردد، گفت: در سال 1390 برداشت خرابی های سطح بزرگراه ها به صورت دستی و میدانی، با اتکاء بر تشخیص مشاور مربوطه در بخشی از معابر بزرگراهی صورت گرفت و نتایج این برداشت در بودجه بندی سال 1391 لحاظ شد.

وی ادامه داد: این روند برای بودجه ریزی سال 1392 به صورت گسترده تر و البته نیمه مکانیزه انجام شد و در فصل بودجه ریزی سال 1393 با بهره گیری از یک دستگاه خودرو تمام مکانیزه مجهز به تجهیزاتی نظیر لیزر و دوربین، وضع موجود کلیه بزرگراه های شهر به طول بیش از 900 کیلومتر مسیر رفت و برگشتی، برداشت شد.

نویریان با بیان اینکه با انجام کارشناسی های لازم و بهره گیری از امکانات نرم افزاری مرتبط، نوع و مساحت خرابی ها و همین طور نحوه مداخله اعم از لکه گیری، درزگیری یا روکش آسفالت برای تعمیر آنها تعیین شده است، افزود: با فرایندی که طی سه سال گذشته پشت سر گذاشتیم، بودجه مربوط به نگهداشت معابر در سال 1393 با دقت بیش از 90 درصد تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: روندی که معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران طی سه سال گذشته برای تعمیر و نگهداری معابر بزرگراهی در پیش گرفته است، موجب شد به رغم افزایش تقریبا سه برابری هزینه های تامین قیر و آسفالت در این مدت، هزینه تمام شده نگهداشت معابر پایتخت طی سه سال گذشته ثابت بماند. در عین حال با وجود تخصیص بودجه ثابت طی این مدت، کیفیت روسازی معابر پایتخت بر اساس استانداردهای جهانی بسیار بهتر از گذشته شده است.

به گفته وی، استقرار کامل سامانه مدیریت روسازی معابر در بزرگراه های پایتخت، تا پایان امسال رشد کیفی قابل ملاحظه ای در روسازی معابر به دنبال خواهد داشت. به این ترتیب بودجه ریزی عملیات تعمیر و نگهداری معابر شریانی مهم پایتخت نیز در سال آینده با بهره گیری از برداشت های دقیق و تمام مکانیزه برآورد خواهد شد.

نویریان با اشاره به تمرکز معاونت فنی و عمرانی بر اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز خرابی ها در روسازی سطح معابر، اظهار کرد: در بودجه ریزی امسال، اولویت با انجام اقدامات کم هزینه برای جلوگیری از خرابی معابر است. به عنوان مثال درزگیری یکی از این اقدامات کم هزینه است که از نفوذ نمک و دیگر عوامل مضر به لایه های زیرین آسفالت جلوگیری می کند و در نتیجه موجب افزایش عمر مفید رویه آسفالتی خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.