| کد خبر: 43943 |

مانور طرح اضطراری در فرودگاه آبادان برگزار شد

تین نیوز | مانور طرح اضطراری فرودگاه آبادان با حضور ارگان‌های امنیتی و امدادی شهرستان آبادان با هدف آمادگی عوامل ذیربط در فرودگاه آبادان برگزار شد.

به‌گزارش تین نیوز به نقل از روابط‌ عمومی فرودگاه آبادان؛ محمدرضا رضایی مدیر فرودگاه آبادان هدف از برگزاری این مانور را بررسی نقاط ضعف و قوت مانور ارگان‌ها عنوان و اظهار كرد: براساس دستورالعمل سازمان بین‌المللی هواپیمایی كشوری(ایكائو) و اخذ دریافت گواهینامه فرودگاهی، مانورهای شش‌ماهه(دورمیزی)، سالانه و دوسالانه در دستور كار این اداره‌ قرار گرفته است كه توسط مدیر ایمنی فرودگاه آبادان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

رضایی افزود: در این مانور سه پروسه هماهنگی، فرماندهی و ارتباط را در مواجهه با بحران داشتیم که در آن سطوح آمادگی مواجهه با چنین بحرانی مورد آزمایش قرار گرفت.

وی گفت: در این مانور آمادگی پرسنل فرودگاه توسط بازرسان و ارزیابان اعزام شده از دفتر استانداردهای فرودگاهی، اداره‌کل ایمنی و آتش‌نشانی، اداره‌کل حراست و اداره‌کل مراقبت پرواز شرکت فرودگاه‌های کشور مورد ارزیابی قرارگرفت.

مدیر فرودگاه آبادان گفت: پیش از اجرای طرح اضطراری مانورهای رومیزی و نشست‌های متعدد با نیروها و ارگان‌های مرتبط و درگیر در اجرای مانور برگزار شد، که امر جلوگیری از پراکندگی نیروهای شرکت کننده در مانور، تقسیم مسئولیت‌ها برای اجرای هرچه بهتر مانور و هماهنگی هرچه بیشتر واحدهای مربوط مهم‌ترین اهداف تشکیل این نشست‌ها بوده است .

وی خاطرنشان کرد: ارزیابی توانایی‌ها، تمرین وظایف کلیه ارگان‌های ذیربط در هنگام بحران، آمادگی و چگونگی مدیریت بحران در وضعیت های مختلف اضطراری، آشنایی مدیریت و کارکنان فرودگاه و سایر ارگان‌های درگیر در شرایط اضطراری با یکدیگرو بهره‌مندی از خدمات یکدیگر، فراهم بودن تجهیزات در حالات اضطراری، رفع نواقص احتمالی بالقوه و افزایش توان عملیاتی درهنگام بروز سانحه از جمله نتایج مثبت برگزاری مانور بیان کرد.

رضایی در تشریح این مانور گفت: بر اساس سناریوی این مانور؛ هواپیمای فرضی F100 پس از نشستن روی باند 14 به علت شکستن ارابه فرود از باند خارج شده و درکنار باند دچار حادثه و حریق شد.

گفتنی است؛  این مانور با همکاری فرمانداری ویژه(ستاد بحران حوادث غیرمترقبه)، آتش‌نشانی، هلال‌احمر، مركز فوریت‌های پزشكی، شهرداری، پلیس راهور شهرستان آبادان برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.