| کد خبر: 22830 |

فرودگاه اردبیل، موقعیت تبدیل شدن به شهر فرودگاهی را دارد

تین نیوز | فرودگاه اردبیل با در اختیار داشتن 1200 هکتار از موقعیت خوبی برای تبدیل شدن به شهر فرودگاهی برخوردار است و بخش خصوصی در این زمینه می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

به‌ گزارش تین نیوز از روابط‌ عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، محمدعلی ایلخانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور صبح امروز با حضور در فرودگاه اردبیل، فخرالدین هاشمی خادملو را به‌عنوان مدیرکل جدید این فرودگاه معرفی و منصوب کرد.

وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های مصطفی صفایی مدیرکل سابق فرودگاه‌های استان اردبیل، بکارگیری نیروی انسانی بومی و بهره‌مندی از ظرفیت استان را از دلایل انتخاب مدیرکل جدید برشمرد و افزود: تجربه نشان داده است که نیروی انسانی اگر به محیط کار دلبستگی نداشته باشد، اثربخشی نیز نخواهد داشت.

وی با اشاره به پتانسیل‌های استان اردبیل، خطاب به مدیرکل جدید، خواستار فراهم شدن فضای لازم برای پرورش مدیران آینده در این فرودگاه شد و اظهار داشت: مدیریت جدید باید از هم‌اکنون جایگزین خود را برای خدمت آماده کند.

رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور اظهار امیدواری کرد؛ با دست همکاری و همدلی به مدیریت جدید می‌توان برای پیشبرد اهداف برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه باید زمان را غنیمت دانست و اجازه نداد که فرصت خدمتگذاری از دست برود، افزود: باید از زمانی که در اختیار داریم برای خدمت و سازندگی بهره ببریم.

ایلخانی با اشاره به وجود زیرساخت‌ها، دستگاه‌های ناوبری و سطوح پروازی مناسب در فرودگاه اردبیل گفت: باید زمینه را برای افزایش پروازهای این فرودگاه فراهم کرد.

وی مقوله ایمنی در فرودگاه‌ها را مورد توجه قرار داد و خطاب به مدیرکل جدید خواستار اتخاذ تدابیر مناسب برای اخذ گواهینامه فرودگاهی اردبیل و مطرح کردن این فرودگاه به‌عنوان یک فرودگاه بین‌المللی شاخص در منطقه برای پذیرش شرکت‌های هواپیمایی خارجی شد.

ایلخانی ارائه تسهیلات و تامین رفاه مسافران را نیز از دیگر مقولاتی دانست که باید به آن توجه ویژه شود.
ایلخانی وجود 1200 هکتار اراضی تحت تملک فرودگاه اردبیل را فرصت مناسبی برای ایجاد شرکت شهر فرودگاهی دانست و افزود: پتانسیل بخش خصوصی استان می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

وی ارتقای خدمات فرودگاهی، خدمت‌رسانی به مردم و درآمدزایی برای فرودگاه را از جمله مزایای تاسیس شهر فرودگاهی برشمرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها همچنین یادآور شد؛ طرح جامع فرودگاه اردبیل با نگاه به ایجاد شهر فرودگاهی تصویب شد.

وی همچنین از معرفی اعضای هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) در هفته آینده خبر داد و افزود: به دنبال تاسیس شهر جدید فرودگاهی نیز هستیم.

ایلخانی با اشاره به روند ساخت ترمینال فرودگاه اردبیل گفت: با توجه به در پیش بودن فصل بارندگی و سرما، اجرای این پروژه نباید به تعویق بیفتد و هر اندازه که هزینه داشته باشد جهت تسریع آن پرداخت خواهد شد.

گفتنی است در این مراسم حسین اسفندیاری مشاور اجرایی مدیرعامل، حسین صادقی معاون عملیات فرودگاهی و ناصر بابانتاج مدیرکل حراست شرکت، ایلخانی را همراهی می‌کردند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها پس از این مراسم برای بازدید از باند فرودگاه تبریز عازم این فرودگاه شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • یاسوجی 0 0

    چند سالی بود این بزرگوار میهمان ما تو یاسوج بودند البته مجردی(چون خانواده شان اربیل حضور داشتند). فررودگاه ما چند مشکل اساسی داشت: ۱ - وجود دره عمیق در یک سمت باند که باید پر می شد ۲ - وجود کوه نزدیک فرودگاه و عدم جوابگوئی سیستم ناوبری بدلیل این کوه و وجود زندان شهر یاسوج روی این کوه که برای بهبود ناوبری بایستی این زندان جابجا می شد. ۳ - وجود برخی معارضین زمین که در زمین های فرودگاه کشاورزی می نمایند. کاشکی ایشان یک گزارشی می دادند که برای این سه سر فصل مهم چه کردند؟ از پول استان DVOR خریدند که عملا با این مشکلات قابل استفاده نیست(البته سفر ش را برای خرید دستگاه تشریف بردند؟؟؟) اگر تو این چند سال نخاله ساختمانی شهر را تو این چاله می ریختند پر که می شد هیچ؟ کوه هم درست می شد این یعنی الگوی مدیریت تو حوزه بازرگانی هم با مجموعه سرمایه گزار کشاورزی چه کردند! فاصله زمینی یاسوج تا شیراز حدود سه ساعت است ایشان آیا تلاش کرد تا با برقرای پرواز هواپیمای کوچک مسافر را به شیراز برساند حتی توافق نیم بند با شرکت نفت نیز به ثمر ننشست حالا برود اربیل آنجا را شهر فرودگاهی کند. با با سنه گوربان