| کد خبر: 169462 |

◄ جابه‌جایی بیش از سه میلیون و 800 هزار مسافر در فرودگاه‎ها

آمار شاخص‎های هوانوردی خرداد 97، از جابه‌جایی حدود سه میلیون و 864 هزار و 913 مسافر در فرودگاه‎های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران خبر می‎دهد.

تین نیوز

طبق آمار ارائه‌شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی معاونت برنامه‎ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه‎های تحت مالکیت این شرکت در خرداد، با انجام 33 هزار و 451 فروند نشست‌وبرخاست توانسته است این تعداد مسافر را به همراه حدود 37 میلیون کیلوگرم بار و مرسولات پستی جابه‌جا کند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، بر همین اساس در خرداد 97، فرودگاه مهرآباد با 10 هزار و 628 فروند بیشترین نشست‌وبرخاست را به خود اختصاص داده و با جابه‎جایی نزدیک به یک‌میلیون و 207 هزار مسافر پرترافیک‎ترین فرودگاه بوده است و فرودگاه مشهد با 5268 فروند نشست‌وبرخاست و اعزام و پذیرش نزدیک به 730 هزار مسافر، دومین فرودگاه پرترافیک کشور و فرودگاه امام خمینی با 4061 فروند نشست‌وبرخاست و اعزام و پذیرش بیش از 587 هزار مسافر در جایگاه سومین فرودگاه کشور قرار دارد.

دراین‌بین فرودگاه امام با ارسال و پذیرش بیش از 11 میلیون کیلوگرم بار و مرسولات در رتبه نخست قرار دارد و پس‌ازآن مهرآباد با ارسال و پذیرش بیش از هشت میلیون کیلوگرم بار و فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش بیش از شش میلیون کیلوگرم بار در رتبه‎های بعدی قرار دارند.

طبق این آمار سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای خرداد 97، نشست‌وبرخاست 27 هزار و 766 فروند هواپیماست که طی آن بیش از سه میلیون مسافر و نزدیک به 22 میلیون کیلوگرم بار منتقل‌شده است.

با توجه به اینکه تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد داخلی است، در این بخش نیز این فرودگاه طبق آمار آمده در بالا، در رتبه نخست قرار دارد و پس‌ازآن فرودگاه مشهد با 4511 فروند نشست‌وبرخاست، نزدیک به 635 هزار اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بیش از چهار میلیون و 600 هزار کیلوگرم بار در جایگاه دوم و فرودگاه شیراز با 2503 فروند نشست‌وبرخاست، اعزام و پذیرش بیش از 231 هزار مسافر و ارسال و پذیرش نزدیک به یک‌میلیون و 700 هزار کیلوگرم بار در جایگاه سوم قرار دارد.

همچنین طبق این آمار سهم پروازهای خارجی خرداد 97، در فرودگاه‎های بین‎المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها نیز، نشست‌وبرخاست 5685 فروند هواپیما است که طی آن بیش از 773 هزار مسافر اعزام و پذیرش و بیش از 15 میلیون کیلوگرم بار ارسال و پذیرش‌شده است.

در این بخش فرودگاه امام با نشست‌وبرخاست 3993 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از 586 هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از 11 میلیون کیلوگرم بار و مرسولات در رتبه نخست قرارگرفته است و پس‌ازآن فرودگاه مشهد با میزبانی 757 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از 95 هزار مسافر و ارسال و پذیرش نزدیک به یک‌میلیون و 700 هزار کیلوگرم بار و فرودگاه شیراز با نشست‌وبرخاست 292 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از 28 هزار مسافر و ارسال و پذیرش نزدیک به 928 هزار کیلوگرم بار در رتبه‎های دوم و سوم قرارگرفته‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.