| کد خبر: 168616 |

◄ خرید هواپیمای فلایت‌چک اقدامی حیاتی بود

یک کارشناس صنعت هوانوردی عنوان کرد: خرید هواپیمای فلایت‌چک یک اقدام زیرساختی و حیاتی است که فقدان آن به معنای، انجام نشدن چک‌های دوره‌ای صدها دستگاه ناوبری و دستورالعمل‌ها از جمله NDB, VOR, DVOR, ILS و روشنایی فرودگاه‌ها و موانع هوایی است.

تین نیوز

یک کارشناس صنعت هوانوردی عنوان کرد: خرید هواپیمای فلایت‌چک یک اقدام زیرساختی و حیاتی است که فقدان آن به معنای،انجام نشدن چک‌های‌دوره‌ای صدها دستگاه ناوبری و دستورالعمل‌ها ازجمله NDB, VOR, DVOR, ILS و روشنایی فرودگاه‌ها و موانع هوایی است.

روح‌الله فلاح‌تبار در گفت‌وگو با تین‌نیوز با تاکید بر اینکه هواپیمای فلایت‌چک، بخش مهمی از ارائه یک سیستم حمل‌و‌نقل هوایی ایمن است، بیان کرد: پهناوری کشور، وجود فرودگاه‌ها و دستگاه‌های کمک ناوبری متعدد، موضوع مدیریت مکان‌یابی، استقرار و چک‌های دوره‌ای این دستگاه‌ها به مسئله مهم و در عین حال چالشی برای کشور تبدیل شده است.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: کشورهای عضو سازمان بین‌المللی هوانوردی- ایکائو، بر اساس کنوانسیون شیکاگو متعهد به اجرای بندهای ضمائم مربوطه از جمله انکس ۱۰ و ۱۴ و سند ۸۰۷۱  در خصوص چک مسیرها، دستورالعمل‌های ورودی و خروجی پروازها، کالیبراسیون تجهیزات و سیستم‌ها است که ناوبری هوایی ایمن، کارآمد و مؤثر را تضمین می‌کند و این مهم در سایه دقت دستگاه‌های ناوبری که منوط به چک‌های دوره‌‌ای هواپیمای فلایت‌چک است، محقق خواهد شد.

photo_2017-03-19_13-52-50

این کارشناس هوانوردی با ابراز این مسئله که معمولاً کشورها برای تست، کالیبره و عملیاتی نگه‌داشتن تجهیزات کمک ناوبری از دو روش خرید خدمت وارسی از سایر کشورها و یا توسط هواپیمای فلایت‌چک ملکی کشور استفاده می‌کنند، عنوان کرد: روش خرید خدمات وارسی از سایر کشورها به دلیل تعداد دستگاه‌ها و چک‌های دوره‌ای آن‌ها، مستلزم رایزنی‌های تخصصی و سیاسی همراه با هزینه‌های کلان مالی است از همین‌رو برای کشور به دغدغه دائمی به همراه خواهد داشت.

او معتقد است؛ خرید هواپیمای فلایت‌چک یک اقدام زیرساختی و حیاتی است که بخش مهمی از ارائه یک سیستم حمل‌و‌نقل هوایی ایمن و فقدان آن یعنی معطل ماندن چک‌های دوره‌ای صدها دستگاه ناوبری و دستورالعمل‌ها از جمله NDB, VOR, DVOR,  ILS و روشنایی فرودگاه‌ها و موانع هوایی که ایمنی پروازها وابسته به عملیاتی بودن آن‌ها است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • كاظمي 0 0

    نقد ها بعضا نسبت به خريد نبود در خصوصي چگونگي خريد و قيمت آن بود كه در هيچيك از دفاعيات منعكس شده در سايت شما نديدم كه به آن پرداخته شده باشه