| کد خبر: 168340 |

◄ ۸۵ هزار زائر از ۱۹ فرودگاه به خانه خدا مشرف می‌شوند

همایش یک‌روزه سراسر فرودگاه‎های اعزام کننده حجاج صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۹ خردادماه) با حضور مدیران فرودگاه‌های اعزام و پذیرش کننده حج در ساختمان ستاد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران آغاز شد که تا عصر نیز ادامه دارد.

تین نیوز

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاه‌ها در همایش یک‌روزه سراسری فرودگاه‎های اعزام کننده حجاج، سفر حج را به سفری خاص تعبیر کرد که فرودگاه‎ها یکی از مهم‌ترین ارکان آن هستند و باید در ارائه خدمت به حجاج توجه بسیار زیادی شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، حسین اسفندیاری در این همایش که امروز، ۲۹ خرداد، با حضور مدیران ۱۹ فرودگاه‎ فعال در عملیات اعزام حجاج به خانه خدا در ساختمان ستاد شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد، گفت: امسال ۸۵ هزار ایرانی به خانه خدا مشرف خواهند شد و نسبت به سال گذشته تعدادی از فرودگاه‎ها کاهش تعداد حجاج و تعدادی نیز افزایش خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه به‌طورمعمول و طبق سال‎های گذشته بیشترین اعزام حجاج در سه فرودگاه امام ، مشهد و اصفهان انجام خواهد شد، افزود: اولین اعزام کاروان زائران خانه خدا از ۲۸ تیر آغاز خواهد شد و تا ۲۴ مرداد ادامه خواهد داشت و پروازهای بازگشت آن‌ها از ۳ تا ۲۴ شهریور انجام خواهد شد. به‌این‌ترتیب، عملیات اعزام در طول ۲۵ روز و عملیات بازگشت در طول ۲۲ روز انجام خواهد شد.

اسفندیاری با اشاره به اینکه در عملیات حج بر روی فرودگاه‎ها حساسیت خاصی وجود دارد، گفت: تمامی اعزام حجاج ۸۵ هزار نفر است که نسبت به‌کل اعزام و پذیرش مسافران در سال گذشته که بیش از ۶۰ میلیون نفر بود، رقم بسیار کمی است اما موضوع این است که این سفر شرایط خاصی دارد و برای بسیاری از افراد تنها یک‌بار در عمرشان رخ می‌دهد؛ بنابراین انتظار مردم از این سفر و امکانات فراهم‌شده برای آن به‌ویژه در فرودگاه‎ها تفاوت دارد و آن‌ها را مقایسه می‎کنند.

قائم‌مقام مدیرعامل در امور فرودگاه‎ها با اشاره به اینکه برای قضاوت درباره روند خدمت‌رسانی فرودگاه‌های در عملیات اعزام و پذیرش حجاج و انتخاب بهترین‌های آن‌ها نیاز به تدوین شاخص‌ها و گردآوری داده براساس آن‌ها است، گفت: اگر بخواهم درباره عملیات حج سال گذشته اظهارنظر کنم، می‎گویم که باوجود شرایط خاص در روابط ایران و عربستان و تعطیلی یک‌ساله این پروازها در سال ۹۵ و مبهم بودن وضعیت، فرودگاه‌ها در کل خوب عمل کردند.

وی در پایان با اشاره به اینکه برخی نواقص موجود در فرودگاه‎ها توسط دفتر کیفیت خدمات فرودگاهی و برخی دیگر نیز توسط ناظران گزارش‌شده است، گفت: باوجود کمبود امکانات در فرودگاه‎ها و وجود برخی عقب‎ماندگی‎های تاریخی در توسعه آن‌ها باید درمجموع، قدردان آن‌ها بود و مورد تشویق قرارشان داد.

در ادامه این همایش حمیدرضا سیدی، معاون برنامه‎ریزی نظارت و امور اقتصادی و سعید اکبری، معاون عملیات هوانوردی و رحمت‌الله فیروزی پور مدیرکل حراست شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران به بیان توضیحات و تذکراتی در موردبحث بودجه و برنامه‎ریزی، ایمنی و مسائل هوانوردی پرداختند.

به گزارش تین‌نیوز، در این جلسه مدیران کل فرودگاه‎های فعال در عملیات حج شامل مشهد، اصفهان، اهواز، شیراز، همدان، گرگان، ساری، تبریز، کرمان، ارومیه، یزد، بیرجند، زاهدان، کرمانشاه، زنجان، بندرعباس، بوشهر و رشت حضور داشتند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.