| کد خبر: 168049 |

◄ کاهش هزینه‌های مسافران با به‌روزرسانی تعرفه‌های فرودگاهی

محمدیان با اشاره به اظهارات اخیر معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مبنی بر واقعی سازی نرخ تعرفه‌ها، گفت: هر اقدامی که به کاهش هزینه‌های مردم در استفاده از حمل‌ونقل هوایی منجر شود مورد موافقت مجلس است.

تین نیوز

محمدیان با اشاره به اظهارات اخیر معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مبنی بر واقعی سازی نرخ تعرفه‌ها، گفت: هر اقدامی که به کاهش هزینه‌های مردم در استفاده از حمل‌ونقل هوایی منجر شود مورد موافقت مجلس است.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس، بابیان اینکه نرخ‌های بلیت هواپیما به‌قدری گران است که درصد کمی از جامعه امکان استفاده از آن را دارند، افزود: واقعی‌سازی تعرفه‌ها اگر به کاهش نرخ‌ها منجر شود می‌تواند اقبال بیشتری برای استفاده از این ناوگان را رقم بزند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید براینکه واقعی‌سازی تعرفه فرودگاهی می‌تواند سهیم بودن برخی ارگان‌ها در این نوع تعرفه‌ها که هیچ نقشی در بهبود شرایط خدمات‌دهی به مسافران ندارند را کاهش دهد، تصریح کرد: تغییر در تعرفه‌های فرودگاهی باهدف بهبود شرایط و توسعه هر چه بیشتر فرودگاه‌ها باید موردتوجه دولت باشد.

او بابیان اینکه هیچ لایحه‌ای درخصوص تعرفه‌های فرودگاهی و همچنین واقعی‌سازی آن به مجلس نرسیده است، گفت: متأسفانه نارضایتی‌های مردم از عملکرد ایرلاین‌ها فرصت بررسی موضوعاتی مانند تعرفه‌ها را باقی نگذاشته اکنون‌که دولت خود این موضوع را مطرح کرده بهترین زمان برای بهبود نسبی شرایط خواهد بود.

محمدیان با تأکید براینکه باید کارگروهی مشخص در کمیسیون عمران مجلس کلیه انتقادات وارده به ناوگان هوایی کشور را بررسی و در نشست‌های تخصصی با مسئولان امر راهکارهای مشخصی برای آن پیدا کند، افزود: موضوع واقعی‌سازی تعرفه‌های فرودگاهی نیز باید با ارائه لایحه‌ای از دولت به مجلس موردبررسی واقع شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بابیان اینکه مجلس فرصتی شش ماهه به سازمان هواپیمایی و مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای تجدیدنظر در نرخ بلیت هواپیما باهدف حمایت از مصرف‌کننده داده است، تصریح کرد: بهتر است لایحه واقعی‌سازی تعرفه‌های فرودگاهی نیز در این فاصله زمانی به مجلس ارائه شود تا اقدامات لازم درخصوص آن هر چه سریع‌تر صورت بگیرد.

تفسیر متفاوت شرکت فرودگاه‌ها از به‌روزرسانی تعرفه‌ها

سه روز پیش غلامحسین باقریان، معاون فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها با انتقاد از ثابت ماندن تعرفه‌های فرودگاهی در سه سال گذشته خواستار به‌روزرسانی و واقعی شدن این تعرفه‌ها شده بود.

باقریان معتقد است با این شرایط امکان توسعه فرودگاه و ارائه بهتر خدمات، مشکل خواهد شد.

تعرفه مسافری فرودگاه‌ها برای پروازهای داخلی هفت‌هزار تومان و برای پروازهای خارجی 35 هزار تومان است، این در حالی است که شهرداری بدون ارائه هیچ خدماتی به مسافران فرودگاه، به‌طور متوسط از هر مسافر 12 هزار تومان دریافت می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.