| کد خبر: 167610 |

◄ توسعه فرودگاه مهرآباد با دراختیارگیری اراضی

باگذشت سه سال از طرح تحول نظام خدمت‌رسانی به مسافران در فرودگاه‌های کشور اینک اثرات این طرح را می‌بینیم. رحمت‌الله مه آبادی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بابیان این مطلب گفت: در دو فرودگاه مهرآباد و مشهد به‌عنوان اولین و دومین فرودگاه‌های پرترافیک کشور طرح جهانی ارزیابی خدمات به مسافر و یا ASQ اجرایی شد. امروز دو فرودگاه کشور با استانداردهای جهانی در رنکینگ جهانی قرارگرفته‌اند. این دو فرودگاه جزو برترین فرودگاه‌های منطقه و جهان شده‌اند.

تین نیوز

باگذشت سه سال از طرح تحول نظام خدمت‌رسانی به مسافران در فرودگاه‌های کشور اینک اثرات این طرح را می‌بینیم. رحمت‌الله مه‌آبادی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بابیان این مطلب گفت: در دو فرودگاه مهرآباد و مشهد به‌عنوان اولین و دومین فرودگاه‌های پرترافیک کشور طرح جهانی ارزیابی خدمات به مسافر و یا ASQ اجرایی شد.  امروز دو فرودگاه کشور با استانداردهای جهانی در رنکینگ جهانی قرارگرفته‌اند. این دو فرودگاه جزو برترین فرودگاه‌های منطقه و جهان شده‌اند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران سپس بر لزوم گسترش و به سازی فرودگاه مهرآباد تهران اشاره کرد و افزود: بیش از ۳۰ درصد از پروازهای کشور از مبدأ یا به مقصد فرودگاه مهرآباد تهران انجام می‌شود، بنابراین باید به این فرودگاه نگاهی ویژه و خاص داشته باشیم.

مه‌آبادی با اشاره به محدودیت اراضی در فرودگاه مهرآباد تهران گفت: اکنون ۱۱ درصد عرصه مهرآباد را در اختیارداریم، اما بیش از ۵۰ درصد از این عرصه بلااستفاده است.

او ادامه داد: درحال تعامل با ارتش و سازمان ثبت و دولت هستیم تا بتوانیم این زمین‌ها را در اختیار بگیریم. به‌عنوان‌مثال اکنون ۹۰ هکتار زمین بلااستفاده در اختیار نیروی هوایی است که با در اختیار گرفتن آن می‌توانیم مشکلات مهرآباد را به شکل قابل‌ملاحظه‌ای مرتفع کنیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مه‌آبادی همچنین با اشاره به اقدامات انجام‌شده در فرودگاه مهرآباد گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کردیم و بعد از ۴۰ سال نوسازی باند مهرآباد را به سرانجام رساندیم.

مقدار زیادی از زمین‌های فرودگاه مهرآباد در اختیار ارگان‌های نظامی و غیرنظامی است که باعث شده تا طرح‌های توسعه‌ای این فرودگاه خوش‌نام ایران به‌کندی پیش برود. با تحویل این زمین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها می‌توان امیدوار بود که خدمات فرودگاهی در مهرآباد تحول چشمگیری داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.