| کد خبر: 167214 |

◄ امکان لغو پروازهای حج از فرودگاه زنجان

شرکت هواپیمایی هما برای ارائه خدمات پشتیبانی به هواپیماهای حج تمتع (خدمات هلدینگ) در فرودگاه زنجان مبلغ 40 هزار دلار درخواست کرده است. فرامرز بابایی مدیر حج و زیارت استان زنجان با اعلام این خبر افزود: این مطالبه ایران‌ایر باعث بروز مشکلاتی در اعزام زائران حج تمتع این استان می‌شود.

تین نیوز

شرکت هواپیمایی هما برای ارائه خدمات پشتیبانی به هواپیماهای حج تمتع (خدمات هلدینگ) در فرودگاه زنجان مبلغ 40 هزار دلار درخواست کرده است. فرامرز بابایی مدیر حج و زیارت استان زنجان با اعلام این خبر افزود: این مطالبه ایران‌ایر باعث بروز مشکلاتی در اعزام زائران حج تمتع این استان می‌شود.

بابایی ادامه داد: اگر ایران‌ایر تا 24 ساعت آینده و زمان عقد قرارداد نهایی، از خواسته خود عقب‌نشینی نکند، علاوه بر از دست رفتن ایستگاه پروازی فرودگاه زنجان، زائران نیز باید از فرودگاه تهران یا تبریز اعزام شوند.

مدیر حج و زیارت استان زنجان اظهار کرد: این مبلغ در ظاهر از شرکت هواپیمایی عربستان سعودی درخواست شده، اما در عمل به خاطر قبول نکردن این مبلغ غیرمنطقی توسط شرکت سعودی، باید این سازمان یا خود زائر این هزینه را بپردازد.

او ادامه داد: سازمان حج و زیارت چنین مبلغی را در بودجه خود پیش‌بینی نکرده و طبق قرارداد با زائر هم نمی‌تواند هزینه آن را از متقاضیان دریافت کند.

مدیر حج و زیارت استان زنجان تأکید کرد: درصورتی‌که امتیاز ایستگاه پروازی حج از این استان لغو شود، بازپس‌گیری این امتیاز بسیار دشوار بوده و دیگر اعزام برای حج عمره هم از این فرودگاه نخواهد بود.

بابایی اظهار کرد: درصورتی‌که ایران تحریم نبود، شرکت‌های هواپیمایی حاضر در کشورهای همسایه متقاضی پر و پا قرص مشارکت با این سازمان بودند، اما انحصاری شدن شرایط، زمینه این مشکل را فراهم کرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: حج و زیارت استان زنجان اعلام کرده حاضر است هزینه جابجایی موقت تجهیزات هلدینگ را که حدود 50 میلیون ریال است تقبل کند، اما ایران‌ایر با این پیشنهاد مخالف است.

بابایی افزود: اگر خواستار پیشرفت استان هستیم، پیشنهاد می‌شود مسئولان استان، فرودگاه زنجان را تجهیز کنند که خرید تجهیزات هلدینگ نیز از آن جمله است تا سال‌های آینده با چنین مشکلاتی دست‌به‌گریبان نباشیم.

میانگین سنی زائران زنجانی حدود 60 سال است و اعزام این زائران از فرودگاه‌های تهران یا تبریز با سختی‌های زیادی همراه خواهد بود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، تعداد زائران حج تمتع استان زنجان امسال یک‌هزار و 600 نفر است که از این تعداد حدود 40 نفر عوامل اجرایی خواهند بود.

هواپیمایی عربستان سعودی که وظیفه انتقال بخشی از زائران ایرانی را به حج تمتع برعهده دارد در ایران هیچ‌گونه تجهیزات هلدینگی ارائه نمی‌کند و از تجهیزات هلدینگ ایران‌ایر استفاده می‌کند. ایران‌ایر امسال برای ارائه این خدمات به این شرکت هواپیمایی خارجی درخواست هزینه کرده است که از طرف سعودی‌ها رد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.