◄ انتشارمنشور اخلاقی روابط عمومی شرکت فرودگاهها
منشور اخلاقی روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران منتشر شد.
مدیر روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از انتشار منشور اخلاقی روابطعمومی این شرکت بهمنظور تبیین الگو و شاخصهای اخلاقی در اجرای برنامههای روابطعمومی خبر داد.
به گزارش تیننیوز و به نقل از روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوای ایران، یداله آقائی دراینباره گفت: این منشور اخلاقی در شش بند تدوین و در آن سعی شده است به زوایای مختلف مدیریت ارتباطات و روابط عمومی در بُعد داخلی و خارجی شرکت توجه شود.
وی با اشاره به اینکه به دلیل هماهنگی با منشور اخلاقی شرکت از همان ادبیات و شیوه بیان استفادهشده است، شش بند این منشور را چنین عنوان کرد:
1- به راستگویی و صداقت در انتشار اخبار و اطلاعات متعهدیم.
2- به برقراری جریان آزاد اطلاعات در عین رعایت رازداری حرفهای متعهدیم.
3- به تکریم اصحاب رسانه و افکار عمومی متعهدیم.
4- به تکریم همکاران در طول مسیر شغلی آنها (از آغاز استخدام تا دوران بازنشستگی) متعهدیم.
5- به حضور مؤثر در ارتباطات سازمانی و اعتلای فرهنگ و افزایش انسجام، تفاهم و مشارکت عمومی در شرکت متعهدیم.
6- به تلاش برای ایجاد فرصتهای اجتماعی و اقتصادی برای شرکت متعهدیم.
وی در مورد بند اول این منشور توضیح داد: از مهمترین نکات در انتشار اخبار و اطلاعرسانیها وفاداری به راستگویی و بیان صادقانه و شفاف اطلاعات است.
آقائی در مورد بند دوم افزود: جریان آزاد اطلاعات بهمنظور بهرهمندی همگان از اطلاعات موردنیاز اصل بسیار مهمی است که افراد با آگاهی بیشتر را در تصمیمگیری و تعیین سرنوشت خودیاری میکند اما در کنار این موضوع، برخی مسائل و اطلاعات حرفهای و محرمانه در سازمانها وجود دارد که اعضای آن ملزم به رازداری در مورد آنها هستند و روابط عمومی باید با رعایت هر دو اصل بتواند اطلاعات موردنیاز مخاطبان تخصصی و عمومی و ذینفعان را در اختیار آنها بگذارد.
آقائی با اشاره به بند سوم این منشور توضیح داد: روابط عمومی در ارتباط با رسانهها و افکار عمومی جامعه خود را موظف به احترام و تکریم میداند و این شامل نوع نگرش مجموعه روابط عمومی به جایگاه مهم و بیبدیل رسانهها و مهمتر از آن افکار عمومی مردم است.
مشاور مدیرعامل با اشاره به بند چهارم منشور در مورد اهمیت توجه به کارکنان گفت: افراد از زمان استخدام تا بازنشستگی و پسازآن نیازهای مختلف و متعددی درزمینهٔ روابط انسانی و سازمانی دارند و روابط عمومی بهعنوان بخشی از سازمان که وظیفه مدیریت ارتباطات را بر عهده دارد، باید در این زمینه با جدیت وارد شود و فعالیت کند.
وی افزود: بند پنجم نیز به موضوع ارتباطات درونسازمانی و نقش کلیدی روابط عمومی در آن شامل فرهنگسازی و پیشگیری از تعارض یا کمک به رفع آنها، ایجاد انسجام، افزایش مشارکت عمومی کارکنان در تصمیمگیریها و اداره شرکت و غیره اشاره دارد.
مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوای ایران در مورد بند ششم نیز چنین توضیح داد: روابط عمومی وظیفه دارد با رصد مناسب شرایط داخلی و خارجی سازمان، برای ایجاد فرصتهای اجتماعی و اقتصادی برنامهریزی و تلاش کند و برای مجموعه خود ارزشآفرینی کند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.