| کد خبر: 166917 |

◄ انتشارمنشور اخلاقی روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها

منشور اخلاقی روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران منتشر شد.

تین نیوز

مدیر روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از انتشار منشور اخلاقی روابط‌عمومی این شرکت به‌منظور تبیین الگو و شاخص‎های اخلاقی در اجرای برنامه‎های روابط‌عمومی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوای ایران، یداله آقائی دراین‌باره گفت: این منشور اخلاقی در شش بند تدوین و در آن سعی شده است به زوایای مختلف مدیریت ارتباطات و روابط عمومی در بُعد داخلی و خارجی شرکت توجه شود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل هماهنگی با منشور اخلاقی شرکت از همان ادبیات و شیوه بیان استفاده‌شده است، شش بند این منشور را چنین عنوان کرد:

1- به راست‌گویی و صداقت در انتشار اخبار و اطلاعات متعهدیم.

2- به برقراری جریان آزاد اطلاعات در عین رعایت رازداری حرفه‎ای متعهدیم.

3- به تکریم اصحاب رسانه و افکار عمومی متعهدیم.

4- به تکریم همکاران در طول مسیر شغلی آن‌ها (از آغاز استخدام تا دوران بازنشستگی) متعهدیم.

5- به حضور مؤثر در ارتباطات سازمانی و اعتلای فرهنگ و افزایش انسجام، تفاهم و مشارکت عمومی در شرکت متعهدیم.

6- به تلاش برای ایجاد فرصت‎های اجتماعی و اقتصادی برای شرکت متعهدیم.

وی در مورد بند اول این منشور توضیح داد: از مهم‌ترین نکات در انتشار اخبار و اطلاع‎رسانی‎ها وفاداری به راست‌گویی و بیان صادقانه و شفاف اطلاعات است.

آقائی در مورد بند دوم افزود: جریان آزاد اطلاعات به‌منظور بهره‎مندی همگان از اطلاعات موردنیاز اصل بسیار مهمی است که افراد با آگاهی بیشتر را در تصمیم‎گیری و تعیین سرنوشت خودیاری می‎کند اما در کنار این موضوع، برخی مسائل و اطلاعات حرفه‎ای و محرمانه در سازمان‎ها وجود دارد که اعضای آن ملزم به رازداری در مورد آن‌ها هستند و روابط عمومی باید با رعایت هر دو اصل بتواند اطلاعات موردنیاز مخاطبان تخصصی و عمومی و ذی‎نفعان را در اختیار آن‌ها بگذارد.

 آقائی با اشاره به بند سوم این منشور توضیح داد: روابط عمومی در ارتباط با رسانه‎ها و افکار عمومی جامعه خود را موظف به احترام و تکریم می‎داند و این شامل نوع نگرش مجموعه روابط عمومی به جایگاه مهم و بی‎بدیل رسانه‎ها و مهم‌تر از آن افکار عمومی مردم است.

مشاور مدیرعامل با اشاره به بند چهارم منشور در مورد اهمیت توجه به کارکنان گفت: افراد از زمان استخدام تا بازنشستگی و پس‌ازآن نیازهای مختلف و متعددی درزمینهٔ روابط انسانی و سازمانی دارند و روابط عمومی به‌عنوان بخشی از سازمان که وظیفه مدیریت ارتباطات را بر عهده دارد، باید در این زمینه با جدیت وارد شود و فعالیت کند.

وی افزود: بند پنجم نیز به موضوع ارتباطات درون‌سازمانی و نقش کلیدی روابط عمومی در آن شامل فرهنگ‎سازی و پیشگیری از تعارض یا کمک به رفع آن‌ها، ایجاد انسجام، افزایش مشارکت عمومی کارکنان در تصمیم‎گیری‎ها و اداره شرکت و غیره اشاره دارد.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوای ایران در مورد بند ششم نیز چنین توضیح داد: روابط عمومی وظیفه دارد با رصد مناسب شرایط داخلی و خارجی سازمان، برای ایجاد فرصت‎های اجتماعی و اقتصادی برنامه‎ریزی و تلاش کند و برای مجموعه خود ارزش‌آفرینی کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.