| کد خبر: 166517 |

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها توضیح می‌دهد؛

◄ مناقصه بین‌المللی برای یافتن سرمایه‌گذار فرودگاه جدید اهواز

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، عنوان کرد: سرمایه‌گذار ساخت فرودگاه اهواز به احتمال بسیار زیاد تا پایان امسال مشخص خواهد شد.

تین نیوز

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، عنوان کرد: سرمایه‌گذار ساخت فرودگاه جدید اهواز به احتمال بسیار زیاد تا پایان امسال مشخص خواهد شد.

غلامحسین باقریان در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در خصوص آخرین وضعیت ساخت فرودگاه جدید اهواز، توضیح داد: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در راستای آغاز کار اجرایی ساخت فرودگاه جدید اهواز مناقصه بین‌المللی برای مشخص شدن سرمایه‌گذار  را برگزار کرد.

او اظهار امیدواری کرد که تا آخر سال جاری سرمایه‌گذار مشخص و قرارداد نهایی بسته شود. به گفته وی بهره‌بردار فرودگاه جدید اهواز شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خواهد بود.

عضو هیئت‌مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص زمان بهره‌برداری از این فرودگاه گفت: در صورتی که مراحل کار طبق زمان‌بندی پیش برود به‌احتمال بسیار زیاد این فرودگاه ظرف سال‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

او گفت: قرارداد ساخت فرودگاه جدید اهواز به‌صورت BLT خواهد بود که به بودجه‌ای بالغ‌بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی در پاسخ به این سؤال که آیا مشکلات ارزی برای خرید تجهیزات وجود دارد؟ عنوان کرد: در جلسه‌ای که با آقای عراقچی داشتیم ایشان اعلام کردند که مشکل ارزی برای خرید تجهیزات نخواهید داشت. اما یکی دو «ال‌سی» داریم که امیدوارم باز شود.

پیش از این عباس آخوندی وزی راه و شهرسازی در خصوص ساخت فرودگاه جدید در اهواز گفته بود: فرودگاه اهواز که متعلق به شرکت فرودگاه ها است ولی بحث در نظر گرفتن یک فرودگاه دیگر را داشتیم که راه اندازی آن را به سمت جاده ماهشهر تعیین کردند ولی ابتدا مورد تأیید کارشناسان فنی نبود و بعد از انتقال به سمت دیگر جاده مورد تأیید قرار گرفت.

به گفته وی فرودگاه جدید اهواز سرمایه بسیار عظیمی می خواهد.  فرودگاه فعلی در  حال حاضر خیلی فعال است و روزانه ۹۰ پرواز دارد که معادل یک دوم فرودگاه مهرآباد در آن انجام می شود.

گفته می شود با توجه به فعالیت فرودگاه فعلی اهواز با ظرفیت 200 درصدی، برنامه‌ریزی برای این خرید زمینی به مساحت 2هزار و 450 هکتار زمین در اطراف جاده اهواز-ماهشهر انجام شده و قرار است یک شهر فرودگاهی در این زمین برپا شود. در این شهر فرودگاهی به جز عملیات نشست و برخاست هواپیماها، امکاناتی مانند هتل، بیمارستان، مجموعه های رفاهی-تفریحی و خدماتی، پارکینگ طبقاتی، گمرک و دفاتر نمایندگی ارگان های مختلف برای انجام امور اداری در نظر گرفته شده است.

شرکت فرودگاه‌های کشور در حال رایزنی است که بتواند تا سرمایه‌گذار مناسب را انتخاب و سپس از طریق فاینانس کار ساخت را آغاز کند که در فاز نخست هم دو ترمینال و دو باند بزرگ 10 هزار متری احداث شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدي 0 0

    براي انتخاب سرمايه گذار مناقصه بر گذار نمي شود مناقصه براي انتخاب پيمانكار است ، فراخوان بين المللي انتخاب سرمايه گذار صحيح است