| کد خبر: 166446 |

فاینانس های فرودگاهی هیچ آسیبی نمی‌بینند

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه قراردادهای فاینانس دو منظوره منعقد شدند تا هیچ آسیبی به پروژه های فرودگاهی در شرایط برگشت تحریم‌ها وارد نشود، گفت: همیشه با فشار قدرت‌های محلی برای ساخت فرودگاه‌ها در شهرهای مختلف مواجه هستیم.

تین نیوز

 مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه قراردادهای فاینانس دو منظوره منعقد شدند تا هیچ آسیبی به پروژه های فرودگاهی در شرایط برگشت تحریم‌ها وارد نشود، گفت: همیشه با فشار قدرت‌های محلی برای ساخت فرودگاه‌ها در شهرهای مختلف مواجه هستیم.

به گزارش تین‌نیوز، رحمت الله مه آبادی درباره میزان جذب فاینانس در دوره برجام اظهار داشت: از سوی برخی از شرکت‌های اروپایی پیشنهادهایی برای فاینانس پروژه‌ها وجود داشت اما محدودیت‌های فینانس هزینه‌ها را افزایش می‌داد.

وی افزود: نکته‌ای که در جذب فاینانس‌ها وجود دارد این است که فاینانس ما را محدود می‌کند به خرید تجهیزات از آن کشور. این در حالی است که ما در فرودگاه‌ها باید از بهترین سامانه‌ها استفاده کنیم و این محدودیت خرید تجهیزات در قالب فاینانس مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: بحث انعقاد قرارداد فاینانس برای خرید تجهیزات ناوبری و کمک ناوبری از یکی از کشورهای اروپایی به ارزش 70 میلیون یورو مطرح بود که این قرارداد هم به صورت دو منظوره تنظیم شد.

مه آبادی افزود: دو منظوره به این معنا که اگر فاینانس به اجرا رسید، قرارداد پروژه‌هایمان را بر این اساس منعقد و منابع خود را به سمت پروژه‌های دیگر گسیل کنیم و اگر فاینانس نهایی نشد طرح‌های اصلی ما آسیب نبینند.

این مقام مسئول همچنین درباره مشکلات پیش رو در صنعت فرودگاهی از جمله خواسته مقامات مبنی بر ساخت فرودگاه اظهار داشت: همیشه با فشار قدرت‌های محلی برای ساخت فرودگاه‌ها در شهرهای مختلف مواجه هستیم البته علاقه مقامات محلی به ساخت فرودگاه‌ها می‌تواند یک فرصت باشد.

وی گفت: زمانی که در کمیته تشخیص مصلحت نظام حضور داشتم، بررسی‌هایی انجام شد که ریشه ایجاد بسیاری از فرودگاه وجود نگرانی‌هایی در شرایط بروز حوادث غیرمترقبه بودند مانند فرودگاه بم که توانست در امداد رسانی بسیار موثر باشد. اما برای این موضوع هم نیازی به ایجاد فرودگاه نیست و می توانستیم نسبت به  ایجاد «استریپ ها» اقدام کنیم.

مه آبادی ادامه داد: با این رویه می‌توانستیم 350  استریپ داشته باشیم. معتقدم یک طرح ملی منسجم که مبتنی بر نیاز سنجی اقتصادی کشور باشد مبنای ایجاد فرودگاه‌ها نبوده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با تاکید بر اینکه در عین حال بسیاری از فرودگاه‌هایی هم که ایجاد شده توانسته به توسعه آن منطقه و شهر کمک کند، گفت:  یکی از اهداف کشور سرعت بخشی به توسعه است و شاید یکی از اندیشه‌هایی که منجر به ساخت فرودگاه‌ها شده این بوده که رشد اقتصاد را سرعت دهد که با این رویکرد، تحقق اهداف اجتماعی هم در نظر گرفته شده است. البته این فرودگاه ها، فرودگاه های سوددهی نخواهد بود.

مه آبادی ادامه داد: در حال حاضر هم تقاضاهای بسیار زیادی برای ساخت فرودگاه‌ها در شهرهای مختلف وجود دارد که باید مدیریت شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.